جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

۷۰ درصد مشکلات حوزه تجارت ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی است

  • کد خبر: ۴۴۵۹۷
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
۷۰ درصد مشکلات حوزه تجارت ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی است
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بسیاری از مشکلات کشور از تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی‌ای که برخی مسئولان می‌گیرند، ناشی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران ظهر امروز در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صمت که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت صمت شش ماه است که وزیر ندارد، افزود: اتفاقاتی که طی سال های اخیر در این وزارتخانه رخ داده باعث شده وزارت صمت کارایی لازم را نداشته باشد و براین اساس، مسئولیت وزیر جدید بسیار خطیر خواهد بود.

وی خطاب به علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت گفت: درخواست بنده این است با توجه به زمان کمی که در اختیار دارید از مشورت بخش خصوصی استفاده کنید؛ البته بافت کارشناسی وزارت صمت قوی است اما لازم است با بخش خصوصی نیز در امور مختلف مشورت شود.

خوانساری با بیان اینکه باید بپذیریم تحریم های موجود فلج کننده است، گفت: با این حال بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی است که توسط برخی مسئولان اتخاذ می شود و خواهش بنده از شما این است که قبل از ابلاغ هر بخشنامه یا دستورالعملی با بخش خصوصی درباره آن مشورت کنید. بیش از ۷۰ درصد مشکلات به وجود آمده در حوزه صادرات، بازگشت ارز و مواردی از این قبیل به تصمیمات غیرکارشناسی که بدون اخذ نظر بخش خصوصی اتخاذ شده، بازمی گردد.

تنها ۶۰ درصد کنجاله سویا مورد نیاز کشور وارد شد

در ادامه کاوه زرگران عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: شرایط کشور و وضعیت ارزی و تخصیص ارز باعث شده در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی وضعیت مطلوبی نداشته باشیم به طوری که تا پایان شهریور ماه حدود ۵۰ درصد روغن خام و کنجاله سویای مورد نیاز کشور تامین شده که این نشان می دهد در شش ماه آینده باید صد هزار تن کنجاله بیشتر از انچه قرار بوده وارد شود وارد کنیم تا بازار تنظیم شود.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی به دلیل عدم وجود وزیر صمت تعامل لازم را در این زمینه تخصیص و تامین ارز برای کالاهای اساسی نداشته به طوری که قبلاً وزیر به بانک مرکزی می رفت و این مساله را مطالبه می کرد که طی ۵ الی ۶ ماه گذشته این اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: در ثبت سفارش کالاها سقف گذاشته شده که درخواست ما این است این سقف برداشته شود تا هر شرکتی که توانایی دارد بتواند واردات انجام دهد.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->