نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

توپ وعده‌های فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتسال بانوان همچنان روی هوا

  • کد خبر: ۴۵۱۲۲
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
توپ وعده‌های فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتسال بانوان همچنان روی هوا
هفته نخست مهرماه نیز گذشت و قول فدراسیون‌نشینان برای سر‌و‌سامان‌دادن به تیم ملی فوتسال دختران عملی نشد. تیم ملی فوتسال زنان از ابتدای سال‌۹۹ تاکنون سالی پر از بدشانسی را در کارنامه خود ثبت کرده است.
از روز‌های آغازین سال، مسابقات لیگ برتر برگزار شده و فشار بالای بازی‌ها سبب مصدومیت ملی‌پوشان شد. جدای از آن بعد از مدت‌ها کشمکش، فدراسیون فوتبال شهناز یاری را به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال زنان انتخاب کرد؛ اما او نتوانست بازیکنان را به‌دلیل نیمه‌تمام‌ماندن و بلاتکلیفی بازی‌های مرحله حذفی لیگ برتر و شیوع کرونا، در اردوی تیم ملی جمع کند.

در‌حالی‌که اردوی تیم ملی فوتسال زنان باید دوم مهرماه برای اعزام به جام‌جهانی کوچک برزیل، برگزار می‌شد، این اردو بدون اعلام قبلی لغو شد و مسئولان فدراسیون فوتبال که برای برپایی اردو‌ها در این تاریخ به ملی‌پوشان قول مساعد داده بودند، زیر قول خود زدند. در مقابل، تیم ملی فوتسال مردان قرار است برای برگزاری اردوی آماده‌سازی و انجام ۲ بازی دوستانه با ازبکستان، در کاروانی مشترک با تیم ملی فوتبال بزرگ‌سالان، پانزدهم مهرماه با یک پرواز اختصاصی راهی تاشکند شود.


خبری از سفر به برزیل نیست

تعلل برای آغاز اردو‌های تیم ملی این پیغام را به دختران فوتسالی می‌دهد که به احتمال زیاد فدراسیون نتوانسته است از پسِ هزینه بلیت تیم ملی بانوان برای سفر به برزیل بربیاید.


مصاحبه فدراسیون هم جواب نداد

پس از اینکه رسانه‌ها هیچ‌یک نتوانستند با سرمربی تیم ملی گفتگو کنند و شائبه ممنوع‌المصاحبه‌شدن اعضای تیم ملی مطرح شد، فردای آن روز سایت فدراسیون مصاحبه‌ای با شهناز یاری منتشر کرد که درباره برنامه‌های تیم ملی فوتسال زنان و تاریخ برگزاری اردو‌ها اظهار کرده بود: قرار بود نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال زنان در شهریورماه برگزار شود که به‌دلیل شیوع کرونا این اردو برگزار نشد. بر‌همین‌اساس طبق زمان‌بندی که صورت گرفته ا‌ست، در مهرماه ۲ اردو خواهیم داشت؛ اردوی اول، هفته اول مهر است که به مرحله انتخابی اختصاص دارد و فاز دوم مهر به اردوی اصلی که با حضور بازیکنان جدید و قدیمی برگزار خواهد شد، اختصاص دارد.

این سخنان در‌حالی مطرح شد که هنوز خبری از زمان جدید برگزاری اردو‌ها به گوش نمی‌رسد و این موضوع نشان از بی‌توجهی به تیم ملی است که ۲ بار قهرمانی آسیا را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده و هنوز ملی‌پوشان از آخرین قهرمانی در آسیا پاداشی نیز دریافت نکرده‌اند.
 
شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال نیز در هاله‌ای از ابهام است؛ اما باشگاه‌ها می‌گویند خبر‌های خوبی در راه است و احتمالا از آبان این رقابت‌ها استارت خواهد خورد. این خبر چندان برای شهناز یاری خوشایند نیست، زیرا بدون اینکه اردویی برگزار شده باشد، دوباره تیم‌ها درگیر لیگ خواهند شد و این یعنی عقب‌افتادن برنامه‌های تیم ملی برای حضور در مسابقات بین‌المللی.

به‌جز جام‌جهانی کوچک برزیل، تیم ملی فوتسال زنان باید خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا و جام ملت‌های آسیا‌۱۴۰۰ آماده کند؛ اما با این بی‌برنامگی‌ها نمی‌توان پیش‌بینی کرد که ملی‌پوشان حتی سال آینده هم به مسابقه‌ای اعزام می‌شوند یا خیر.


دودل بودن تیم‌ها برای حضور در لیگ

گفته شده تیم‌های دسته یک فوتسال خود را کم وبیش آماده حضور در مسابقات می‌کنند، زیرا لیگ یک نیز مثل هر مسابقه دیگری از زمستان سال گذشته نیمه تمام ماند ه و حالا سازمان لیگ باید تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر را مشخص کند تا بعد از آن برای شروع فصل جدید مسابقات و قرعه کشی آماده شود.
 
تا به الان هم تیم‌هایی مانند مس رفسنجان، ملی حفاری و مشهد به صورت غیررسمی اعلام آمادگی کرده‌اند تا در فصل جدید شرکت کنند، اما مشخص نبودن ساز و کار این مسابقات برخی تیم‌ها را دو دل کرده است. اکثر تیم‌ها با توجه به شرایط موجود و محدودیت و پروتکل‌های بهداشتی ترجیح می‌دهند رقابت‌ها به صورت متمرکز برگزار شود و خبری از رفت و آمد‌های هفتگی نباشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->