اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

«کیان نیشابور» قهرمان لیگ فوتسال بانوان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۵۹۷۹
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
«کیان نیشابور» قهرمان لیگ فوتسال بانوان خراسان رضوی
لیگ فوتسال بانوان خراسان رضوی که به‌علت کرونا نزدیک به یک سال طول کشید با قهرمانی کیان نیشابور به اتمام رسید.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در فینال فصل طولانی لیگ برتر فوتسال بانوان خراسان رضوی، نمایندگان مشهد جایی نداشتند و تیم‌های شهرستانی برای رسیدن به قهرمانی به میدان آمدند.

۲۴‌آبان‌۱۳۹۸ اولین هفته از مسابقات لیگ فوتسال دختران استان آغاز شد، چیزی حدود یک سال پیش. لیگی که مثل دیگر‌رشته‌های ورزشی تحت‌تأثیر شیوع ویروس قرار گرفت و بازی‌های برگشت نیمه‌نهایی و فینال برگزار نشد. با بهبود شرایط یا به تعبیر دیگر آموختن زندگی در کنار این ویروس، ورزش‌ها یکی پس از دیگری فعال شدند و در‌نهایت با صدور مجوز برگزاری رقابت‌های استانی، این لیگ نیز برای معرفی قهرمان استان از سر گرفته شد.

در پایان مرحله گروهی، پرسپولیس با ۹۲ گل زده و ۲۳ گل خورده با ۲۷ امتیاز به‌عنوان تیم اول راهی پلی‌آف شد و تیم کیان نیشابور با ۱۷امتیاز، ۵ برد و ۲۷ گل زده به‌عنوان تیم دوم به پلی‌آف صعود کرد. در گروه بعدی نیز مهراد با ۱۰ پیروزی و ۸۱ گل زده و ۲۴ گل خورده صدرنشین شد و پس از آن تیم کیخسروی قوچان، ترکیب ۴ تیم را کامل کرد. براساس برنامه‌ریزی روز دوشنبه به بازی‌های برگشت پلی‌آف اختصاص پیدا کرد و سه‌شنبه نیز قرار شد دیدار فینال برگزار شود. روز دوشنبه تیم پرسپولیس مشهد در بازی حاضر نشد تا تیم قوچان صعود راحتی به فینال داشته باشد؛ اما در سوی دیگر تیم مهراد مشهد و کیان نیشابور مصمم برای صعود به فینال به میدان رفتند و در پایان یک بازی بسیار نزدیک با اختلاف یک گل و نتیجه ۴‌بر ۳ تیم نیشابور توانست به فینال راه پیدا کند. با این نتیجه هیچ کدام از تیم‌های مشهدی نتوانستند به فینال راه پیدا کنند و به سومی مشترک رضایت دادند.

دیدار فینال بعدازظهر پاییزی روز گذشته در سالن چراغچی مجموعه کارگران پیگیری شد. کیان نیشابور با لباس قرمز و سفید‌پوشان قوچان با یک ساعت تأخیر فینال را آغاز کردند. نیمه نخست همه‌چیز برابر و پایاپای دنبال می‌شد. گل اول را کیان به ثمر رساند، اما ۲ گل بعدی بازی توسط بازیکنان قوچان وارد دروازه شد و در نهایت بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. نیمه دوم، اما شباهتی به نیمه اول نداشت و حملات بیشتر شد و ناگهان در ۱۰ دقیقه نیشابور توانست گل‌های زده خود را تا ۶ بالا ببرد. قوچان به‌دنبال جبران گل‌های خورده بود، اما فقط توانست ۲ گل را جبران کند و در‌نهایت پس از هشتمین گل کیان نیشابور، داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد و قهرمان این فصل طولانی نیز مشخص شد.


نایب‌قهرمانی در فوتبال، قهرمانی در فوتسال

در‌واقع تیم قهرمان لیگ فوتسال همان تیم فوتبال دختران در تورنمنت استانی فوتبال بود که ۲ هفته پیش در ورزشگاه تختی برگزار شد. در آن رقابت‌ها دختران کیان نیشابور، نایب‌قهرمان فوتبال شدند و در روز گذشته در فوتسال به قهرمانی رسیدند. سهیلا جعفری که هدایت تیم فوتبال را برعهده داشت، این‌بار در سالن سرمربی تیم فوتسال بود. او در پایان این مسابقات تصریح کرد: بازی فینال عالی بود. تیم‌ها همگی خوب و قوی بودند و خوش‌حالیم که توانستیم به قهرمانی برسیم. با‌وجود اینکه روز قبل بازی سختی داشتیم، بچه‌ها خیلی خوب عمل کردند. ما ۲ بازیکن نیشابوری ملی‌پوش داریم و همه بچه‌های تیم زیر ۱۷ سال هستند.


