شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

شهر مشهد سالانه ۲۰ هزار نفر گردشگر سلامت دارد

  • کد خبر: ۴۵۳۴
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
شهر مشهد سالانه ۲۰ هزار نفر گردشگر سلامت دارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پذیرش سالانه ۲۰ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های شهر مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ایرنا، دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه بیشترین نیاز‌های درمانی گردشگران سلامت شامل اقدامات جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی و خدمات دندانپزشکی، زنان و نازایی است، افزود: گردشگران سلامت بیشتر از کشور‌های کویت، بحرین، قطر، افغانستان، عراق، تاجیکستان و ترکمنستان هستند..
به گفته وی، تعداد گردشگران سلامت مشهد طی سال‌های اخیر روند صعودی داشته و چندین برابر این میزان نیز خدمات درمانی سرپایی به گردشگران سلامت ارائه می‌شود.
وی افزود: وجود حرم ملکوتی امام رضا (ع)، توانمندی بالای پزشکان از نظر علمی و تجربی، مراکز تشخیصی و درمانی مجهز، وجود منابع طبیعی و چشمه‌های آبگرم، تنوع دارو‌های گیاهی و کاهش نرخ خدمات از جمله ظرفیت‌های جذب زائر و گردشگر سلامت در مشهد و استان خراسان رضوی به شمار می‌روند.
دکتر بدیعی ادامه داد: جذب گردشگر سلامت یا توریسم درمانی یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه مشهد در حوزه سلامت به شمار می‌رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه پیشگام است.

هفت بیمارستان مشهد مجوز پذیرش گردشگر سلامت دارند
مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیزدر این زمینه گفت: تاکنون هفت بیمارستان در مشهد برای پذیرش بیماران خارجی از وزارت بهداشت مجوز 'IPD' را گرفته اند و چند بیمارستان دیگر نیز در حال فراهم آوری امکانات و زمینه لازم برای اخذ این مجوز هستند.
دکتر محمداسماعیل خیامی بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگران سلامت در مشهد را شامل جوادالائمه (ع)، رضوی، بنت الهدی، سینا، مهر، طالقانی و پاستور اعلام و بیان کرد: مقدمات لازم برای اعطای مجوز IPD به مراکز جراحی محدود نیز فراهم شده است.
وی از ثبت ۱۶ شرکت گردشگری سلامت در خراسان رضوی نیز خبر و ادامه داد: با استقرار و استحکام این شرکت‌ها در طول زمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجاب خواهند شد به جای پذیرش بیماران از طریق واسطه‌های بدون مجوز، از این طریق بیماران را پذیرش کنند.
مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این شرکت‌ها حلقه واسط بین بیماران و مراکز درمانی هستند و با استقرار در کشور‌های هدف و ارتباط مستقیم با بیماران و مراکز درمانی، خدمات درمانی و گردشگری را از مبدا تا مقصد به بیماران خارجی ارائه می‌دهند.
وی افزود: نرخ خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت در ایران از کشور‌های منطقه کمتر و کاملا رقابتی است.
دکتر خیامی ادامه داد: هم اینک سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دو حوزه سرپایی و بستری برای مراکز خصوصی، دولتی و خیریه تعیین شده است. مراکز درمانی را تشویق می‌کنیم تا بسته‌های درمانی خود را با نرخ رقابتی تهیه و به بیماران خارجی عرضه نمایند.
وی به چالش‌های گردشگری سلامت نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون بسیاری از گردشگران سلامت از مسیر‌های غیرحرفه‌ای به پزشکان معرفی می‌شوند و این اقدام آسیب زا است.
مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد فقدان نظام و برنامه جامع گردشگری سلامت، دلال بازی، نبود پوشش بیمه‌ای بین المللی و تبلیغات ناکافی را از مهمترین چالش‌های فراروی صنعت گردشگری سلامت در ایران برشمرد.

نیمی از گردشگران سلامت در مشهد ملیت عراقی دارند
وی در ادامه گفت: حضور گردشگران سلامت در کلانشهر مشهد طی سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و سال گذشته از ۵۶ ملیت در مشهد بیمار پذیرش شده است
به گفته وی، پارسال افزون بر ۲۰ هزار نفر از مراکز بستری و جراحی محدود در مشهد خدمات درمانی در حوزه‌های مختلف نظیر بیماری‌های زنان، قلبی و عروقی، جراحی‌های مختلف از جمله چشم و بینی دریافت کرده اند و طبق برآورد‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر هم از خدمات سرپایی، تشخیصی و درمانی استفاده کرده اند.
وی اضافه کرد: دریافت تعرفه‌های پزشکی برای بیماران خارجی در بخش خصوصی تا سقف چهار برابر تعرفه بیماران داخلی بلامانع است.
وی ادامه داد: تعرفه‌های گردشگری سلامت در مراکز دولتی، غیر دولتی، خصوصی و عمومی با هم متفاوت است که برای هر یک از مراکز درمانی مذکور در بخش‌های سرپایی، بستری و تشخیصی سقف تعرفه‌های مشخصی تهیه شده و با تصویب هیات امنای دانشگاه لوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->