جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره رسول خادم، پسرش و موسیقی‌نمایشی که این روز‌ها از پوریا خادم روی صحنه است

  • کد خبر: ۴۴۶۵۹
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
درباره رسول خادم، پسرش و موسیقی‌نمایشی که این روز‌ها از پوریا خادم روی صحنه است
بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، در استوری اینستاگرام خود با هشتگ ژن خوب موسیقی نوشته است: «پسر رسول خادم در هفده‌سالگی «پوئم سمفونی تختی» را نوشت و آن را با ارکستر سمفونیک پراگ به رهبری علی‌ رهبری ضبط کرد. اسپانسر، فدراسیون کشتی بود با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان. رئیس فدراسیون، رسول خادم!»
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ نام پدرش با ورزش پهلوانی گره خورده است و نام او ابتدا با نام پدرش و بعد با موسیقی. شاید اگر بگویند پوریا خادم، کمتر کسی او را به‌جا بیاورد. حتی با وجود اینکه به‌گفته خودش از پنج‌سالگی وارد دنیای موسیقی شده و در کشور‌های زیادی برنامه اجرا کرده است و حتی افتخار حضور در کنار استادان بزرگ موسیقی مثل شهرام ناظری را هم در کارنامه خود دارد. پدرش، اما حتی حالا که مد‌ت‌هاست دیگر روی تشک کشتی با حریفان رقابت نمی‌کند، همچنان در یاد‌ها و خاطره‌ها مانده است، نه فقط به‌دلیل مدال‌هایی که به گردن آویخته و عرق و شوری که زمانی در رگ‌های ایرانی‌ها جاری کرده است.
 
 
درباره رسول خادم، پسرش و موسیقی‌نمایشی که این روز‌ها از پوریا خادم روی صحنه است
 
 
همین چند وقت پیش بود که عکس‌های او در حالی که در مناطق مرزی سیستان‌وبلوچستان مشغول کمک و جابه‌جاکردن بسته‌هایی روی دوشش بود، در فضای مجازی دست‌به‌دست و باعث شد که دوباره یاد منش پهلوانی و کشتی‌گیران قدیم زنده شود. پوریا، اما مسیری جدا از او را انتخاب کرد، موسیقی. البته به اذعان خودش حسابی دوست داشته است پا جای قدم‌های پدرش بگذارد، اما با مخالفت شدید او روبه‌رو و در عوض برای حضور در دنیای موسیقی مشوقش می‌شود.
 
او که چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود نزد استاد چکناواریان پایه‌های آهنگ‌سازی را فرا گرفته است، حالا به‌عنوان آهنگ‌ساز موسیقی‌نمایش علمدار با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در این روز‌های محرمی، در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود. برنامه‌ای که نامش با نام هنرمندان زیادی گره خورده است، از تهیه‌کننده کار که پرویز‌پرستویی است تا هنرمندانی مثل داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان و هادی حجازی‌فر که هرکدامشان یک شب از اجرای شش‌شبه این موسیقی‌نمایش را برعهده دارند و به علاوه خود پرویز پرستویی در اجرای شب آخر.
 
 
البته بد نیست بدانید که این اثر در سال ١٣٩٤ به‌وسیله ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری رئوف عبدا... اف در سالن فیلارمونی دولتی باکو در شب عاشورا روی صحنه رفت و ضبط شد و در اربعین همان سال هم به‌وسیله ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری در ۲ شب در تالار وحدت به روی صحنه رفت. با این حال، دوباره تا ۶مهر هر شب ساعت۲۱ هم به‌صورت آنلاین و هم با حضور تعداد معدودی تماشاگر اجرا می‌شود. آن‌گونه که گفته شده، عواید این اثر که در سوگ و رسای حضرت ابوالفضل (ع) است، قرار است صرف مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان شود. به‌گفته بردیا کیارس، رهبر گروه ارکستر، ۷۲نوازنده و بیش از ۳۰خواننده در کنار پوریا خادم کار می‌کنند.
 
 
درباره رسول خادم، پسرش و موسیقی‌نمایشی که این روز‌ها از پوریا خادم روی صحنه است
 
 
با تمام این پیشینه‌ای که به‌نظر می‌رسد برای یک جوان بیست‌ویک‌ساله کارنامه مقبولی باشد، حاشیه‌هایی هم او را همراهی می‌کند، حاشیه‌هایی که با نام پدرش رسول خادم گره خورده است و گمانه‌هایی درباره حضور سهل او در دنیای موسیقی زیر سایه شهرت پدر ورزش‌کارش. بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، که معمولا به این قبیل اتفاقات واکنش نشان می‌دهد، در استوری اینستاگرام خود با هشتگ ژن خوب موسیقی نوشت: «پسر رسول خادم در هفده‌سالگی «پوئم سمفونی تختی» را نوشت و آن را با ارکستر سمفونیک پراگ به رهبری علی‌ رهبری ضبط کرد. اسپانسر، فدراسیون کشتی بود با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان. رئیس فدراسیون، رسول خادم!»
 
 
درباره رسول خادم، پسرش و موسیقی‌نمایشی که این روز‌ها از پوریا خادم روی صحنه است
 
 
او همچنین به اجرای این روز‌های علمدار اشاره کرد و در نهایت از این اتفاق با عنوان یک دورهمی تمام‌عیار یاد کرد و نوشت: «اهداف خیرخواهانه؟ آقای دفتر موسیقی؟ آقای وزارت ارشاد؟» با این حال عده‌ای هم هستند که پوریا خادم و فعالیت هنری‌اش را از این داستان‌ها مبرا می‌دانند. بردیا کیارس که حالا در این موسیقی‌نمایش رهبر گروه ارکستر است، در مصاحبه‌ای درباره او گفته بود: «به‌نظرم باید به خودمان ببالیم که فردی با ۲۱ سال سن توانایی این را دارد که برای یک ارکستر قطعه بنویسد و ساز‌ها را به‌خوبی بشناسد و با رنگ صدادهی ارکستر آشنا باشد.» اگر هنوز در ذهنتان کاری از پوریا خادم را به‌خاطر ندارید، این را باید گفت که او چندی پیش به‌یاد قربانیان حادثه کشتی سانچی قطعه «در میان آتش» را ساخت.
 
 
 
قطعه «در میان آتش»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->