شهرستانی‌ها دیده شدند

سهیلا فیضی، سرمربی تیم کیخسروی قوچان، پس از کسب عنوان نایب‌قهرمانی گفت: از هیئت استان تشکر می‌کنیم. اولین لیگی بود که ادامه‌دار بود و تجربه‌های بسیار خوبی امسال کسب کردیم. برای اولین بار فرصت پیش آمد و ۲ شهرستان به فینال رسیدند و موقعیت خوبی بود که ما هم دیده شویم. این دوره شهرستان‌ها واقعا خوب ظاهر شدند. کرونا باعث وقفه شد و بازیکنان مصدوم شدند یا خانواده‌ها اجازه نمی‌دادند بچه‌ها در تمرینات شرکت کنند. همه بچه‌ها قوچانی بودند و رده سنی ما پایین بود. همه زیر ۱۷ سال بودند. از اول تیم را برای قهرمانی بسته بودم؛ اما هر تیم شایسته‌تر بود، قهرمان شد.


پروتکل بهداشتی بر اساس خوداظهاری

براساس دستورالعمل‌های بهداشتی مسابقات استانی، اعضای تیم‌ها به پشت‌سر‌گذاشتن تست PCR نیاز ندارند. در‌واقع مبنای آن بر خوداظهاری است و بازیکنان ملزم هستند در صورت داشتن علائم یا داشتن بیماری کرونا، به تیم اعلام کنند. به‌جز بازیکنان و داوران، دیگر‌اعضای حاضر در سالن باید از پوشش ماسک استفاده کنند و تماشاچیان نیز نمی‌توانند در سالن حاضر شوند. جو خاصی در بازی فینال دختران فوتسالیست نیز وجود داشت و به‌جز میهمانان ویژه و مسئولان، تماشاچی دیگری نداشت.


تاریخچه لیگ فوتسال استان

سال‌۹۷ لیگ برتر فوتسال بانوان خراسان رضوی برای نخستین‌بار در استان برگزار شد؛ لیگی که با حضور ۱۰ تیم از مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲ گروه پنج‌تیمی دنبال شد. این تصمیم درحالی اجرا شد که پیش‌از‌این، مسابقات به‌صورت مجتمع برگزار می‌شد و برای اولین‌بار بود که رقابت‌های فوتسال بانوان استان به این شکل پیگیری شد که دختران فوتسالیست زیادی برای اولین‌بار چنین‌شکلی از مسابقات را تجربه کردند. اما در دومین دوره لیگ استان همه‌چیز رنگ حرفه‌ای‌تری به خود گرفت، استقبال تیم‌ها بیشتر شد و مسابقات به صورت منظم و رفت‌و‌برگشت پیگیری شد.

مهراد مشهد، هیئت چناران، تک‌ستاره سبزوار، آکادمی طیبی مشهد، پرسپولیس مشهد، پویا‌تکنیک نیشابور، کیان نیشابور، آکادمی طیرانی، هیئت قوچان، هیئت تربت‌جام، عظیم‌گستر سبزوار و مهاجر نوین مشهد ۱۲ تیم حاضر در مسابقات این دوره بودند که در ۲ گروه شش‌تیمی با یکدیگر رقابت کردند و درنهایت تیم‌های پرسپولیس و مهراد مشهد به‌همراه کیان نیشابور و تیم کیخسروی قوچان توانستند از گروه‌های خود به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.


مورد عجیب پرسپولیسی‌ها

نکته تأمل‌برانگیز این رقابت‌ها غیبت پرسپولیس مشهد بود. این تیم که باید در روز دوشنبه و در بازی برگشت پلی‌آف برابر تیم قوچان به میدان می‌رفت، غایب بود و باخت فنی را متحمل شد. کوچ ناگهانی بازیکنان کلیدی و ملی‌پوش مشهدی تیم از لیگ استان به لیگ دسته‌یک کشور، علت این تصمیم بود. بازیکنانی که در لیگ دسته‌یک به میدان رفته بودند، دیگر نمی‌توانستند در لیگ استان بازی کنند و به‌همین‌دلیل این باشگاه که رسیدن به فینال را دست‌نیافتنی می‌دید، ترجیح داد قید ادامه مسابقات را بزند و با برگزار‌نشدن دیدار رده‌بندی پرسپولیس و مهراد به‌طورمشترک سوم شدند.

این مدعی قهرمانی در پایان مرحله گروهی، نتایج متفاوت و دور‌از‌انتظاری کسب کرد. تیم بانوان پرسپولیس مشهد که در طول لیگ همیشه برنده بود و در بیشتر بازی‌های خود با بیش از ۱۰ گل حریفانش را شکست می‌داد، برابر تیم آکادمی طیبی، تیم چهارم جدول، تن به شکست عجیب و یک‌طرفه ۱۲‌بر‌۲ داد! سرخ‌پوشان که پیش‌از‌این بازی در ۹ بازی ۹۰ گل زده بودند و همه تیم‌ها را قلع‌وقمع کرده بودند، در‌حالی با این نتیجه به تیم چهارم جدول شش‌تیمی گروه خود باخته بودند که در دور رفت، همین تیم را ۱۲‌بر‌۳ برده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->