معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

بهترین کتاب های موفقیت در حوزه‌ کسب و کار

  • کد خبر: ۴۳۶۵۵
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
بهترین کتاب های موفقیت در حوزه‌ کسب و کار
یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب و کار مطالعه کتاب‌‎های موفقیت است. مطالعه کتاب فواید و مزایای مختلفی برای ذهن و عواطف ما دارد و باعث می‌شود که ذهن ما تمرکز بیشتری برای رسیدن به موفقیت داشته باشد.

گزارش آگهی

در این مقاله ابتدا قصد داریم ابتدا به فواید مطالعه کتاب و مزایای آن بپردازیم سپس در بخش بعدی چند مورد از بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار و زندگی را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهیم داد. در صورتی که شما هم تمایل دارید که در زندیگ و کسب و کارتان به موفقیت برسید و به عنوان یک شخصیت ارزشمند و توانمند شناخته شوید و از سوی دیگر دنبال چند کتاب ناب برای موفقیت می‌گردید، مطمئناً با مطالعه این مقاله به هدف خود خواهید رسید و چند کتاب درجه یک به شما معرفی خواهد شد.

بهترین کتاب های موفقیت

مطالعه بهترین کتاب های موفقیت چه تأثیری روی ما می‌گذارد؟

برخی از افراد موفقیت بر این باور هستند که همیشه موفقیت سرنخ‌هایی از خودش به جای می‌گذارد تا کسانی که عاشق موفقیت هستند آن سرنخ‌ها را دنبال کنند و به هدف خودشان برسند. یکی از سرنخ‌هایی که موفقیت بر جای می‌گذارد، همین کتاب‌هایی است که در حوزه موفقیت و رشد فردی نوشته می‌شود. اگر نگاهی به محتوای بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار و زندگی بیندازید، خواهید فهمید که این کتاب‌ها پر از سررنج و راهکار برای رسیدن به موفقیت هستند. چارلی مانگر، سلطان مدل‌های ذهنی بر این باور است که:

هر شب کمی عاقل‌تر از آن‌چه که از خواب بیدار شدی، به رختخواب برو.

زندگی بسیاری از مردم بدون کنترل آن‌ها می‌گذرد. لحظات، ساعت و زندگانی خود را بدون ذره‌ای یادگیری و اهمیت پست سر می‌گذارند و عمر آن‌ها بدون اینکه چیز مهمی یاد گرفته باشند و از سوی دیگر چیز ارزشمندی به این جهان اضافه کرده باشند به پایان می‌رسد. حال جالب است که بسیاری از این افراد وقتی یک فرد موفق را می‌بینند از موفقیت او شگفت‌زده می‌شوند و از خودشان می‌پرسند چگونه این فرد موفق شده است؟

آن‌ها هیچ‌گاه به اهمیت یادگیری پی نمی‌برند و نمی‌دانند که خواندن کتاب و یادگیری مطالب جدید تا چه حد زندگی افراد مختلف را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد و در رسیدن آن‌ها  به موفقیت تأثیرگذار است. اگر نگاهی به زندگی افراد موفق و معروف جهان بیندازید متوجه خواهید شد که مطالعه بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی آن‌ها است. در ادامه به چند مورد از موفق‌ترین افراد جهان و عادات مطالعه در این افراد اشاره می‌شود:

  • بیل گیتس تلاش می‌کند که هر هفته یک کتاب بخواند
  • مارک زاکربرگ خود را موظف کرده است که هر دو هفته یک کتاب بخواند
  • ایلان ماسک عاشق کتاب و کتاب خواندن است
  • وارن بافت تقریباً 80 درصد از زمان روزانه خودش را با خواندن کتاب می‌گذراند
  • مارک کوبان هر روز سعی می‌کند که دست کم سه ساعت مطالعه داشته باشد
  • اوپرا وینفری می‌گوید که حداقل در طول ماه یک کتاب می‌خوانم

با توجه به مطالبی که گفته شد می‌توان گفت که خواندن کتاب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه ما به خصوص کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باید به عادت‌های روزانه خودمان اضافه کنیم. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین اثراتی که مطالعه بهترین کتاب های موفقیت روی زندگی ما دارد اشاره خواهیم کرد:

 

1. دایره لغاتمان گسترده‌تر می‌شود

یکی از اثرات مهم و اولیه مطالعه بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار و زندگی این است که با مطالعه این کتاب‌ها دایره واژگان ما گسترده‌تر می‌شود و می‌توانیم از این واژگان زیبا در زندگی و کسب و کار خودمان استفاده کنیم. حال گسترده شدن دایره واژگان ما چه تأثیری روی کسب و کارمان دارد؟

