ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اقبال به «سرخ‌پوست»

  • کد خبر: ۴۳۴۸
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
اقبال به «سرخ‌پوست»
فیلم کارگردان خراسانی، پیشتاز جشن خانه سینما ایران شد

افخمی| آیین پایانی بیست‌ویکمین دوره جشن خانه سینماایران، جمعه 8شهریور درحالی برگزار شد که فیلم «سرخ‌پوست»، ساخته نیما جاویدی، کارگردان خراسانی سینما، توانست برخی جوایز مهم را از آن خود کند. «سرخ‌پوست» که سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را با بی‌مهری و تنها با جایزه ویژه هیئت داوران برای جاویدی به پایان برده‌ بود، در جشن خانه سینما درکنار نام‌های قدری چون «تنگه ابوقریب»، «شبی که ماه کامل شد»، «متری شیش‌ونیم» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با کسب آرای بیش از 400داور در بخش‌های مختلف، به‌خوبی دیده شد. این فیلم، مهم‌ترین جایزه جشن خانه سینما یعنی عنوان «بهترین فیلم» را از آن خود کرد. نوید محمدزاده نیز که امسال برای دو فیلم «سرخ‌پوست» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد کاندیدا شده‌ بود، درنهایت جایزه‌اش را از دستان عادل فردوسی‌پور برای بازی در فیلم «سرخ‌پوست» دریافت کرد. بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های بصری، دو بخش دیگری بودند که نام «سرخ‌پوست» به‌عنوان برگزیده آن‌ها اعلام شد. هرچند که این فیلم در دیگر بخش‌های این مراسم هم شانس گرفتن جایزه را داشت، درنهایت با همین چهار جایزه، کارش را در جشن خانه سینما پایان داد. جاویدی خود در بخش‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه، نامزد دریافت تندیس بود که درنهایت این دو بخش را به‌ترتیب به سعید روستایی برای کارگردانی «متری شیش‌ونیم» و به محسن امیریوسفی برای نگارش فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» واگذار کرد. دیگر جوایز مهم جشن خانه سینما نیز میان فیلم‌های مختلف تقسیم شد. بر این اساس، فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، سارا بهرامی برای ایفای نقش در فیلم «دارکوب» به‌کارگردانی بهروز شعیبی، (سینماگر مشهدی)، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و فرشته صدرعرفایی برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کردند. در این بین، نکته جالب توجه ناموفق بودن فیلم «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار بود. این فیلم که در جشنواره فیلم سال گذشته شش سیمرغ از هیئت داوران دریافت کرده‌ بود، در جشن خانه سینما تنها جایزه بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین طراحی لباس و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کرد و دستش از گرفتن جوایز مهم این رویداد خالی ماند. فیلم «تنگه ابوقریب» توانست تندیس بخش فنی را از آن خود کند. بهترین صدابرداری، صداگذاری، موسیقی و جلوه‌های ویژه میدانی، چهار جایزه «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی بودند تا به این ترتیب جوایز این فیلم با سرخ‌پوست از لحاظ تعداد، برابری کند. فیلم «غلام‌رضا تختی» نیز جایزه بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرد تا دست خالی جشن خانه سینما را ترک نکند. جایزه بهترین تدوین هم به «متری شیش‌ونیم» رسید تا تعداد جوایز این فیلم به عدد دو برسد.
درنهایت جشن خانه سینما با هم‌خوانی ترانه «ایران ای سرای امید» محمدرضا شجریان به پایان رسید. به این ترتیب، فیلم نیما جاویدی را می‌توان برنده ماراتن جشن خانه سینما دانست؛ فیلمی که هرچند تعداد جوایزش با «تنگه ابوقریب» برابری می‌کند، به‌دلیل بردن جوایز اصلی، نامش در رده اول بیست‌ویکمین دوره جشن خانه سینما قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->