ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

درباره اهمیت استفاده از کپی رایتر حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتال

  • کد خبر: ۴۴۰۵۴
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
درباره اهمیت استفاده از کپی رایتر حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتال
به خدمت گرفتن یک کپی رایتر خوب به خصوص برای کسب وکار‌های کوچک‌تر شاید کمی دور از انتظار باشد، اما تفاوتی که یک نویسنده تبلیغات در بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌کند همان تفاوت کسب وکار‌های کوچک و بزرگ است.
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - با احتمال زیاد، برای شما هم پیش آمده است که شعاری تبلیغاتی ورد زبانتان شده باشد مثل همان «می خوام سالاد درست کنم» معروف یا «مامان جون بستنیش خوشمزه تره» که برای خیلی‌ها به یک نوستالژی جذاب تبدیل شده است. یا همین اخیرا «رسیدن لیلی به مجنون» یا «از برزیل تا آرژانتین ۴۰۰۰ تومان» که تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی بودند روی بیل بورد‌های شهر. حتی دادزن‌هایی که با جملاتی خاص شما را به داخل فروشگاه دعوت می‌کنند هم کپی رایتر هستند. ماندگاری یا جذابیت این جملات هنر کپی رایتر هستند. به خدمت گرفتن یک کپی رایتر خوب به خصوص برای کسب وکار‌های کوچک‌تر شاید کمی دور از انتظار باشد، اما تفاوتی که یک نویسنده تبلیغات در بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌کند همان تفاوت کسب وکار‌های کوچک و بزرگ است.
 
 

کپی رایتر کیست؟

اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمه کپی رایتر به ذهن می‌رسد معادل انگلیسی Copyright به معنی حقوق نشر است، اما این کپی متفاوت است و برگرفته از Copywriter است و کاری به مسائل حقوقی ندارد. کپی رایتر نویسنده تبلیغات و متون تبلیغاتی است. هر چیزی که روی بروشورها، بیل بورد‌ها و پوستر‌ها نوشته می‌شود یا حتی شعار‌های تبلیغاتی برند‌ها توسط کپی رایتر نوشته می‌شود. اما در عصر فضای مجازی و جولان شبکه‌های اجتماعی، فکر می‌کنید کاربرد این کپی کار‌های خلاق و هنرمند چه تغییراتی کرده است؟
 
 

تفاوت کپی رایتر و نویسنده محتوا

در بازاریابی دیجیتال و به طور ویژه در بازاریابی محتوایی زمان و هزینه زیادی برای تولید و انتشار محتوا صرف می‌شود. همه قالب‌های محتوایی از متن تا اینفوگرافیک و ویدئو نیازمند نویسنده هستند، اما لزوما ممکن است از کپی رایتر استفاده نکنند. از طرفی، همه افراد می‌توانند نویسنده محتوا باشند. هر کسی که با هر شغلی بلاگی را می‌نویسد یا مترجمی که هر متنی را ممکن است به زبان مقصد برگرداند نویسنده محتواست. کپی نویس ابزارش کلمات هستند، اما محتوا معنایی وسیع‌تر دارد و بیشتر به معنای انتقال اطلاعات است. در واقع، هدف کپی رایتر ترغیب مخاطب به انجام کاری است، ولی نویسنده محتوا بیشتر هدفش اطلاع رسانی یا آموزش است.
 
 

جایگاه کپی رایتینگ در بازاریابی دیجیتال

هر محتوایی با استفاده از کپی رایتر کارکشته می‌تواند به یک پست اینستاگرامی درخشان یا یک بنر دیجیتال چشمگیر تبدیل شود. فرض کنید قرار است یک نظرسنجی روی کانال تلگرامی خود منتشر کنید و سؤالی را از مخاطبان بپرسید. مثلا بپرسید که نظر آن‌ها درباره محصول جدید شما چیست.
 
به طور معمول، ۴ گزینه خواهید داشت: عالی، خوب، متوسط و ضعیف. فکر می‌کنید اگر گزینه‌ها را به همین ترتیب بنویسید چند نفر حاضر خواهند بود در نظرسنجی شما مشارکت کنند؟ حالا فرض کنید گزینه‌ها را به این چند تغییر دهید: از بهترین محصولاتی است که تا حالا استفاده کرده ام، دم شما گرم خیلی محصول خوبی دارید، بد نیست، ولی در حد همون نیازمند تلاش بیشتر، و واقعا زحمت کشیدید با این تولید محصول! هر ۲ شکل نظرسنجی الان انجام می‌شود، اما احتمال مشارکت در دومی بیشتر است. این کار دقیقا هنر کپی رایتر است.
 
 

کپی رایتر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

نیل پاتل، کارشناس مشهور بازاریابی محتوایی، ۵ ویژگی را برای یک کپی رایتر خوب در این حوزه معرفی می‌کند. نخست اینکه این کپی رایتر خوب باید بتواند موضوعات پیچیده را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کند، بتواند ورودی و نتیجه گیری مطالب را به جذاب‌ترین شکل ممکن بنویسد و در کل بتواند هر متن یا موضوعی را خواندنی کند.
 
ویژگی دوم که پاتل برای کپی رایتر‌های بازاریابی محتوایی مهم می‌داند توانایی خلق تیتر برای محتوا‌های مختلفی است که در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
 
توجه به UX ویژگی سوم است. پاتل به طور ویژه به تجربه کاربری در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها اشاره می‌کند که کپی رایتر باید به آن‌ها تسلط داشته باشد.
 
ویژگی چهارم تخصص در یک حوزه خاص است. به عقیده پاتل، دوران «یکی مرد جنگی» گذشته و با تخصصی شدن صنایع و کسب وکار‌ها باید چند مرد جنگی در اختیار داشت.
 
در نهایت، آگاهی به بازار و تمام فرایند بازاریابی ویژگی یک کپی رایتر موفق خواهد بود. به گفته پاتل، زمانی که کپی رایتر درک دقیق تری از نقش خود در یک سیستم وسیع‌تر بازاریابی محتوایی یا دیجیتال داشته باشد، نتیجه کارش به اهداف از پیش تعیین شده نزدیک‌تر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->