جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد

  • کد خبر: ۴۳۸۲۰
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد. با توجه به شرایط کرونا و برگزار نشدن رژه نظامی، نمایشگاه هفته دفاع مقدس امسال قرار است دستاوردهای نظامی نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس نشست خبری در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق پادگان لشکر 77 خراسان رضوی برگزار شد. در این مراسم که با حضور فرماندهان عمده یگان‌ها در مشهد مقدس برگزار شد، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

 

 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد

امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان در ابتدای این نشست درباره روند تجاوز دشمنان به کشور ایران و مقابله آن‌ها با پیرزوی انقلاب اسلامی توضیحاتی داد و در ادامه نحوه دفاع از این تجاوز را تشریح کرد.

امیرآذریان با بیان این روند توضیح داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تثبیت آن، دشمنان این مرزوبوم که منافعشان را از دست داده بودند، دست به اقداماتی زدند تا در روزهای اول این پیروزی به مقصد خود برسند. آن‌ها با تحریک گروهک‌های ضد انقلاب و ایجاد اختلافات قوم و قبلیه‌ای و جبهه‌ای در مقابل انقلاب نوپای اسلام خواستند از این فرصت استفاده کنند و وضعیت کشور را به‌هم بریزند.

امیرآذریان با تأکید بر اینکه در روزهای اول پیروزی انقلاب نیروی ارتش و نیروهای زمینی با این جریانات مقابله و از انقلاب اسلامی حفاظت کردند، افزود: در تمام مراحل دشمن شکست خورد. صدام می‌خواست با استفاده از منسجم‌نبودن نیروهای مسلح و درگیرهای داخلی و اختلافات سیاسی داخل ایران، از این وضعیت سوءاستفاده کند و به ایران ضربه بزند. او با هدف جداکردن خوزستان از ایران، تسلط بر رودخانه اروندرود، تجزیه خوزستان و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران و در نهایت رهبری جهان عرب، به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد. کشورهای عربی زیادی از این اقدام صدام حمایت کردند به‌گونه‌ای که ما در جنگ تحمیلی از 38 کشور اسیر گرفتیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتشپس از بیان جریان‌ بنی‌صدر و اقدامات نامناسب او بیان کرد: باتوجه‌به موارد پیش‌آمده به‌وسیله بنی‌صدر، مقام معظم رهبری از ارتش پشتیبانی کرد و با قرارگرفتن ارتش و سپاه در کنار هم، جبهه‌ای قوی مقابل دشمن پدید آمد.

او همچنین به عملیات مهم آزادسازی آبادان اشاره کرد که برای اولین‌بار لشکر 77 و لشکر 92 سپاه و بسیج، عملیاتی منظم انجام دادند و با آزادسازی آبادان، 246 اسیر از ارتش عراق گرفتند.

به‌گفته او پس از آزادسازی آبادان ۲ اتفاق مهم در کشور افتاد: اول، در کشور یک انسجام سیاسی به وجود آمد و دوم، وحدت ملی در نیروهای مسلح رخ داد.

امیرآذریان صحبت‌هایش را به بومی‌بودن تجهیزات تسلیحاتی کشور پیوند زد و افزود: امروز تجهیزات زمینی و هوایی، دریایی و پدافند هوایی ما بومی است. ما پیشرفته‌ترین کشور در رادار نیروی پدافند هوایی، سامانه‌های موشکی، توپ‌خانه و بالگردهای ارتش هستیم که این به برکت دفاع مقدس است.

نمایش توان نظامی در نمایشگاه دفاع مقدس

امیرآذریان سپس به بیان اهمیت برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس باتوجه‌به شرایط موجود امسال پرداخت و گفت: با‌توجه‌به شرایط کرونا نباید هفته دفاع مقدس را فراموش کنیم. امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است و ما نتوانستیم قدرت نظامی را در برپایی رژه نشان دهیم، اما قدرت نظامی خود را در نمایشگاه‌ها و فضای مجازی نشان خواهیم داد. اگر ما این کار را نکنیم، به کسانی که خونشان را دادند، جفا کردیم.

به گفته او نمایشگاه هفته دفاع مقدس در 7 روز، از دوشنبه 31 شهریور تا هفتم مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود که در مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد. این درحالی است که هر روز نمایشگاه با عناوینی نام‌گذاری شده است. او برنامه‌های هر روز را این‌گونه تشریح کرد:

اولین روز نمایشگاه هفته دفاع مقدس، 31 شهریورماه با عنوان اقتدار، ولایت‌مداری و هم‌بستگی ملی نام‌گذاری شده است. در این روز برابر با ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، مقام معظم رهبری با بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از رزمندگان و پیش‌کسوتان دفاع مقدس محل‌های برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور ارتباط تصویری خواهند داشت.

