کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

از حاشیه ‌نشینی بانوان در فوتبال تا مطالبه‌گری و حرکت

  • کد خبر: ۴۳۵۳۷
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
از حاشیه ‌نشینی بانوان در فوتبال تا مطالبه‌گری و حرکت
گردهمایی مسئولان کمیته بانوان هیئت فوتبال شهرستان‌های خراسان رضوی در محل هیئت فوتبال استان خراسان رضوی برگزار شد
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در این جلسه احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال خراسان، محسن حیدری دبیر هیئت و فاطمه شریف نایب‌رئیس بانوان استان با میهمانان به گفتگو پرداختند و گزارش عملکرد شهرستان‌ها و نیز کمبود‌ها و مشکلات در حوزه بانوان را شنیدند. در این جلسه مسئولان کمیته بانوان از کمبود‌ها و نبود امکانات گلایه‌مند بودند و اعتقاد داشتند بانوان در این رشته جدی گرفته نمی‌شوند و در‌نتیجه توجه کمتری به آن‌ها می‌شود و از مدیران برای این موضوعات، راه‌حل خواستند.


بانوان مطالبه‌گر باشند

در این جلسه احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، اظهار کرد: در حوزه بانوان حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، به‌این‌دلیل که هم در حوزه بانوان ظرفیت‌ها و استعداد‌های زیادی داریم و هم کار‌های انجام‌نشده زیادی است. هر اقدامی که در حوزه بانوان صورت می‌گیرد، بازدهی‌اش به‌مراتب بیشتر است.

او ادامه داد: برای اینکه ما بتوانیم در حوزه‌های مختلف تحول ایجاد کنیم، باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت چه در حوزه تیم‌داری و راه‌اندازی تیم‌ها، چه در حوزه کشف استعداد‌ها در فوتبال و فوتسال داشته باشیم تا بتوانیم ماحصل آن را ببینیم. در حوزه فوتبال آمادگی داریم هر کسی استعداد دارد، حمایتش کنیم تا در سطح ملی وارد شود، اما در فوتسال ما یک مزیت ویژه داریم و در خراسان، فوتسال را به‌عنوان یک نقطه قوت تعریف می‌کنیم و فوتسال را اولویت کار قرار می‌دهیم و تبدیل به برند خواهیم کرد؛ چرا‌که فوتسال خراسان چه در حوزه آقایان و چه بانوان حرف‌هایی برای گفتن دارد.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حوزه بانوان یک حوزه تشریفاتی نیست و باید کار را تولید کنید و از رؤسای هیئت‌ها در شهرستان‌ها و از بنده و مسئولان اجرایی مطالبه کنید و مطالبه‌گرانه رفتار کنید. بنده به‌عنوان مسئول هیئت فوتبال شخصا در حوزه بانوان پیگیر خواهم بود و هر اقدامی که در حوزه فوتبال و فوتسال لازم است، انجام خواهم داد و با تمام توان از شما حمایت خواهم کرد و بخش مهمی از کارم را به پیگیری امور حوزه بانوان اختصاص داد‌ه‌ام.


نوبت حرکت بانوان است

فاطمه شریف، نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی، در ادامه این نشست گفت: این جلسه به‌منظور بررسی نقاط قوت و ضعف شهرستان‌ها، فرصت‌ها، تهدید‌ها و عملکردی که طی سال گذشته انجام داده‌اند، برگزار شد. امروز جامعه ما در قسمت احقاق حقوق زنان بسیار نسبت به گذشته پیشرفت کرده و در‌حال‌حاضر جامعه با بانوان همسو شده و حمایت از حقوق زنان خیلی بهتر شده است. دیگر نوبت خود ما بانوان است که به‌سمت اهدافمان حرکت کنیم و توانمندی‌های خودمان را نشان دهیم.

او تصریح کرد: درباره موانع و مشکلاتی که در حوزه بانوان وجود دارد، طی تحقیقی که چند سال پیش در یکی از دانشگاه‌ها انجام شده، کمبود منابع مالی و حضورنیافتن بانوان در پست‌های مدیریتی از مشکلات مهم ورزش بانوان عنوان شده است. در ادامه تحقیق راهکار‌های توسعه ورزش بانوان را افزایش اعتماد‌به‌نفس و خودباوری در زنان بیان می‌کند.

نایب‌رئیس بانوان هیئت استان با بیان اینکه در بحث شهرستان‌ها همیشه استعداد‌های بالقوه‌ای وجود دارد، ادامه داد: طی ۲ سال گذشته در تیم ملی جوانان ۷۰درصد بازیکنان از شهرستان‌ها بوده‌اند و در تیم ملی بزرگ‌سالان نیز ۵۰درصد از شهرستان‌ها حضور دارند، این نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی مدیریت صحیح می‌توانیم این استعداد‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم. در هیئت فوتبال خراسان رضوی به لطف حضور اصولی، بیشترین حمایت برای بانوان اتفاق افتاده است که ماحصل این حمایت، مقام‌های متعددی است که برای فوتسال و فوتبال بانوان به دست آمده که در چندین سال گذشته سابقه نداشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->