نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مدیران استان از وضعیت مربیان فوتبال و فوتسال دختران اطلاعی ندارند

  • کد خبر: ۴۳۷۰۳
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مدیران استان از وضعیت مربیان فوتبال و فوتسال دختران اطلاعی ندارند
درددل مربی فوتبال و فوتسال دختران از مشکلات زیاد مربیان در دوران کرونا
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ چند‌هفته‌ای می‌شود که توانسته‌اند بالاخره به شغل و کسب‌و‌کار خود بازگردند تا بتوانند درآمدی داشته باشند، از همان روز‌های پایانی بهمن ۹۸ مجبور به خانه‌نشینی شدند و تا همین یک‌ماه پیش نیز برخلاف سال‌های قبل که تابستان شلوغ و پرهیاهویی داشتند، روز‌ها را سوت‌و‌کور گذراندند. مربیان درآمد زندگی خود را از کلاس‌های آموزشی و هدایت تیم‌ها به دست می‌آوردند، اما با خاموشی ورزش در روز‌های قرنطینه آن‌ها نیز منبع درآمد خود را از دست دادند.


شروع پس از ماه‌ها تعطیلی

خدیجه عباسی، مربی مشهدی فوتبال و فوتسال دختران، درباره شرایطی که مربیان در این مدت با آن روبه‌رو بودند، تصریح می‌کند: ماه‌ها مجبور به خانه‌نشینی بودیم. از همان روز‌های ابتدایی که شیوع ویروس مطرح شد، ما تعطیل شدیم. شرایط سختی بود و مربیان و باشگاه داران همگی متضرر شدند. در این مدت نمی‌توانستیم درآمدی از ورزش داشته باشیم.

او ادامه داد: چند‌هفته‌ای می‌شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با صدور مجوز، کلاس‌های فوتبال و فوتسال شروع شده و در حال برگزاری است. بیش از این نمی‌توانستیم تعطیل باشیم و بچه‌های ورزشکار نیاز به تمرین داشتند، زیرا عملکرد آن‌ها ممکن بود افت کند و در رقابت‌های آینده نتوانند موفق ظاهر شوند.
عباسی خاطرنشان کرد: البته کلاس‌هایی که در حال برگزاری است، به‌شدت با کاهش تعداد نفرات روبه‌رو بوده است.
 
سال‌های قبل چندین زمان مختلف در روز کلاس داشتیم، اما الان فقط یک کلاس آن هم با ۱۰‌شرکت‌کننده برگزار می‌شود و خیلی از خانواده‌ها هنوز رضایت نمی‌دهند فرزندانشان در کلاس‌ها شرکت کنند و از احتمال بیماری هراس دارند. برای ما مهم است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و به‌همین‌خاطر تعداد افراد کلاس را محدود کرده‌ایم و از طرف دیگر همه بچه‌ها در طول تمرین با ماسک هستند.


فعالیت پنهانی برخی مربیان

این مربی افزود: من به‌همراه مدیر باشگاه و حتی خود بچه‌ها قبل از شروع تمرین سالن و تجهیزات را به‌صورت کامل ضدعفونی کرده و بعد تمرین را شروع می‌کنیم؛ در‌حالی‌که مربیانی را می‌شناسیم که از ماه‌های گذشته تمرینات پنهانی را شروع کرده و برای بچه‌ها کلاس برگزار می‌کردند. خبری از پروتکل‌های بهداشتی در آن کلاس‌ها نیست و جمعیت زیادی نیز در کلاس هستند؛ اما ترجیح دادیم به قوانین احترام بگذاریم و از آن پیروی کنیم. خانواده‌ها نیز زمانی که فضای کلاس‌ها را می‌بینند، خیالشان راحت می‌شود.

عباسی با بیان اینکه کرونا بیشترین ضربه را به مربیان زد، تصریح کرد: در بحث مالی این تعطیلی‌ها مشکلات زیادی را برای مربیان به وجود آورد. باشگاه‌داران نیز متضرر شدند، باید هزینه اجاره سالن‌ها را در شرایطی پرداخت کنند که مراجعه‌کنندگان به‌شدت کاهش پیدا کرده‌اند. با‌این‌حال چاره‌ای نیست و باید با شرایط کنار آمد تا بهتر شود. در این مدت تعطیلی و بیکاری، هیچ مساعدتی از‌سوی اداره کل و هیئت صورت نگرفت و مدیران از وضعیت مربیان اطلاع نداشتند و نمی‌دانستند چطور زمان برای ما می‌گذرد.

او که فصل گذشته در تیم فوتبال لیگ دسته‌یکی بانوان مشهد حضور داشت و تا آستانه صعود به لیگ برتر نیز پیش رفت، درباره احتمال حضور نماینده مشهد در فصل جدید رقابت‌ها اظهار کرد: صحبتی که من شنیده‌ام، درباره حضور یک تیم از استان در لیگ‌یک است؛ اما از جزئیات آن اطلاعی ندارم و هنوز دعوت‌نامه‌ای از فدراسیون ندیده‌ام. آن‌طور‌که شنیده‌ام، احتمالا لیگ‌یک فوتبال بانوان در مهر و آبان برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->