به گفته او این برنامه در مشهد و در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه برگزار می‌شود که تعداد زیادی از پیش‌کسوتان و بیش از 100 هزار رزمنده نیروهای مسلح هم‌زمان این برنامه را می‌بینند. همچنین هماهنگی‌هایی شده است تا در همه پادگان‌های ارتش نیز کارکنان هم‌زمان از طریق ویدئوکنفرانس این برنامه را ببینند.

روز دوم نمایشگاه، اول مهرماه با عنوان جوانان، سربازان و دانش‌پژوهان نام‌گذاری شده است. باتوجه‌به اینکه در نیروی زمینی ارتش بیش از ۲میلیون و ‌۵۰۰ هزار سرباز در دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و ‌تعدادی شهید شدند، برنامه‌ای در این زمینه و برای جوانان تدارک دیده‌ایم. چون جوانان ما اگر آن زمان خونشان را دادند، جوانانی هم هستند که امروز کارهای بزرگی را انجام می‌دهند. بالابردن نیروی تسلیحاتی و تجهیزاتی با تفکر این جوانان اتفاق می‌افتد. یک رزمایش با مضمون کمک مومنانه هم در سطح استان و مشهد، ساعت 9 صبح در میدان صبحگاهی قرارگاهی منطقه‌ای، در پادگان برگزار می‌شود. ضد عفونی کردن تعدادی از مدارس با هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم از دیگر برنامه‌های ارتش در یکم مهر و در راستای برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس است. این برنامه پس از رژه صبحگاهی صورت می‌پذیرد.
روز‌ سوم نمایشگاه، دوم مهر نیز با به نام تولید ملی، آمادگی دفاعی و‌خودباوری نام‌گذاری شده است.
روز چهارم، سوم مهر، روز شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان نام دارد که با عطرافشانی مزار شهدا ودیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان همراه است.
روز پنجم، جمعه، چهارم مهر روز معنویت، خانواده و سلامت است که در این روز برنامه‌هایی از جمله دیدار با خانواده شهدا و شرکت در نماز جمعه شهرستان‌هایی که امکان برگزاری نماز جماعت را دارند صورت می‌پذیرد.
روز ششم، پنجم مهر هم مربوط به رزمندگان پیشکسوتان و اسوه صبر و مقاومت با توجه به سالروز عملیات ثامن‌الائمه(ع) است که برنامه ویژهای به مناسبت عملیات در سراسر کشور و به ویژه در مشهد با حضور حماسه آفرینان این عملیات فرماندهان و خانواده شهدا برگزار خواهد شد.
روز هفتم، ششم مهر نیز بصیرت‌افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی نام دارد و بر این اساس برنامه‌های خاصی برای جوانان پادگان در زمینه دشمن شناسی و جنگ روانی دشمن تدارک دیده‌ایم.
روز هفتم، هفتم مهر نیز برنامه با محوریت بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس برگزار می شود.
آذریان در ادامه از برگزاری برنامه‌ای در شب‌های هفته دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: هر شب برنامه خاصی در صحن جامع رضوی، با رعایت پرتکل‌های بهداشتی برای نیروهای مسلح پیش‌بینی شده است.

دشمن توان مقابله را با ما ندارد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در پایان صحبت‌هایش از وضعیت قرارگاه شمال شرق ارتش خبر داد و گفت: امروز نیروهای مسلح با همه شرایط در منطقه آمادگی خوبی ‌از نظر قدرت دفاعی دارند. این قرارگاه در۷۰۰متر مرز با افغانستان، در غرب و جنوب غرب مستقر است از سوی دیگر نیروهای سپاه و همینطور نیروهای پدافند هوایی بیش از ۳۷۰۰ نقطه را شب و‌روز دیدبانی می‌کنند، به این ترتیب همه نیروهای مسلح آماده‌اند و دشمن هم این را می‌داند. ما مطمئنیم که دشمن توان مقابله با ما را ندارند.
او یادآور شد: به چند روش روش الکترونیکی، اپتیکی و فیزیکی مرزها را رصد می‌کنیم. در این راستا تجهیزات بسیار پیشرفتهای داریم.
به گفته امیرآذریان ما مرز بسیار محکم و مستحکمی داریم به ویژه که مرزها، از آن سوی مرزها نیز توسط نیروهای فرامنطقه‌ای رصد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->