ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بانوان داور خراسانی فوتبال و فوتسال به‌صف شدند

  • کد خبر: ۴۵۴۲۵
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
بانوان داور خراسانی فوتبال و فوتسال به‌صف شدند
در پایان هفته، بیش از ۵۰ داور و کمک داور فوتبال و فوتسال بانوان با حضور در تست‌های پیش‌فصل و دوره‌های تئوری، خود را برای حضور در رقابت‌های پیش‌رو آماده کردند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پنجشنبه ۴۲ داور فوتسال بانوان در تست آمادگی جسمانی عملی و دوره بازآموزی قوانین داوری شرکت کردند و پس از آن روز جمعه ۱۷ داور و کمک‌داور فوتبال در زمین چمن تختی، تست عملی و دوره تئوری قضاوت را پشت‌سر گذاشتند؛ مریم پورجعفریان، داور بین‌المللی فوتسال و انسیه مافی‌نژاد کمک‌داور. داورانی که حد‌نصاب مد‌نظر را کسب کنند، برای قضاوت در مسابقات کشوری و استانی معرفی می‌شوند تا در ماه‌های پیش‌رو بتوانند در رقابت‌ها شرکت کنند.


تأکید بر قوانین جدید

فاطمه شریف، نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره این دوره‌ها تصریح کرد: هرساله طبق معیار‌ها داوران باید تست‌ها را پشت‌سر بگذارند. دوره بازآموزی بسیار خوبی نیز از‌سوی کمیته داوران هیئت برای بانوان داور برگزار شد که در آن قوانین فوتسال و تغییرات آن مطرح شد. در تابستان برخی قوانین مسابقات فوتسال تغییر کرده است و به اعتقاد من حتی مربیان نیز حق دارند در چنین‌دوره‌ای شرکت کنند.

او ادامه داد: پس از آن ۱۷ داور و کمک‌داور فوتبال در مجموعه تختی تست آمادگی جسمانی عملی و دوره آموزشی تئوری را پشت‌سر گذاشتند. داوران در‌نهایت براساس مدارکی که کسب کرده‌اند و امتیازی که در تست‌ها به دست آورده‌اند، درجه‌بندی می‌شوند و می‌توانند قضاوت مسابقات را برعهده بگیرند.

نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال استان خاطرنشان کرد: با توجه به مجوزی که برای برگزاری مسابقات استانی صادر شده است، پس از ۸ ماه روز دوشنبه و سه‌شنبه مسابقات باقی‌مانده از لیگ استانی فوتسال بانوان برگزار می‌شود تا بتوانیم برای فصل جدید مسابقات برنامه‌ریزی کنیم. دوشنبه بازی برگشت از مرحله پلی‌آف استان به میزبانی تیم‌های پرسپولیس و مهراد مشهد برگزار می‌شود و روز سه‌شنبه نیز تک‌بازی فینال، تکلیف قهرمان فصل را مشخص می‌کند. بازی رده‌بندی نیز برگزار نمی‌شود.


رفع نواقص لیگ بانوان در فصل جدید

محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، نیز با اشاره به برگزاری دوره‌های پیش‌فصل بانوان داور تصریح کرد: در حوزه بانوان امسال به‌دنبال رقم‌زدن اتفاقات جدیدی هستیم که داوران خراسانی یکی از بازوان هیئت فوتبال در پیشبرد این اهداف به‌شمار می‌روند. راهبرد هیئت فوتبال خراسان رضوی در حوزه بانوان و در بخش بازیکنان، مربیان و داوران، حمایت صد‌درصدی است و در حوزه داوری به‌مراتب این موضوع شدید‌تر خواهد بود. همیشه این موضوع را به کمیته داوران تأکید کرده‌ام که حوزه استعدادیابی داوران فوتبال و فوتسال در بخش آقایان و بانوان باید جدی‌تر و با‌برنامه‌تر دنبال شود.

او تأکید کرد: در سال جاری با‌وجود شیوع بیماری کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری لیگ فوتسال بانوان سخت‌تر خواهد بود؛ اما از کمیته بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی تقاضا کردم که ایراد‌های لیگ فوتسال سال گذشته، در لیگ سال جاری به حداقل برسد. بخشی از این ایراد‌های لیگ فوتسال در سال گذشته نیز به حوزه داوران مربوط می‌شود. امسال باید سعی کنیم لیگ‌برتر فوتسال بانوان خراسان رضوی با کمترین مشکلات برگزار شود. از کمیته داوران نیز تقاضا دارم که ما را در این حوزه بیشتر یاری کند و اگر از هیئت فوتبال استان نیز کاری ساخته باشد، دریغ نخواهد کرد.

حیدری گفت: لیگ‌برتر فوتسال بانوان استان برای هیئت فوتبال نسبت به بخش آقایان اهمیت بیشتری دارد و می‌خواهیم بدون نقص برگزار شود. همچنین به کمیته بانوان محول شده است تا لیگ‌برتر فوتبال استان را نیز راه‌اندازی کند. از‌همین‌رو در حوزه بانوان در سال جاری به‌دنبال رقم‌زدن اتفاقات جدیدی هستیم که داوران خراسانی یکی از بازوان هیئت فوتبال در پیشبرد این اهداف به‌شمار می‌روند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->