احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
سرخط خبرها

ترامپ قاضی محبوب محافظه‌کارش را معرفی کرد

  • کد خبر: ۴۴۸۱۶
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
ترامپ قاضی محبوب محافظه‌کارش را معرفی کرد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، «امی برت» را به عنوان نامزد محافظه‌کار مدنظر خود برای قضاوت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. قاضی برت درصورتی‌که رأی اکثریت سنا را به‌دست بیاورد، به جای قاضی لیبرال روث گینزبرگ، که به‌تازگی درگذشت، در کرسی قضاوت دیوان عالی آمریکا خواهد نشست.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، «امی برت» را به عنوان نامزد محافظه‌کار مدنظر خود برای قضاوت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. قاضی برت درصورتی‌که رأی اکثریت سنا را به‌دست بیاورد، به جای قاضی لیبرال روث گینزبرگ، که به‌تازگی درگذشت، در کرسی قضاوت دیوان عالی آمریکا خواهد نشست. با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، این نامزدی به کشمکشی میان سناتور‌های مجلس سنای آمریکا خواهد انجامید.
 
دونالد ترامپ، روز شنبه، در محوطه کاخ سفید، برت را «زنی با دستاورد‌های بی‌مانند» و «قاضی و دانشوری درخشان» توصیف کرد که «وفاداری‌اش به قانون اساسی خلل‌ناپذیر» است. ترامپ در ادامه تعریف‌های خود، برت را به لحاظ آکادمیک برتر از جو بایدن، رقیب دموکرات خود، خواند و او را شایسته نامزدی ریاست‌جمهوری آمریکا دانست. پیش از این، جو بایدن، از سنا خواسته بود تا پیش از انتخاب رئیس‌جمهور جدید و تشکیل کنگره، برای پرکردن کرسی خالی دیوان عالی اقدامی نکند. اما حالا، درصورتی‌که برت رأی اعتماد سنا را به‌دست بیاورد، ترکیب قضات دیوان عالی به ۶ محافظه‌کار دربرابر ۳ لیبرال و به‌سود محافظه‌کاران تمام خواهد شد. اهمیت دیوان عالی آمریکا به این خاطر است که این دیوان می‌تواند درمورد سیاست‌های عمومی کل کشور، طیف متنوعی از مسائل، مانند قانون استفاده از اسلحه، حق رأی، بودجه‌های کمپین‌های انتخاباتی، خدمات درمانی و بیمه‌ها و... تصمیم‌گیری کند. نامزدی برت دموکرات‌ها را در وضعیت خطرناکی قرار داده است.
 
آن‌ها باید راهی پیدا کنند تا بدون زیرسؤال بردن پیشینه فردی برت و اعتقادات کاتولیکش- اقداماتی که باعث ریزش رأی دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو خواهد شد- از او سلب اعتماد کنند. برت به‌واسطه اعتقاداتش، در میان گروه‌های اقلیت آمریکا محبوبیتی ندارد. او به نفع سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرت ترامپ و همچنین درجهت حق گسترده استفاده از اسلحه عمل کرده و سخنانی گفته است. محافظه‌کاران به این امید هستند که برت، پس از نشستن در کرسی قضاوت، علیه لایحه سلامت اوباما (اوباماکر) رأی صادر کند؛ لایحه‌ای که با لغو آن، حدود ۲۰ میلیون آمریکایی پوشش بیمه سلامت خود را از دست می‌دهند. مجلس سنای آمریکا متشکل از ۱۰۰ سناتور با اکثریت ۵۳ نفری جمهوری‌خواهان است و خانم برت، برای کسب اعتماد از این مجلس به ۵۱ رأی نیاز دارد و ترامپ گفته است که کسب رأی اعتماد از سنا «خیلی آسان» و «خیلی سریع» خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->