اگر شما یک تولیدکننده محتوا باشید که همیشه با نوشتن و متن سر و کار دارید و هر چه دایره واژگان گسترده‌تری داشته باشید متون و محتوای زیباتر و جذاب‌تر خلق خواهید کرد. حال فرض کنید که کسب و کار شما یک کسب و کار سنتی مانند مغازه فست فود باشد. اگر تشنه موفقیت هستید مطمئن باشید که از همین مغازه کوچک فست فودی هم می‌توانید به موفقیت برسید. حال هر چه دایره لغات شما گسترده‌تر باشید قطعاً می‌توانید ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید و وفاداری آن‌ها به کسب و کار خودتان را بیشتر کنید. این را بدانید که توانایی برقراری ارتباط موثر و قدرت انتقال موثر پیام یک ابزار مهم برای هر کسی است که می‌خواهد یک زندگی موفق داشته باشد.

 

2. با مطالعه خواهد فهمید که بردباری یک فضیلت است

مطالعه بهترین کتاب های موفقیت به تنهایی و حتی اگر هیچ اثری نداشته باشد، عضله ذهن ما را به نرمش و تمرین وامی‌دارد. خواندن یک کتاب و به پایان رساندن آن یک چیز مهم را به ما یاد می‌دهد و آن بردباری است. اگر کسی بخواهد یک کتاب 500 صفحه‌ای موفقیت را بخواند و درس‌های خوبی که در این کتاب نهفته است را یاد بگیرد باید صبور باشد. این صبور بودن است که باعث می‌شود ما به موفقیت برسیم.

وقتی صبور بودن رایاد بگیریم اگر قرار باشد چند سال طول بکشد تا کسب و کار ما به موفقیت برسد، ما صبر لازم را داریم و پس از مدت کوتاهی خسته نمی‌شویم و دست از کار و تلاش برنمی‌داریم. همیشه گفته می‌شود که حداقل یک سال طول می‌کشد تا یک کسب و کار اینترنتی به نتیجه و ثمر برسد. در این میان کسانی موفق می‌شوند که صبور باشند و اگر صبر در کار نباشد قطعاً شکست در انتظار کسب و کار ما خواهد بود.

 

3. زندگی ما با کتاب آرام‌تر و متمرکزتر می‌شود

یکی دیگر از فواید و اثراتی که مطالعه بهترین کتاب های موفقیت بر زندگی و کسب و کار ما می‌گذارد این است که باعث می‌شود زندگی آرام‌تر و متمرکزتری داشته باشیم و تمرکز یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که ما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند. نگاهی به جو امروز جهان بیندازید. هر روز دنیا یک قدم از آرامش و تمرکز دور و یک قدم به اختلال و اغتشاش نزدیک‌تر می‌شود. اگر ما بخواهیم با جو کنونی جهان همراه شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ بدون شک و تردید هر روز وضع خراب‌تر خواهد شد. چه ابزاری وجود دارد که ما را از اختلال و اغتشاش دور کند و باعث شود که زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشیم؟ قطعاً کتاب بهترین ابزاری است که به ما کمک می‌کند زندگی آرام‌تر و زیباتری داشته باشیم و از اضطراب دورتر شویم. رمز موفقیت بسیاری از افراد موفق جهان همین تمرکزی است که دارند.

 

4. با خواندن کتاب مهارت‌های بیشتری در زمینه فکر کردن به دست می‌آورید

یکی دیگر از مزایای مهم مطالعه بهترین کتاب های موفقیت این است که مهارت ما در زمینه فکر کردن را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود که بتوانیم قدرت بیشتری در این زمینه پیدا کنیم. مطالعه به ما کمک می‌کند که در مورد مسائل مختلف بهتر و منطقی‌تر فکر کنیم و همین تفکر منطقی، رمز موفقیت ما به حساب می‌آید. با تفکر منطقی می‌توانید مسائل و موقعیت‌های مختلف را با آرامش و به صورت روشمند و اساسی بررسی کنید.

 

5. با مطالعه خلاقیت افراد چند صد برابر می‌شود

یکی از مثبت‌ترین فواید مطالعه این است که خلاقیت افراد را چندین برابر می‌کند و باعث می‌شود که با دید بهتری به مسائل نگاه کنیم. به عنوان مثال کتاب اثر مرکب را مد نظر قرار دهید. این کتاب باعث می‌شود که دید ما به کوچک‌ترین مسائل زندگی هم تغییر کند و بفهمیم که حتی کوچک‌ترین اقدامات ما هم در زندگی ما تأثیر دارد و می‌تواند در رسیدن ما به موفقیت یا شکست تأثیرگذار باشد.

