پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مسائل اقتصادی در بیشتر پرونده‌های دادگستری نقش دارد

  • کد خبر: ۴۶۷۰۰
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مسائل اقتصادی در بیشتر پرونده‌های دادگستری نقش دارد
معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری مشهد با تأکید بر اینکه بحث کاهش زندانیان زندان مشهد را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: تأکید دستگاه قضایی این است که با جرائم خشن از جمله سرقت و آدم‌ربایی با شدت و قوت برخورد شود و نباید برای مردم این تصور ایجاد شود که دادگستری مرتکبان جرائم خشن را از زندان‌ها آزاد می‌کند و اطمینان داشته باشند با این مجرمان برخورد قهری و قضایی سفت‌وسخت می‌شود.
سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز - حسین شفیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اشاره به تأکید ریاست قوه قضائیه مبنی بر مرخصی زندانیان و تعیین‌تکلیف افرادی که با قرار در زندان هستند، گفت: به‌تازگی موضوع غربالگری زندانیان نیز مطرح شده است، از این رو همراه با جمعی از قضات در زندان مشهد حاضر شدیم و درحال رصد تک‌تک زندانیان هستیم. هدف از این اقدام این است که زندان فقط مختص کسانی باشد که در حقیقت مستحق زندان هستند و آن‌هایی را که بنا به شرایط اقتصادی مجبورند مدتی در زندان باشند، از این طریق شناسایی و بتوانیم کمک کنیم زودتر به جمع خانواده‌هایشان بازگردند.


پرونده‌های دادگستری افزایش یافته است/ نوبت‌دهی اینترنتی

او با بیان اینکه شرایط کرونایی موجب شده است مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شود و به‌تبع آن پرونده‌های دادگستری هم افزایش یابد، گفت: مسائل اقتصادی در بیشتر پرونده‌ها نقش دارد و در این میان دادگستری تدابیری را اتخاذ کرده، از جمله نوبت‌دهی اینترنتی که هم‌زمان با کل کشور بیش از ۲ ماه است در خراسان‌رضوی نیز درحال پیگیری است.

این مسئول دادگستری افزود: حتی بسیاری از پرداخت‌هایی که باید به حساب دادگستری واریز شود، از جمله بدهی یا هزینه‌های دادرسی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 

دادرسی الکترونیکی

سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری مشهد با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثری که در دادگستری درحال انجام است، دادرسی الکترونیکی است، اظهار کرد: دراین‌باره در چند پرونده، زندانیان از داخل زندان با قاضی در ارتباط بوده‌اند و دادرسی الکترونیکی انجام شده است. حتی این امکان در دادگستری خراسان‌رضوی فراهم شده است که شخصی از خارج کشور با قاضی پرونده و سیستم قضایی ارتباط برقرار کند و دادرسی الکترونیکی انجام شود.

شفیعی با تأکید بر اینکه تلاش دادگستری بر این است که افراد در این شرایط کمتر در دادرسی حاضر شوند، اما بنا نیست حقی از کسی ضایع شود، تصریح کرد: در برخی جرائم مکلفیم وقت تعیین شود و ۲ طرف حاضر شوند، به‌عنوان نمونه قاضی باید شخصیت کسی را که قرار است ۱۰ سال حبس برایش صادر شود، ببیند و بعد تصمیم‌گیری کند. اما در برخی پرونده‌ها به ارتباط چهره‌به‌چهره نیاز نیست، از جمله دعاوی خانوادگی و حقوقی که به‌طور عمده بر اساس دلایل و مدارک ارائه‌شده بررسی می‌شود. مگر مسئله حضانت در میان باشد که در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر این مسائل را رعایت می‌کنند و سعی بر این است که پرونده را به سمت صلح و سازش پیش ببرند.


ابلاغ الکترونیکی

سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری مشهد با اشاره به ابلاغ الکترونیکی توضیح داد: دیگر مانند گذشته نیست که مأمور برای تحویل‌دادن ابلاغ به منزل فرد مراجعه کند که ممکن بود در مواردی طرف مقابل منزل نباشد. اکنون افراد در سامانه ثنا ثبت‌نام و کد کاربری دریافت می‌کنند و بنابراین هر ابلاغ، احضار و اخطاری از طریق سامانه انجام می‌شود و سامانه ابلاغ را برای فرد می‌فرستد و در آنجا قابل مشاهده است. بر این اساس ضرورتی برای رفت‌وآمد‌های حضوری نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->