چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها
سرخط خبرها

النصر، آخرین حریف پرسپولیس در مرحله آخر غرب آسیا!

  • کد خبر: ۴۵۴۲۸
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
النصر، آخرین حریف پرسپولیس در مرحله آخر غرب آسیا!
النصر، نماینده قدرتمند عربستان، حریف امروز پرسپولیس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان است
به گزارش شهرآرانیوز؛ ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد دوحه از ساعت‌۱۸:۳۰ امروز میزبان ۲ سبک مختلف از فوتبال در غرب آسیاست.
پرسپولیس در آستانه یک تاریخ‌سازی بزرگ در فوتبال باشگاهی ایران است؛ تیمی که در ۴ دوره اخیر ۳ مرتبه به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و این‌مرتبه به‌دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست. شاگردان گل محمدی، اما برای رسیدن به این مهم، راه دشوار و سختی را پیش‌رو دارند. النصر در گروه D‌رقابت‌ها با السد قطر، سپاهان و العین هم‌گروه بود که به‌عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم شد. النصر در این مرحله از سد التعاون گذشت و در مرحله یک‌چهارم نهایی هم دوباره با یک تیم عربستانی هم‌گروه شد و این‌بار الاهلی را شکست داد تا به بازی با پرسپولیس برسد.
 
عبدالرزاق حمدا...، مهاجم مراکشی النصر، خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است که با ۵ گل زده، آقای گل فعلی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود و مدافعان پرسپولیس باید به شکل ویژه‌ای مواظب این بازیکن باشند. این ۲ تیم در فصل‌۲۰۱۵ و در مرحله گروهی با همدیگر بازی کردند. بازی رفت در ریاض با ۳ گل به سود النصر به پایان رسید، اما در بازی برگشت، پرسپولیس توانست با پنالتی مهدی طارمی از سد حریف عربستانی‌اش عبور کند.


پرسپولیس و النصر، بدون مصدوم و محروم

خالد غنام یکی از بازیکنان کلیدی النصر عربستان به‌شمار می‌آید که در دیدار قبلی برابر الاهلی مصدوم شد. خبر خوب برای النصر اینکه آسیب‌دیدگی غنام جدی نیست و او می‌تواند در دیدار برابر پرسپولیس به میدان برود. النصر در دیدار برابر پرسپولیس نه مصدوم دارد و نه محروم و این درباره نماینده ایران هم صدق می‌کند و ۲ تیم بدون مصدوم و محروم به‌مصاف هم می‌روند. پرسپولیس با شکست‌دادن پاختاکور به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد، درحالی‌که النصر برابر الاهلی به پیروزی دست پیدا کرد.


در یک‌قدمی جام باشگاه‌های جهان

۲ سال قبل جیانی اینفانتینو از طرح جدید فیفا برای جام‌جهانی باشگاه‌ها خبر داد که از‌این‌پس به‌جای ۶ تیم، با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و در عوض به جای اینکه هرساله برگزار شود، از‌این‌پس به‌جای جام کنفدراسیون‌ها، هر ۴ سال، در فاصله یک سال تا جام‌جهانی در کشور میزبان مسابقات برگزار خواهد شد. تا قبل از شیوع ویروس کرونا، قرار بود این مسابقات در تابستان سال‌۲۰۲۱ برگزار شود که این اتفاق با به‌تعویق افتادن یورو‌۲۰۲۰ و کوپا آمریکا‌۲۰۲۰ به تابستان سال آینده در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.
 
طبق برنامه قبلی، آسیا ۳ سهمیه در این رقابت‌ها دارد؛ به‌این‌صورت که تیم‌های اول، دوم و سوم لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. با‌این‌حساب، پرسپولیسی‌ها با صعود به فینال، سهمیه این مسابقات را به دست می‌آورند و بعد از سپاهان به دومین تیم ایرانی تبدیل می‌شوند که تجربه شرکت در جام‌جهانی باشگاه‌ها را به دست می‌آورند. طبق برنامه، ۴ قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از سال‌۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نمایندگان قاره سبز در این مسابقات هستند. تاکنون تیم‌های رئال‌مادرید، لیورپول و بایرن‌مونیخ و همچنین اتلتیکومادرید، چلسی و سویا به‌عنوان قهرمانان اروپا در این مسابقات شرکت خواهند کرد.


