درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه
سرخط خبرها

رواق‌های حرم رضوی چه زمانی بازگشایی می‌شود؟

  • کد خبر: ۴۵۴۰۵
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
رواق‌های حرم رضوی چه زمانی بازگشایی می‌شود؟
به گفته ‌تولیت آستان‌قدس‌رضوی، این آستان آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هر هزینه‌ای است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بیش از ۸ ماه است که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و کووید ۱۹ کل نظم روزگار را دچار آشفتگی کرده است. قدرت سرایت بالای این ویروس باعث شد برای جلوگیری از سرایت بیماری به زائران بارگاه منور رضوی و به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ۲۶ اسفند ماه و در میان حزن زائر و مجاور در‌های حرم رضوی بسته شود و این جدایی از بارگاه ثامن الحجج (ع) ۷۵ روز به طول انجامید تا اینکه پس از ارائه تضمین آستان قدس برای مراقبت از رعایت پروتکل ها، صحن‌های حرم رضوی از ۱۰ خرداد به روی زائر و مجاور گشوده شد.
 
حالا پس از گذشت بیش از ۴ ماه از تاریخ یادشده، به گفته تولیت آستان قدس، برای بازگشایی رواق‌های بارگاه منور رضوی آمادگی لازم وجود دارد.
 
حجت الاسلام احمد مروی دیروز و در جلسه مشورتی دهه آخر صفر که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی و مدیران شهری و استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن اعلام تشدید تمهیدات بهداشتی حرم مطهر در دهه آخر صفر، با تأکید بر اینکه هر دستورالعملی از سوی ستاد کرونا با هر شرایطی به آستان قدس رضوی ابلاغ شود، آمادگی اجرای آن را داریم، به مذاکرات و تعاملات آستان قدس با وزارت بهداشت و ستاد کرونا برای بازگشایی حرم مطهر اشاره و بیان کرد: با وزیر محترم بهداشت چندماه پیش برای بازگشایی رواق‌ها با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی گفت وگویی داشتم و از ایشان خواستم پروتکل‎های بهداشتی برای بازگشایی رواق‌ها را به آستان قدس ارائه دهد و آستان قدس نیز آمادگی کامل برای اجرای آن را دارد.

تمهیدات برای دهه آخر ماه صفر

وی ادامه داد: هر ساله در ایام دهه آخر صفر با حضور جمعیت شایان توجهی از محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مشهد روبه رو بودیم، اما امسال ویروس کرونا شرایط استثنایی را بر ما تحمیل کرده است و با شرایطی خاصی مواجه هستیم.

حجت الاسلام مروی با اشاره به بسته بودن رواق ها‌ی حرم مطهر اظهار کرد: آستان قدس رضوی براساس دستور رهبر معظم انقلاب تابع ستاد کرونا بوده است و هست و آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما اظهار کرد: تغییر وضعیت آب وهوا و بارندگی‌ها و سرما شرایطی سخت و استثنایی را به وجود خواهد آورد و میزبانی شایسته از زائران در این شرایط از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.

هزینه ۲ میلیاردی ماهانه برای بهداشت زائران

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی ماهیانه ۲ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی برای حفظ سلامت زائران هزینه می‌کند، تصریح کرد: اولویت نخست آستان قدس رضوی حرم مطهر، زائر و زیارت است، لذا آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فراهم آمدن شرایط زیارت زائران با هر هزینه و شرایطی هستیم.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین از همراهی و همدلی مسئولان دستگاه‌های مختلف استان قدردانی و تشکر کرد و این هماهنگی مسئولان را نویدبخش آینده‌ای روشن برای خراسان رضوی دانست.

آستان قدس محور برنامه‌های دهه آخر صفر باشد

همچنین در این جلسه آیت ا... سید احمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، ضمن تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای بازگشایی حرم مطهر رضوی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت زائران، بر محوریت آستان قدس رضوی در برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.

برنامه‌ای برای پذیرایی از زائران پیاده نداریم

سخن گوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با بیان اینکه اکنون هیچ برنامه‌ای برای پذیرایی از زائران پیاده دهه آخر ماه صفر نداریم، گفت: در سایت این جمعیت نیز تاکنون از گروه‌های پیاده متقاضی ثبت نامی صورت نگرفته است.
حسین رضایی در گفتگو با شهرآرا افزود: اکنون برای ارائه خدمات ممنوعیت داریم و برقراری دوباره خدمات به زائران پیاده نیز منوط به تصمیمات ستاد کروناست.

برای برقراری خدمات آماده ایم

وی درعین حال اعلام کرد که این جمعیت در صورت صلاح دید ستاد کرونای استان آمادگی این را دارد که خط خدمت رسانی دوباره به زائران پیاده را در کمترین زمان ممکن آغاز کند. وی افزود: طبعا عده‌ای نیز ممکن است خودشان صلاح بدانند و با پای پیاده قدم در راه مشهد بگذارند، اما امکان ارائه خدمات به این افراد و گروه‌ها وجود ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->