حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

مهلت تیم ملی فوتسال دختران برای حضور در جام‌جهانی کوچک به پایان رسید

  • کد خبر: ۴۱۷۶۲
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
مهلت تیم ملی فوتسال دختران برای حضور در جام‌جهانی کوچک به پایان رسید
آخرین مهلت اعلام آمادگی فدراسیون فوتبال ایران برای حضور تیم ملی فوتسال زنان در جام‌جهانی کوچک، به سر رسید و باید دید که مسئولان فدراسیون با این اعزام موافقت کرده‌اند یا خیر.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ویروس کرونا باعث شد دختران ایرانی فرصت دوباره برای حضور در این رقابت‌های بزرگ را داشته باشند، اما همچنان فدراسیون موضع سکوت را انتخاب کرده است و کسی درباره پاسخ نامه ایران به برزیلی‌ها سخن نمی‌گوید.


تکرار فرصت‌سوزی بزرگ

احتمالا خبر عجیب سال گذشته را ورزشی‌ها خوب به خاطر دارند؛ زمستان ۹۸ مشخص شد باوجود دعوت دختران ایران به جام‌جهانی کوچک، فدراسیون ایران با پنهان‌کاری در این زمینه باعث ازدست‌رفتن فرصت حضور در این تورنمنت شد و زمانی کادر فنی تیم ملی از این دعوت‌نامه آگاه شد که خیلی دیر شده و فهرست تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌ها بسته شده بود.

پیش‌از شیوع ویروس و تعطیلی همه رقابت‌های ورزشی، قرار بود تیرماه ۹۹ این رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال بانوان در برزیل برگزار شود، اما مثل هر رویداد بین‌المللی دیگر این مسابقات نیز به تعویق افتاد و قرار شد آذرماه، جام‌جهانی کوچک برگزار شود. درواقع این تأخیر شانس دوباره‌ای به ایرانیان بخشید و باعث شد دوباره برزیل از تیم‌ها دعوت کند و با پیگیری‌های شهناز یاری، سرمربی تیم بانوان، ایران شانس حضور در این رقابت‌ها را داشته باشد.


نیاز به بودجه‌ای دومیلیاردی

در همان نامه اول نیز میزبان اعلام کرده بود که همه هزینه‌های تیم بیست‌وسه‌نفره ایران (۱۴بازیکن و ۹کادر) شامل هزینه اسکان، تغذیه، نقل‌وانتقال داخلی و حتی پول خشک‌شویی البسه تیم ایران در طول این تورنمنت را پرداخت می‌کند و فقط هزینه تهیه بلیت برعهده ایران است. در بازه دی تا بهمن، فدراسیون نه‌تن‌ها دعوت از بانوان ایران برای حضور در این مسابقات را اعلام نکرد، بلکه با پنهان‌کاری باعث شد تا زمان نیز بگذرد و امکان شرکت برای تیم ملی وجود نداشته باشد؛ درحالی‌که شرکت در این مسابقات باعث پیشرفت فوتسال زنان می‌شد و می‌توانست نقش مهمی در دیده‌شدن آن‌ها داشته باشد و احتمالا فدراسیون برای ردشدن از هزینه‌های اعزام به برزیل تصمیم گرفت سکوت کند.

بار مالی حضور تیم ملی فوتسال در این مسابقات هزینه رفت‌وآمد ۲۳ نفر شامل بازیکنان و کادرفنی تیم است که میزبان، عمده هزینه‌های اقامت ده‌روزه تیم ملی در برزیل را تأمین می‌کند. اما فاصله ایران تا برزیل، هزینه سفر رفت‌وبرگشت سه‌هزاریورویی به‌ازای هر نفر باتوجه‌به نرخ روز یورو برای ایران به‌همراه دارد که معادل رقمی حدود ۸۰ میلیون تومان برای هریک از اعضای تیم ملی می‌شود. درمجموع، فدراسیون برای اعزام تیم بیست‌وسه‌نفره دختران باید کمتر از ۲ میلیارد تومان پرداخت کند.


چرا اعزام به برزیل مهم است

فیفا هنوز مسابقات فوتسال زنان جهان را راه‌اندازی نکرده و مسابقات قاره‌ای، رقابت رسمی فوتسال زنان در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود. ژاپن، اسپانیا، پرتغال، روسیه و برزیل، تیم‌های احتمالی حاضر در این مسابقات هستند و این یک محک فوق‌العاده برای تیم تحت هدایت شهناز یاری درصورت اعزام خواهد بود.
 
تاکنون ایران در ۳ جام‌جهانی ۲۰۱۲ پرتغال، ۲۰۱۳ اسپانیا و ۲۰۱۵ گواتمالا شرکت کرده است که بهترین رتبه به دست آمده، در سال ۲۰۱۳ و جایگاه پنجمی بود؛ اما دختران فوتسالیست ایرانی برای شرکت در این مسابقات که قرار است پس‌از ۵ سال تعلیق، دوباره از سر گرفته شود، همچنان با بلاتکلیفی روبه‌رو هستند. حضور در برزیل برای دختران ایران که تجربه ۲ قهرمانی در آسیا را در کارنامه دارند و در سال آینده باید آماده سومین قهرمانی شوند، ارزش زیادی دارد.

صحبت‌های بسیاری در این مدت شنیده شد؛ از موضع فدراسیون برای اعزام به‌شرط پیداشدن اسپانسر تا اقدام شخصی سرمربی تیم ملی برای جذب حامی مالی. اما هیچ خبری مبنی‌بر نتیجه‌بخش‌بودن تلاش‌ها اعلام نشد. حتی قرار بود تمرینات تیم ملی پس‌از ماه‌ها تعطیلی آغاز شود، اما با رسیدن نیمه شهریورماه نیز این تمرینات شروع نشده و تیم ملی فقط ۳ ماه فرصت دارد تا خود را برای این رقابت‌ها آماده کند. با این شرایط شاید فدراسیون و کادرفنی قید حضور در برزیل را نیز بزنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->