گل‌محمدی: انگیزه بالایی داریم

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار با النصر عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: به دیداری رسیدیم که ماقبل فینال است و تیمی که بتواند از این مرحله عبور کند، به فینال می‌رسد. فکر می‌کنم هر ۲ تیم با شایستگی به این مرحله رسیدند و بازی‌های خوبی از النصر دیدیم. النصری‌ها خیلی نظم و سازمان‌دهی خوبی دارند و فوتبال زیبایی را بازی می‌کنند. حق النصر بود که در این مرحله باشد.
 
از طرف مقابل، ما با مشکلات زیادی خودمان را به دوحه رساندیم و از کوهی از مشکلات و موانع رد شدیم تا به مسابقات برسیم. خوشبختانه با اراده خوبی که بازیکنانم از خودشان نشان دادند، پس از رقابت در گروهی سخت و بعد از آن رویارویی با السد و پاختاکور به اینجا رسیدیم. بدون‌شک تیم سزاوار و شایسته‌ای بودیم برای رسیدن به نیمه‌نهایی. بزرگ‌ترین انگیزه ما برای این بازی خوش‌حال‌کردن هوادارانمان است. می‌دانیم که هواداران ما و مردم ایران با یکسری مشکلات اقتصادی مواجه هستند و فکر می‌کنم برد ما در این بازی می‌تواند بخشی از مشکلات را از یادشان ببرد و دل مردم ایران را شاد کند.

«در ۴ سال اخیر ۳ بار به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اید و در سال‌۲۰۱۸ هم به فینال مسابقات راه پیدا کردید. فکر می‌کنید تفاوت مسابقات امسال با سال‌های گذشته چیست؟» سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سؤال گفت: این نکته خوبی بود. پرسپولیس در چند سال اخیر نشان داده حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارد و با یک برنامه و هم‌بستگی خوب، جمع‌شدن بازیکنان خوب و مربیان خوبی که در این تیم بودند، پایه‌گذار بسیاری از موفقیت‌های این تیم شدند. تفاوت امسال فکر می‌کنم غیبت هواداران ما بود. وقتی این بازی‌ها را ما کنار ۱۰۰هزار هوادارمان داشتیم، کارمان راحت بود و حمایت آن‌ها تأثیر زیادی در روند مسابقات داشت.


ویتوریا: سابقه راهیابی پرسپولیس به نیمه‌نهایی مهم نیست

روی ویتوریا در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس گفت: این فینالی است که هم ما و هم پرسپولیس می‌خواستیم در آن حضور داشته باشیم. مقابل تیم بزرگی قرار خواهیم گرفت و اشتیاق به برد فراوانی داریم تا در آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا، نماینده غرب آسیا باشیم. وی افزود: می‌دانیم که با رقیب دشواری روبه‌رو خواهیم شد. باید با بالانس تکنیکی و تاکتیکی در زمین ظاهر شویم تا به پیروزی برسیم. پرسپولیس بازیکنانی مشابه دارد که یکدیگر را تکمیل می‌کنند. آن‌ها با روحیه بالایی در زمین ظاهر می‌شوند و دائما تیم مقابل را تحت‌فشار قرار می‌دهند، اما ما با اعتماد‌به‌نفس خودمان با آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد.
 
آن‌ها بازیکنان باتجربه و جوان را در کنار خود دارند، اما برای من سن مطرح نیست، آنکه در زمین چه می‌کنند مهم است. ویتوریا تصریح کرد: اینکه پرسپولیس ۳ بار در ۴ سال گذشته به این مرحله رسیده، مهم نیست. النصر هم مدت زیادی بود که در این مرحله ظاهر نشده بود. چیزی که می‌دانم، این است که مقابل تیم قدرتمندی قرار خواهیم گرفت و باید ۹۰‌دقیقه تمرکز خودمان را حفظ کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->