نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده
سرخط خبرها

طرح آزمایشی تشخیص کووید ۱۹ با سگ‌های کرونایاب

  • کد خبر: ۴۵۱۷۷
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
طرح آزمایشی تشخیص کووید ۱۹ با سگ‌های کرونایاب
اجرای آزمایشی طرحی که از طریق آن سگ‌های جست‌وجوگر برای تشخیص ویروس کرونا در مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرند در فرودگاه هلسینکی در فنلاند آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اجرای آزمایشی طرحی که از طریق آن سگ‌های جست‌وجوگر برای تشخیص ویروس کرونا در مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرند در فرودگاه هلسینکی در فنلاند آغاز شده است. 

این آزمایش در پی تحقیق دانشکده دامپزشکی دانشگاه هلسینکی انجام می‌شود که نشان داده است سگ‌ها قادرند با درصد اطمینان بالایی ویروس کووید ۱۹ را تشخیص دهند. 

در این آزمایش از۱۶ سگ یعنی چهار سگ در هر نوبت استفاده می‌شود.

متصدی فرودگاه فنلاند اظهار داشت: تا آن‌ جایی که اطلاع داریم هیچ فرودگاهی تلاش نکرده است تا از قوه بویایی سگ‌ها در چنین مقیاس  گسترده‌ای برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ استفاده کند و اکنون ما در این زمینه پیشرو هستیم.

در این آزمایش هیچ ارتباط فیزیکی بین سگ‌ها و مسافران وجود ندارد و افرادی که مبتلا به ویروس تشخیص داده شده‌اند برای حصول اطمینان کامل، یک آزمایش معمولی هم خواهند داد. 

این سگ‌ها آموزش دیده‌اند تا بوی این بیماری را تنها در هفت دقیقه تشخیص دهند. 

این عملیات در فرودگاه به این شکل انجام می‌شود که مسافران یک دستمال را روی پوست خود می‌کشند و سپس آن را در یک ظرف قرار می‌دهند، سپس این نمونه در اتاقکی جداگانه و توسط یک سگ بررسی می‌شود. 

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در همین حال در بریتانیا نیز طرحی مشابه در حال اجرا است که توسط دانشکده بهداشت و پزشکی (عفونت‌های) گرمسیری لندن (ال اس اچ تی‌ام LSHTM) به همراه دانشگاه دورهام و مرکز خیریه سگ‌های تشخیص پزشکی انجام می‌شود. 

تحقیقات قبلی نشان داده است سگ‌های جست‌وجوگر آموزش‌دیده می‌توانند بیماری پارکینسون، انواع سرطان و مالاریا را به دقت تشخیص دهند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->