استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

کمک ابراهیمی به پروژه اسپایر قطری‌ها

  • کد خبر: ۴۴۷۳
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
کمک ابراهیمی به پروژه اسپایر قطری‌ها
پشت‌ پرده انتقال بازیکنان ایرانی به تیم تازه‌تأسیس یوپن بلژیک

طی هفته اخیر، ۲ بازیکن ایرانی به یوپن بلژیک منتقل شدند و در فصل جدید در سطح اول فوتبال این کشور به میدان خواهند رفت. سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی، زوج اصلی خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در فصل جدید فوتبال اروپا که از چند هفته قبل آغاز شد، بازی خواهند کرد.

این ۲ بازیکن بعد از چندین هفته بلاتکلیفی و مذاکره با تیم‌های ایرانی، درنهایت راهی یوپن شدند. یوپن در فصل جاری از ۶ بازی اخیرش فقط ۲ امتیاز کسب کرده است و شرایط خوبی ندارد و به نظر در این فصل باید برای فرار از سقوط به لیگ دسته دوم بلژیک تلاش کند و انتقال این ۲ بازیکن به این تیم، برای کمک به فرار از انتهای جدول رده‌بندی است.

نام یوپن بلژیک، فصل گذشته و با انتقال مرتضی پورعلی‌گنجی بر سر زبان‌ها افتاد. مدافع ایرانی که از سال‌ها قبل مشتریان خوبی در فوتبال اروپا داشت، بعد از یک فصل حضور در تیانجین تدای چین و چند فصل حضور در السد قطر، راهی این تیم بلژیکی شد. او بعد از نیم‌فصل به همکاری با یوپن و کلود ماکه‌له‌له، به قطر بازگشت و به العربی ملحق شد. انتقال بازیکنان ایرانی به بلژیک با توجه به مالکیت این تیم بسیار جالب است. در واقع سران فدراسیون فوتبال قطر بانیان اصلی این نقل و انتقالات هستند و خبری از حضور استعدادیاب‌های اروپایی نیست. یوپن از سال۲۰۱۲ ازسوی حکومت قطر خریداری شد و به آکادمی فوتبال اسپایر پیوست تا به پروژه پرورش استعداد‌های فوتبال در این کشور کمک کند.

درنهایت با تزریق منابع مالی از سوی قطر، یوپن توانست در فصل۲۰۱۵ به سطح اول فوتبال بلژیک صعود کند و از آن موقع تاکنون همواره جزو تیم‌های میانه جدولی بوده است. یوپن فصل گذشته را نیز در رده دوازدهم به پایان رساند تا یک فصل دیگر در رده بالای فوتبال بلژیک بماند. هدف از خریداری یوپن استفاده از این تیم به‌عنوان سکوی پرتابی برای بازیکنان پرروش یافته آمریکایی، آفریقایی، آسیایی و اروپایی در آکادمی اسپایر است.

این ۲ بازیکن که به طور قرضی به بلژیک منتقل شده‌اند، برای استمرار این پروژه در فصول آتی به یوپن کمک خواهند کرد و شاید بتوانند با درخشش در قطر، راه خود را برای ادامه حضور در اروپا باز کنند. به‌جز این ۲ بازیکن ایرانی، ۴ بازیکن آفریقایی جوان هم به‌طور مستقیم از آکادمی اسپایر به یوپن ملحق شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->