وقتی خلاقیت ما بیشتر شود می‌توانیم درست و منطقی تصمیم بگیریم. وقتی درست تصمیم بگیریم و منطقی فکر کنیم قطعاً توانایی ما برای حل مسائل بهتر می‌شود و می‌توانید در موقعیت شغلی که در آن قرار داریم اثربخشی بی‌نظیری داشته باشم. تاکنون به چند مورد از اثرات مهم مطالعه بهترین کتاب های موفقیت روی زندگی و کسب و کار خودمان اشاره کردیم. اکنون زمان آن رسیده است که چند مورد از بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار

مطالعه کتاب در زمینه موفقیت می‌تواند زندگی ما را متحول و شور و اشتیاق ما برای رسیدن به اهداف و آرزوهایمان را چندین برابر کند. در ادامه این بخش از مقاله به چند کتاب ناب در زمینه موفقیت اشاره خواهیم کرد:

 

1.  کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون

کتاب برتری خفیف یکی از آثار جاودانه و به‌یادماندنی از جف اولسون است. در این کتاب یاد می‌گیریم که قرار نیست که یک شبه به موفقیت برسیم و آرزوهای چندین و چند ساله خود را برآورده کنیم. برتری خفیف در واقع آن سوی سکه کتاب اثر مرکب است که توسط دارن هاردی نوشته شده است. این کتاب به ما یاد می‌دهد که با آگاهی از رفتارهای خرد و کوچک خودمان می‌توانیم زمینه را برای شکست یا موفقیت خود فراهم کنیم. همین رفتارهایی که خیلی کوچک هسستند و اصلاً به چشم هیچ کس نمی‌آیند می‌توانند اثرات مهمی روی زندگی ما بگذارند.

در صورتی که تمایل دارید خلاصه این کتاب را مطالعه کنید کافی است به صفحه‌ی کتاب برتری خفیف در همیار آکادمی مراجعه کنید.

 

خلاصه کتاب برتری خفیف

 

2. کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی پر از درس‌هایی است که ما را به سوی موفقیت رشد و پیشرفت هدایت می‌کند. با مطالعه این کتاب درس‌هایی را یاد می‌گیریم که شاید هیچ کتاب دیگری در زمینه موفقیت به آن نپرداخته باشد. دارن هاردی در کتاب اثر مرکب که واقعاً یکی از بهترین کتاب های موفقیت محسوب می‌شود، از مخاطب خود می‌خواهد که با گام‌های خرد و کوچک به موفقیت نزدیک شود و بر این باور است که همین گام‌ها است که زمینه را برای موفقیت یا شکست یک نفر مهیا می‌کند. این کتاب پر از درس‌ها و راهکارهای مهم است. همیار آکادمی خلاصه این کتاب را در بخش معرفی سایت خود قرار داده است، در صورت تمایل با مراجعه به معرفی آن را مطالعه کنید.

 

3. کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر از نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان و افراد موفق یکی از بهترین کتاب های موفقیت است و هیچ شکی در آن نیست. در این کتاب نویسنده به مخاطبان خودش می‌گوید که افراد موثر هفت عادت دارند که این هفت عادت عبارت است از:

  1. عامل باشید
  2. شروع از پایان در ذهن
  3. نخست به اولین‌ها پرداختن
  4. برنده – برنده اندیشیدن
  5. اول فهمیدن و سپس فهماندن
  6. هم‌افزایی یا سینرژی
  7. ارّه تیز کردن

هر کدام از این عادت‌ها می‌تواند نقش مهمی در موفقیت ما داشته باشد. حال اگر کسی این هنر را داشته باشد که هر هفت عادت را در وجود خود رشد و پرورش دهد، بدون شک و تردید موفق خواهد شد. کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی تلاش کرده است که هر کدام از این هفت عادت را به صورت کامل توضیح دهد.

 

4. کتاب تبدیل رویا به ثورت اثر مایکل مسترسون

کتاب تبدیل رویا به ثروت هم یکی دیگر از بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار و کارآفرینی است. همه کتاب‌هایی که در حوزه موفقیت در کسب و کار نوشته شده است از افراد می‌خواهند که دلشان را به دریا بزنند و ریسک کنند ولی مایکل مسترسون در کتاب تبدیل رویا به ثروت از مخاطب خود می‌خواهد که محتاط و با پایین‌ترین ریسک ممکن وارد کسب و کار شود. مسترسون در این کتاب می‌گوید:

واقعیت این است که خیلی از کارآفرینان موفق با روش‌های محتاطانه و محافظه‌کارانه به موفقیت رسیده‌اند.

