بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها
سرخط خبرها

ملی‌پوشان به خط شدند

  • کد خبر: ۴۳۲۹
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۶
ملی‌پوشان به خط شدند
مارک ویلموتس ۲۳ بازیکن را برای حضور در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ دعوت کرد

مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی، اسامی 23 بازیکن را برای حضور در مرحله‌ مقدماتی جام‌جهانی2022 قطر و جام ملت‌های آسیا2023 اعلام کرد. تیم ملی در هفته‌ اول این مرحله از رقابت‌ها استراحت دارد و کار خود را برای صعود به جام‌جهانی از روز نوزدهم شهریورماه در هنگ‌کنگ آغاز می‌کند. علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، محمدرشید مظاهری، وریا غفوری، سیدمجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی و مهدی ترابی نفراتی هستند که به این مرحله تیم ملی فراخوانده شدند. این فهرست تیم ملی مانند هر لیستی که اعلام می‌شود، نکات منفی و مثبتی دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

 

غایب بزرگ
اشکان دژاگه که سابقه‌ حضور در 2 جام‌جهانی را در کارنامه خود دارد، غایب بزرگ فهرست ویلموتس است. با توجه به عملکرد قابل‌قبولی که دژاگه در بازی تراکتور مقابل پرسپولیس داشت و تجربه‌ای که او دارد، انتظار می‌رفت در فهرست ویلموتس جایی داشته باشد. علاوه بر دژاگه، مهرداد محمدی دیگربازیکنی است که می‌توانست در لیست جدید تیم ملی حضور داشته باشد. محمدی که این فصل از باشگاه سپاهان راهی آوس پرتغال شده و در 3 بازی اول این تیم در لیگ برتر پرتغال 2 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل هم داده است، در فهرست جدید تیم ملی جایی ندارد.

 

توجه به سرخابی‌ها
مارک ویلموتس در تیرماه 23 بازیکن از لیگ برتر را که کمتر در لیست‌های قبلی تیم ملی حضور داشتند، به اردو فراخواند و این بازیکنان در یک بازی دوستانه به‌مصاف تیم ملی امید رفتند. حالا در فهرست جدید تیم ملی نام 4 بازیکن از آن لیست به چشم می‌خورد. از این 4 بازیکن، محمدرشید مظاهری در لیست اول ویلموتس هم حضور داشت؛ اما از حضور در اردو انصراف داد تا سرمربی تیم ملی، حسین حسینی دروازه‌بان جوان استقلال، را به اردو فرا بخواند. علاوه بر مظاهری، استقلال 2 بازیکن و پرسپولیس یک بازیکن دارد که از لیست دوم ویلموتس برای بازی با هنگ‌کنگ دعوت شده‌اند. سیاوش یزدانی و علی کریمی 2 بازیکن استقلال و محمد نادری مدافع چپ پرسپولیس، 3 بازیکنی هستند که بعد از حضور در اردوی دوم تیم ملی، نامشان برای بازی با هنگ‌کنگ در لیست ویلموتس دیده می‌شود.

 

تغییرات در دروازه
بیشترین تغییرات در لیست جدید ویلموتس مربوط به دروازه‌بان‌های تیم ملی است. اگر بیرانوند را که تقریبا حضورش به‌عنوان دروازه‌بان اصلی تیم ملی قطعی است، کنار بگذاریم، 2 دروازه‌بان‌ تیم ملی که در جام ملت‌های آسیا2019 امارات حضور داشتند، جایی در فهرست جدید تیم ملی ندارند. پیام نیازمند و امیر عابدزاده باوجود اینکه در فهرست اول ویلموتس هم نامشان دیده می‌شد، برای اردوی جدید تیم ملی دعوت نشده‌اند. دعوت‌نشدن نیازمند که یکی از بهترین دروازه‌بانان لیگ هجدهم بود و در لیگ نوزدهم هم رکورد 100درصد کلین‌شیت را برای سپاهان تا پایان هفته‌ دوم لیگ برتر دارد، از نکات عجیب فهرست تیم ملی است. علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و محمدرشید مظاهری، دروازه‌بان‌های دعوت‌شده ازسوی ویلموتس برای این اردوی تیم ملی هستند. همچنین سامان قدوس که 4 ماه از حضور در میادین فوتبالی محروم است، در فهرست جدید ویلموتس جایی ندارد. روزبه چشمی که هنوز مشخص نیست در چه تیمی برای این فصل توپ می‌زند و سعید عزت‌اللهی یکی از لژیونرهای این فصل فوتبال ایران، دیگربازیکنانی هستند که باوجود بازی در جام‌جهانی، در لیست جدید ویلموتس جایی ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->