سرخط خبرها

مدرسه‌ای تمام هوشمند در گلشهر مشهد با کمک حاج محمود سزاوار

  • کد خبر: ۴۵۶۹۰
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مدرسه‌ای تمام هوشمند در گلشهر مشهد با کمک حاج محمود سزاوار
امسال در شروع سال تحصیلی یک هزار و ٢٠٠ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد و حدود ۵٠٠ کلاس درس تا اسفندماه امسال به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد.
سید محمد عطائی | شهرآرانیوز؛ آیین افتتاحیه آموزشگاه خیرساز حاج محمود سزاوار رحمت واقع در محدوده آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد، با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
 
در این مراسم سیدمحمدرضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حسین‌پور مدیر کل و معاونان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، شادکام معاون هماهنگی و حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، رافتی رئیس مجمع خیران استان، سیدرضا خاتم‌پور رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و معاونان این ناحیه، جمعی
 
از خیران مدرسه‌ساز استان و البته حاج محمود سزاوار رحمت و خانواده وی حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ابتدای مراسم افتتاح این مدرسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه و پیشرفت جوامع است، گفت: توسعه پایدار در هیچ جامعه‌ای رخ نمی‌دهد مگر اینکه محور آن توسعه آموزش و پرورش باشد. اگر در کشور ما هم قرار است رشد، توسعه و پیشرفتی رخ دهد باید آموزش و پرورش مرکز، رکن و اساس این توسعه باشد. آموزش و پرورش مکانی است برای تربیت نیروی انسانی و نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه برای پیشرفت در همه کشورهاست. امید همه جهانیان به کودکان و نوجوانان است و دانش‌آموزان امروز گردانندگان چرخ فردای کشور ما هستند.
 
اگر ما امروز مسیر تحصیل دانش‌آموزان را هموار کنیم، آن‌ها مسیر پیشرفت کشور را در آینده هموار خواهند کرد.
 
قاسمعلی خدابنده در ادامه افزود: مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در ۳ سال گذشته جایگاه ممتازی در کشور داشته‌اند. امسال در شروع سال تحصیلی یک هزار و ٢٠٠ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد و حدود ۵٠٠ کلاس درس تا اسفندماه امسال به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد. اکنون بالغ بر ۵٧٠ پروژه آموزشی و پرورشی در استان در حال ساخت است. امسال نسبت به سال گذشته در جذب مشارکت خیران نیک‌اندیش افزایش ١٢٠ درصدی داشته‌ایم.

خدابنده گفت: عدالت آموزشی به این معنی است که ما شرایط یکسانی را برای یادگیری همه افراد لازم‌التعلیم در استان فراهم کنیم و در این راستا با کمک خیران نیک‌اندیش به دنبال تهیه و آماده‌سازی مدارس و کلاس‌های درس باکیفیت برای تمام دانش‌آموزان هستیم. عدالت آموزشی، مقدمه‌ای برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است. هرچه مدارس توسعه پیدا کند، یادگیری و دانش و آگاهی ارتقا می‌یابد و در نهایت این مهم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در ادامه مراسم افتتاحیه آموزشگاه حاج محمود سزاوار رحمت ضمن یادآوری نقش فعال اهالی منطقه در سال‌های جنگ تحمیلی، یاد و خاطره شهدای گران‌قدر این محله در دفاع مقدس را گرامی داشت و از اقدام بزرگ خیر مدرسه‌ساز حاج محمود سزاوار رحمت و خانواده‌اش در خدمت به مردم این منطقه تقدیر و تشکر کرد و گفت: مدرسه حاج محمود سزاوار رحمت یکی از مدارس بی‌نظیر در کشور است. این مدرسه همه فضا‌های موردنیاز به روز آموزش و پرورش را دارد و تمامی هزینه‌های ساخت این پروژه از سوی خیر بزرگوار مدرسه‌ساز آقای محمود سزاوار رحمت و خانواده‌شان تأمین شده است.
جاسم حسین‌پور بیان کرد: طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در امر مقدس مدرسه‌سازی در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است. در این طرح زمینه مشارکت افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی فراهم آمده است. در قالب این طرح آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر می‌توانند در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند.
 
حسین‌پور اجرای پویش آجر به آجر را تجلی بعد فرهنگی مدرسه‌سازی دانست و بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، از مهم‌ترین اهداف و طرح‌های این سازمان استفاده از طرح‌های پژوهشی و اجرای طرح تحولی آجر به آجر در سال جاری است و بر این اساس ساخت فضا‌های آموزشی در استان خراسان رضوی بدون وقفه از محل اعتبارات دولتی و خیران مدرسه‌ساز و با جذب حمایت خیران به هر میزان ممکن انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد نیز در مراسم افتتاح آموزشگاه حاج محمود سزاوار رحمت گفت: میانگین کشوری جمعیت دانش‌آموزان در هر کلاس درس در مدارس مناطق شهری حدود ۲۴ نفر در هر کلاس است که این عدد در آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد نزدیک به ۳۵ دانش‌آموز در هر کلاس می‌رسد که به صورت متوسط حدود ۱۰ دانش‌آموز در هرکلاس از میانگین کشوری بالاتر است. این مهم سبب شده تا ما به شکل ویژه‌ای به بحث مدرسه‌سازی ورود کنیم.
 
سیدرضا خاتم پور بیان کرد: در سال‌های اخیر و با کمک خیران مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس موفق به ساخت ۸ مدرسه در ناحیه یک شدیم. این تعداد کافی نیست و برای آنکه بتوانیم آمار دانش‌آموزان خود را با میانگین کشوری یا میانگین جمعیت دانش‌آموزی در شهر مشهد متناسب سازیم؛ باید حداقل ۱۰ مدرسه دیگر در نقاط مختلف ناحیه یک بسازیم.
این آموزشگاه تمام هوشمند در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در منطقه ۵ شهری و محدوده گلشهر احداث شده و شامل ۱۲ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه فناوری و آی تی، کتابخانه، سالن اجتماعات و فضا‌های آموزشی و پرورشی دیگر است. از جمله امکانات این آموزشگاه می‌توان به سیستم گرمایش و سرمایش تمام هوشمند، سیستم تصفیه و پالایش هوا، کلاس‌های هوشمند متصل به شبکه سرور داخلی، تخته هوشمند و ... اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->