او در این کتاب از مخاطب می‌خواهد:

  1. ریسک بکنید ولی سعی کنید دست به ریسک‌هایی بزنید که منطقی و حساب‌شده باشد.
  2. کارآفرینی محتاطانه و محافظه‌کارانه یک مهارت است و باید آن را یاد گرفت.
  3. باید توانایی فروش محصولات خود را داشته باشید. اگر محصول شما بهترین باشد ولی توانایی فروش آن را نداشته باشید در واقع شکست خورده‌اید.
  4. فرآیند استخدام را به صورت کامل یاد بگیرید و همیشه تلاش کنید که بهترین‌ها را استخدام کنید.

 

5. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر جاودانه ناپلئون هیل

این کتاب یکی از کتاب‌های خوبی است که در زمینه موفقیت و رشد فردی نوشته شده است. جای جای این کتاب پر از درس‌ها و نکاتی است که می‌تواند ما را به موفقیت و پیروزی نزدیک و نزدیک‌تر کند. اولین نکته‌ای که در این کتاب یاد می‌گیریم اهمیت اشتیاق سوزان است. هر کسی که قصد دارد به موفقیت برسد باید اشتیاق سوزانی برای رسیدن به آن داشته باشد:

نقطه شروع تمام دستاوردها و موفقیت‌ها، علاقه و اشتیاق است. همیشه این نکته را در ذهن خود داشته باشید. اشتیاق و علاقه ضعیف، نتایج ضعیف در پی خواهد داشت. اشتیاق ضعیف، درست مانند آتشی کوچک و ضعیف است که حرارت ناچیزی تولید می‌کند.

در این کتاب درس‌های مهمی مانند مقاومت و پایداری، هدفمند زندگی کردن، نترسیدن از انتقادات و غیره وجود دارد. ناپلئون هیل در این کتاب می‌گوید شش ترس در وجود انسان وجود دارد که مانع رسیدن او به موفقیت می‌شود. این شش ترس عبارت است از:

  1. ترس از فقر
  2. ترس از انتقاد
  3. ترس از بیماری
  4. ترس از دست دادن کسی که به آن علاقه داریم
  5. ترس از پیری
  6. ترس از مرگ

همیار آکادمی این کتاب را در قالب یک مقاله خلاصه کرده است که با مطالعه این مقاله می‌توانید کلیه درس‌های موجود در این کتاب را یاد بگیرید. در صورت تمایل به مطالعه این مقاله به کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید مراجعه کنید.

 

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

 

7. کتاب نه برای لقمه‌ای نان اثر کونوسوکه ماتسوشیتا

کونوسوکه ماتسوشیتا بنیانگذار شرکت پاناسونیک است و در کتاب نه برای لقمه‌ای نان فلسفه موفقیت مالی را توضیح می‌دهد. این کتاب آداب بازرگانی و اخلاق مدیریت را به افراد آموزش می‌دهد.

این کتاب همان مرجعی است که باید همه مدیران مطالعه کنند و درس‌های آن را به کار ببندند تا بتواند اثرات باورنکردنی این درس‌ها را مشاهده کنند. یکی از درس‌های این کتاب انگیزه دادن به منابع انسانی است. ماتسوشیتا بر این باور است که یک مدیر باید به افراد سازمان خود به چشم سرمایه نگاه کند و همیشه توانایی‌ها و نقاط مثبت آن‌ها را پررنگ کند و مورد توجه قرار دهد. زیرا اگر مدیر نتواند توانایی‌های کارکنان خود را مد نظر قرار دهد، نمی‌تواند به آن‌ها اعتماد کند و در نتیجه سازمان شکست خواهد خورد. در صورتی که تمایل دارید این کتاب را مطالعه کنید به بخش معرفی همیار آکادمی مراجعه نمایید.

 

سخن پایانی

همیشه عاداتی که در زندگی ما وجود دارد، زمینه شکست یا پیروزی ما را فراهم می‌کند. یکی از عادت‌هایی که موفقیت ما را تضمین می‌کند مطالعه بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار و زندگی است. در این مقاله تلاش کردیم به اثرات مطالعه بر زندگی و کسب و کار اشاره کنیم و سپس چند کتاب عالی معرفی کنیم. بخش معرفی همیار آکادمی پر از کتاب‌های عالی است که می‌توانید خلاصه آن‌ها را به صورت کامل مطالعه کنید و درس‌هایی که در آن‌ها وجود دارد را یاد بگیرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->