شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

واکنش رئیس جمهور آذربایجان به مواضع ایران درباره جنگ قره‌باغ

  • کد خبر: ۴۶۰۶۸
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
  • ۶
واکنش رئیس جمهور آذربایجان به مواضع ایران درباره جنگ قره‌باغ
رییس جمهوری آذربایجان افزود: مقام های ایران در بیانیه های اخیر خود در رابطه با این مناقشه گفتند که باید تمامیت ارضی کشورها محترم و آوارگان جنگی به خانه و کاشانه خود برگردند که آن نیز موضع عادلانه است.

به گزارش شهرآرانیوز، « الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان گفت: موضع گیری جموری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان عادلانه است .

علی اف به تازگی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی " سی ان ان ترک " ترکیه در پاسخ به پرسشی گفت : مقام های رسمی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق جمهوری آذربایجان تاکید دارند.

رییس جمهوری آذربایجان افزود: مقام های ایران در بیانیه های اخیر خود در رابطه با این مناقشه گفتند که باید تمامیت ارضی کشورها محترم و آوارگان جنگی به خانه و کاشانه خود برگردند که آن نیز موضع عادلانه است.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد .

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
3
1
تمامیت ارضی آذربایجان بسیار حرف مسخره ای است.لطفا تاریخ را مطالعه کنید.قره باغ توسط روسیه خود مختار و تحت نظر آذربایجان قرار گرفت چون ۹۰درصد از شهروندان ارمنی بودند.ولی ترکها شروع کردند به اذیت کردن و کشتن ارامنه و بقیه ماجرا.همه انسان هستیم پس تعصبی برخورد نکنید.آذربایجان و ترکیه حتی به ایران تا شهر زنجان چشم دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
1
0
احتمالا هزینه این جنگ هم رو دوش مردم ایران بیفته. نمی‌دانم بیچاره ها تحمل دارند یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
2
4
با سلام.شما برین تاریخ بخونید میفهمید که آرتساخ(قره باغ) متعلق به ارمنستان هست اما آذربایجان و ترکیه اونجا رو اشغال کردند و مردم ما رو کشتن حالا بعد از چند صد سال دوباره داریم خاکمونو پس میگیریم این که جرم نیست از کی تا حالا پس گرفتن خاک وطن جرم محسوب میشه
همانطور که ایران آذری داره ارمنی هم داره ما مردم ارامنه هم داخل ایران زندگی میکنیم پس نباید این قضیه را یکطرفه گرفت
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
3
2
قطعا قره باغ متعلق به ارمنستان و آذربایجان متجاوز است
آذری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
1
3
امنستان آذربایجان و قره باغ همه متعلق به ایران هست اگر به پس گرفتن باشه ایران باید پس بگیره
ناشناس
Singapore
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
3
1
قره باغ خاک آذربایجان است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->