ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

سنگ ۳۰ میلیاردی الکس نوری برای استقلال!

  • کد خبر: ۴۳۵۳۹
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
سنگ ۳۰ میلیاردی الکس نوری برای استقلال!
الکس نوری، مربی ایرانی‌آلمانی، برای آبی‌پوش‌شدن، یک‌میلیون دلار درخواست کرده است
علی رحیمی | شهرآرانیوز؛ الکس نوری دم‌دست‌ترین گزینه این‌ر‌وز‌های باشگاه استقلال برای توافق به‌عنوان سر‌مربی این تیم است. سرمربی سابق و ایرانی‌الاصل تیم وردربرمن از‌زمانی‌که به سرمربیگری روی آورده، موفقیت‌های چندانی نداشته است؛ با‌این‌همه گزینه‌ای جذاب به‌شمار می‌آید. او بعد از سر‌مربیگری در باشگاه وردربرمن و سپس دستیاری یورگن کلینزمن در هرتابرلین، چندماهی در یک تیم دسته‌دومی بوندس‌لیگا کار کرد و اکنون مدتی است که استراحت می‌کند! با‌این‌حال نمی‌شود گفت نوری گزینه کوچکی برای استقلال است؛ به‌ویژه نسبت به همتایان ایرانی.
 
ورود به کادر فنی یک تیم بوندس‌لیگایی سخت است، چه رسد به اینکه مربی ایرانی بخواهد در این لیگ نگاه‌ها را متوجه خود کند و در‌نهایت سرمربی شود. الکس نوری برای اینکه هدایت آبی‌ها را برعهده بگیرد، به این باشگاه پیشنهاد ۵۰۰ هزار‌دلاری داده است. البته او گفته همراه خود یکی‌دو مربی آلمانی را به تهران خواهد آورد و قرارداد این دستیاران هم باید به دلار بسته شود. گفته می‌شود نوری و کادرش برای باشگاه استقلال نزدیک به یک‌میلیون دلار هزینه در‌برخواهند داشت، یعنی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان. این در‌حالی است که باشگاه استقلال به استراماچونی پیشنهاد مالی بالاتری داده بود.
 
 

و دوباره مانعی به نام سازمان لیگ برتر

به نظر می‌رسد استقلالی‌ها مشکلی برای پرداخت دستمزد یک‌میلیون‌دلاری به نوری و دوستانش ندارند، اما مهم اینجاست که باید به این اجماع برسد که چنین‌پولی را به مربی ایرانی پرداخت کند. صادق درودگر، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه سازمان لیگ، که پیش‌تر درباره نحوه همکاری باشگاه استقلال با استراماچونی صحبت کرده و گفته بود استقلال به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند با مربی ایتالیایی همکاری دوباره‌ای داشته باشد، این‌بار درباره نوری حرف زد و گفت: الکس نوری یک مربی ایرانی است و قطعا می‌تواند با باشگاه استقلال قرارداد ببندد.
 
این باشگاه، اما باید به این نکته توجه داشته باشد که در کنار ایرانی‌بودن سرمربی باید به دلاری یا ریالی‌بودن قرارداد هم توجه کند؛ چرا‌که براساس این قانون قرارداد دلاری به‌طور‌کامل ممنوع شده است. حتی اگر بازیکن یا مربی، ایرانی هم باشد، باز هم باید قرارداد ریالی ببندد. در‌واقع می‌توان گفت هر قراردادی که در فوتبال ایران بسته می‌شود، به‌نوعی تابع این قانون است و باید طبق شرایطی که گفتم، بسته شود.


محمود فکری همچنان در آب‌نمک

در‌صورتی‌که حضور نوری در تیم آبی مهیا نشود، محمود فکری هم می‌تواند یکی از گزینه‌های استقلال باشد. او اگر‌چه یک فصل دیگر با نساجی قرارداد دارد و در‌صورتی‌که خواهان جدایی از تیم مازنی باشد باید ۵ برابر قرارداد خود را پرداخت کند، اما به نظر می‌رسد مالک باشگاه نساجی به او اجازه حضور در کادر فنی تیم آبی را خواهد داد.
 
علی نظری‌جویباری یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال پیش‌تر در‌این‌باره گفته بود: ما به باشگاه استقلال اعلام کرده‌ایم که مشکلی با انتقال محمود فکری برای هدایت آبی‌پوشان نداریم. به‌هر‌حال قصد داریم به استقلالی‌ها کمک کنیم و اگر آن‌ها به مربی تیم ما نیاز داشته باشند، در خدمت استقلال خواهیم بود. جالب اینکه محمود فکری می‌گوید هیچ مذاکره‌ای از‌سوی باشگاه استقلال حتی برای اینکه به‌طور‌موقت و در لیگ قهرمانان آسیا هدایت تیم را برعهده بگیرد، با او انجام نشده، اما واضح است که استقلالی‌ها او را در آب‌نمک خوابانده‌اند تا وقتی که لازم شد، به سراغش بروند.
 
این‌همه در‌حالی است که استقلال اگر با مجید نامجو‌مطلق نتیجه بگیرد، شاید بتواند باشگاه آبی را به ثبت قراردادش به‌عنوان سرمربی راضی کند؛ اتفاقی که البته خیلی بعید به نظر می‌رسد، چرا‌که افکار عمومی و طرف‌داران استقلال به‌طور‌حتم در‌برابر این اتفاق موضع خواهند گرفت. مهدی پاشازاده، رسول خطیبی و‌... هم می‌توانند گزینه‌های تیم آبی باشند. به‌هر‌صورت وقتی حضور مربی خارجی در ایران ممنوع می‌شود، باید فکر چنین‌روز‌هایی را هم کرد که گزینه برای استقلالِ مدعی قهرمانی کم می‌آید.


بازگشت فرهاد مجیدی

بازگشت فرهاد مجیدی به اردوی آبی‌ها می‌تواند یکی از پلن‌های اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال باشد. این در‌صورتی خواهد بود که اعضای هیئت‌مدیره با انتخاب فرهاد مجیدی، مدیر‌عامل را کنار بزنند؛ چون فرهاد اعلام کرده است مادامی‌که احمد سعادتمند مدیر‌عامل باشگاه استقلال باشد، او در این تیم کار نخواهد کرد. این گزینه در عین اینکه بعید به نظر می‌رسد، خیلی هم محتمل است و هیچ بعید نیست در دقیقه‌۹۰ که معمولا اتفاقات زیادی در فوتبال ایران می‌افتد، یک‌بار دیگر فرهاد مجیدی سر‌مربی استقلال شود و سعادتمند و رفقایش مثل بسیاری از مدیران قبلی سرخابی‌ها کنار بروند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->