دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد تداوم وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد
سرخط خبرها

آمار بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در مشهد زیاد است

  • کد خبر: ۴۵۶۱۸
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
آمار بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در مشهد زیاد است
رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون تعداد مبتلایان به کرونا با شیب خفیف اما افزایشی روبه‌رو شده است.
گروه جامعه شهرآرانیوز | دکتر حمیدرضا رحیمی با اعلام این خبر گفت: در همه مراکز درمانی زیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در صورت افزایش بیماران مبتلا به کرونا، سناریو‌های مختلفی را آماده اجرا داریم.

وی ادامه داد: معیار ما برای هرگونه تغییر وضعیت در مشهد، تعداد بیماران بستری در روز و تعداد تجمع بیمار در مراکز درمانی است. این بدان معناست که شیب افزایش مبتلایان و افزایش تجمع، سبب می‌شود تا اقدامات درمانی ما نیز تشدید شود.

رحیمی افزود: اکنون روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید بستری می‌شوند. اما اگر روند بستری با روند ترخیص هم‌خوانی نداشته باشد، آن وقت وضعیت بحرانی است و تخت‌های مراکز درمانی خارج از چرخه کرونا را نیز دوباره فعال خواهیم کرد.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: هم اینک میزان مراجعات سرپایی روبه‌افزایش است و میزان بستری‌ها با شیبی خفیف درحال بیشترشدن است، اما این به معنی ورود به موج سوم کرونا و وضعیتی مشابه ۲ هفته ابتدای مردادماه در مشهد نیست.
 

تحویل ۹۷ هزار واکسن به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر رحیمی با اشاره به آخرین وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا در مشهد گفت: واکسن‌های حوزه معاونت بهداشت دانشگاه برای توزیع و تزریق در مراکز بهداشت، تحویل این معاونت داده شده است که سال گذشته ۱۱ هزار واکسن و امسال ۹۷ هزار واکسن به ما تعلق گرفته است. دستورالعمل ابلاغی برای واکسینه‌کردن گروه‌های هدف نیز اعلام شده است و اولین شرط دریافت واکسن، تکمیل پرونده سلامت متقاضیان است و پس از آن براساس جدول اعلامی، افراد در مراکز بهداشت واکسن خواهند زد.

وی ادامه داد: واکسن‌های حوزه غذا و دارو برای توزیع در داروخانه‌ها شرایط متفاوتی دارد و هنوز چیزی به ما تحویل داده نشده است تا در اختیار مردم قرار دهیم.

رحیمی تأکید کرد: اکنون دارندگان کارت ام‌اس در بیمارستان قائم (عج) و بیماران سرطانی در بیمارستان امید واکسینه می‌شوند. در مرحله بعدی، افراد مسن، زنان باردار، جانبازان بالای ۵۰ درصد، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و... براساس فراخوان رسمی دانشگاه، واکسینه خواهند شد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->