کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد) کارت‌های ۲ میلیونی امروز راکی ربیت، دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۳ ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کارت‌های امروز راکی ربیت، یکشنبه ۳۱ تیر چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟ کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) همه‌چیز درباره بازی تلگرامی «راکی ربیت» Rocky Rabbit + آموزش دریافت سکه بیشتر راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) + آموزش عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) + آموزش اپل می‌گوید برای آموزش هوش مصنوعی خود از ویدیوهای یوتیوب استفاده نکرده است «پیکسل ورس» لیست شد + قیمت اولیه (پنجشنبه ۲۸ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۸ تیر)
سرخط خبرها

ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی

  • کد خبر: ۴۴۹۹۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی
جمیل نیک اندیش - کارشناس آموزش و کارآفرینی
آموزش مجازی در مجموع از ۲ حوزه کلی تشکیل شده است: اول نرم افزارها، ابزار‌ها و فناوری‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود. حوزه دوم هم محتوا‌های متفاوت در مقایسه با آموزش‌های سنتی. در بحث ابزار‌ها و زیرساخت مورد نیاز، تقریبا می‌توان گفت که کمبود زیادی دیده نمی‌شود و رشد خوبی داشته ایم.
 
سیستم‌های مدیریت یادگیری مجازی خوبی در کشورمان ایجاد شده است و از این نظر، فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا نداریم. اما بسیاری از معلم‌ها و مراکز آموزشی ما فرصت این را ندارند که با مهارت تولید محتوای درخور فضای مجازی آشنا و در این زمینه توانمند شوند. در واقع، نیاز داریم که تعریف دوباره‌ای از فعالیت‌های یادگیری و آموزشی داشته باشیم و تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که فناوری در حوزه آموزش برای ما ایجاد کرده است استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم آموزشی ما برای رفتن به این سمت، کنکور محور و حفظیات محور بودن آموزش‌های ماست. در کشور ما هنوز خط کش مهم میزان موفقیت افراد، مدرک تحصیلی آن هاست، مدرکی که بر پایه آموزش‌های سنتی منطبق با محتوا‌های چند دهه گذشته به افراد داده می‌شود و خانواده‌ها هم همین شرایط را قبول دارند.
 
در واقع، به نظر می‌رسد هم سیستم آموزشی و هم تفکر قالب بر جامعه در مقابل تغییر محتوا‌های آموزشی گارد منفی دارند. این در حالی است که در خیلی از کشور‌ها مخصوصا در شرایط کرونایی این روز‌های دنیا، محتوا‌های مختلفی مانند فعالیت‌های بهزیستی دانش آموزان در شرایط کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند. زمانی که چنین انعطافی در جنس محتوا‌های آموزشی وجود داشته باشد، می‌توانیم بیشتر از ظرفیت‌های فناورانه در تولید محتوا‌های آموزشی استفاده کنیم. تا زمانی که نظام آموزشی ما نتواند از نگاه سنتی به حوزه آموزش فاصله بگیرد، حتی با وجود استفاده از فناوری‌های روز دنیا هم قادر نخواهیم بود به طور کامل از ظرفیت‌های فناوری در توسعه آموزش بهره‌مند شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->