هک کاربران واتس‌اپ تأیید شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) نگاهی به دستاوردهای تعاونی دانش‌بنیان انگاره فیزیک توس | دانش ایرانی؛ از زمین تا آسمان برنامه لیزر‌های فضایی ترامپ برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای چیست؟ اعتراف ایلان ماسک به کاستی خودروهای تسلا در رانندگی تمام‌خودکار تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای مُسکنی جدید فورزا هورایزن ۵ چه زمانی برای پلی استیشن ۵ منتشر می‌شود؟ خرید جدیدترین گوشی اپل، آیفون 16 از فروشگاه اسنپ یک شرکت انگلیسی اولین تماس تصویری ماهواره‌ای جهان را برقرار کرد تا چندماه دیگر سرویس روبوتاکسی تسلا در آستین تگزاس راه‌اندازی می‌شود دانش بنیان‌ها شهربازی هوشمند می‌سازند پژمان‌فر: بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها در راه است چرا زن‌ها کمتر از مردان از هوش مصنوعی ChatGP استفاده می‌کنند؟ چه چیزی ناگهان هوش مصنوعی چینی «دیپ‌سیک» را محبوب کرد؟ OpenAI: هوش مصنوعی چینی DeepSeek از مدل‌های رقبایش کپی کرده است واکنش مدیرعامل OpenAI به هوش مصنوعی چینی DeepSeek محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) | ترافیک پرحجم در میدان انقلاب اسلامی و کوشش مشهد (۹ بهمن ۱۴۰۳) وزارت ارتباطات از وقوع اختلال در شبکه اینترنت کشور خبر داد (۸ بهمن۱۴۰۳) بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت عید مبعث + روش فعالسازی بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت عید مبعث + روش فعالسازی چرا DeepSeek باعث سقوط ارزش سهام شرکت‌های هوش مصنوعی شد؟
سرخط خبرها

ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی

  • کد خبر: ۴۴۹۹۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی
جمیل نیک اندیش - کارشناس آموزش و کارآفرینی
آموزش مجازی در مجموع از ۲ حوزه کلی تشکیل شده است: اول نرم افزارها، ابزار‌ها و فناوری‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود. حوزه دوم هم محتوا‌های متفاوت در مقایسه با آموزش‌های سنتی. در بحث ابزار‌ها و زیرساخت مورد نیاز، تقریبا می‌توان گفت که کمبود زیادی دیده نمی‌شود و رشد خوبی داشته ایم.
 
سیستم‌های مدیریت یادگیری مجازی خوبی در کشورمان ایجاد شده است و از این نظر، فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا نداریم. اما بسیاری از معلم‌ها و مراکز آموزشی ما فرصت این را ندارند که با مهارت تولید محتوای درخور فضای مجازی آشنا و در این زمینه توانمند شوند. در واقع، نیاز داریم که تعریف دوباره‌ای از فعالیت‌های یادگیری و آموزشی داشته باشیم و تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که فناوری در حوزه آموزش برای ما ایجاد کرده است استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم آموزشی ما برای رفتن به این سمت، کنکور محور و حفظیات محور بودن آموزش‌های ماست. در کشور ما هنوز خط کش مهم میزان موفقیت افراد، مدرک تحصیلی آن هاست، مدرکی که بر پایه آموزش‌های سنتی منطبق با محتوا‌های چند دهه گذشته به افراد داده می‌شود و خانواده‌ها هم همین شرایط را قبول دارند.
 
در واقع، به نظر می‌رسد هم سیستم آموزشی و هم تفکر قالب بر جامعه در مقابل تغییر محتوا‌های آموزشی گارد منفی دارند. این در حالی است که در خیلی از کشور‌ها مخصوصا در شرایط کرونایی این روز‌های دنیا، محتوا‌های مختلفی مانند فعالیت‌های بهزیستی دانش آموزان در شرایط کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند. زمانی که چنین انعطافی در جنس محتوا‌های آموزشی وجود داشته باشد، می‌توانیم بیشتر از ظرفیت‌های فناورانه در تولید محتوا‌های آموزشی استفاده کنیم. تا زمانی که نظام آموزشی ما نتواند از نگاه سنتی به حوزه آموزش فاصله بگیرد، حتی با وجود استفاده از فناوری‌های روز دنیا هم قادر نخواهیم بود به طور کامل از ظرفیت‌های فناوری در توسعه آموزش بهره‌مند شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->