تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

در یادواره شهدای وحدت عنوان شد: قرآن کریم آن وحدتی را مایه پیروزی می‌داند که وحدت دل‌هاست

  • کد خبر: ۴۶۹۲۷
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
در یادواره شهدای وحدت عنوان شد: قرآن کریم آن وحدتی را مایه پیروزی می‌داند که وحدت دل‌هاست
 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کنار یکدیگر گرد آمدیم تا از وجود خانواده شهدا بهره ببریم و از شهدای بزرگی مانند شهید شوشتری یاد کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف صبح امروز در برنامه یادواره شهدای وحدت در محل سالن انقلاب مجتمع آیه‌های مشهد که با حضور رئیس شورای  اسلامی شهر مشهد، شهردار مشهد و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: امروز کنار یکدیگر گرد آمدیم تا از وجود خانواده شهدا بهره ببریم و از شهدای بزرگی مانند شهید شوشتری یاد کنیم.

 

به نقل از تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید شوشتری در میان مسلمانان کاملاً شناخته شده است، پس از دفاع مقدس تعدادی از افراد هنوز در سنگر جنگ بودند و از صحنه جنگ دور نشدند تا که به شهادت رسیدند، شهید شوشتری از روز‌های ابتدایی در کردستان سنندج حضور یافت، همچنین وی در دوره دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مجاهدت کرد.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی: شهید شوشتری، شهید محمدزاده و شهدای وحدت برای خدمت به مردم هم خون دل خوردند و هم خون دادند.

 

وی ادامه داد: شهید شوشتری تا پایان زندگانی برای مردم جنگید و وی و سایر شهدا وحدت خون دل خوردند و خون دادند که به مسلمانان خدمت کنند، این افراد تربیت شده فرهنگ بسیج و خدمت به مردم هستند، شهید شوشتری در اوج شجاعت و مدیریت، آرامش و متانت خود را از دست نمی‌داد.

 

 

وی با بیان اینکه هرچه به چهره‌های این جمع نگاه می‌کنم همگی شهید شوشتری را می‌شناسند، چون حق فرماندهی به گردن ما داشت، تصریح کرد: به شهدای دفاع مقدس که نگاهی می‌کنیم چند نفری را می‌بینیم که خداوند توفیق داده که تداوم در مجاهدت داشتند و هرگز سنگر مجاهدت را رها نکرده‌اند یکی از آن‌ها شوشتری است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی بیان کرد: باید روحیه‌هایی همچون روحیه شهید سلیمانی را به مردم و به ویژه نسل جوان خود منتقل کنیم؛ سردار سلیمانی مردم باوری و خداباوری را در خدمت مبارزه با استکبار قرار داده بود و امروز نیز در حل معضلات کشور به ویژه تورم و گرانی باید این دو مسئله را مبنا قرار دهیم.

 

قالیباف خاطرنشان کرد: سنت‌های الهی در هیچ موقعیت و زمانی تغییر نخواهد کرد و در تمام عصر‌ها و اعتقادات یکی است، قانون جدید جایگزین قانون پیشین نمی‌شود و تبصره و استثناء در آن وجود ندارد، ما هرکجا که نسبت به دو موضوع مردم‌باوری و خداباوری باور داشتیم به موفقیت رسیدیم و در غیر این صورت به مشکل برخوردیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که مانند دوران پس از دفاع مقدس، مردم فرصت حضور در جامعه را داشته باشند می‌توانیم مانند گذشته شاهد حضور آرامش بیشتر در جامعه باشیم، ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد؛ به عنوان مثال در بخش صنایع دفاعی مانند موشک جزو پنج کشور نخست هستیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای جوانان و اینکه از وقتی تصمیم گرفتند ماهواره در مدار قرار بدهند، در کمتر از پنج سال این امر تحقق پیدا کرد تصریح کرد: امروز، اما برخی اعتقادی به ظرفیت مردم ندارند و این فرصت از اقتصاد کشور گرفته شده است؛ مشکل اقتصادی هم حل می‌شود به شرط اینکه آنچه در جوانان خود داریم از دشمنان تمنا نکنیم.

 

قالیباف گفت: عمق استراتژی نظام، قلب مردم بوده و برای به دست آوردن دل مردم باید از خدا کمک بگیریم، مانند شهید شوشتری که پیش از هر چیزی به مردم خود فکر می‌کرد، امیدواریم بتوانیم مسیر شهدا را ادامه دهیم و توفیق همراهی با آن‌ها را داشته باشیم.

 

مسئولان در اداره کشور خود را به الگوگیری از رفتار شهدا مقید کنند


 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور نیز در این مراسم گفت: شهید شوشتری عزت را در خدمت به مردم می‌دید. آنچه از این سردار به یادگار داریم، این است که وقتی شخصیت ایشان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که به شدت مسئولان و دولتمردان ما باید خود را به نوع رفتار شهدا مقید کنند.

 

به نقل از ایسنا، سردار سیدحسن مرتضوی، اظهار کرد: سردار شوشتری چهره شاخص، برتر و یکی از استوانه‌های دفاع مقدس بود و ما نیز امروز به شدت نیازمند آن هستیم که سیره شهدا، به ویژه سیره شهید بزرگوار شوشتری را بشناسیم. شهید شوشتری عزت را در این می‌دید که در کنار مردم و برای مردم باشد.

 

مرتضوی بیان کرد: امروز می‌بینیم در همه موضوعات آنچه رهبری تاکید فرمودند بحث تدبیر، تعقل، احساس و عاطفه را در مقام مدیریتی خود به گونه‌ای تنیده بود که وقتی در موضوعی بعد از مشورت با بزرگان به تصمیمی می‌رسید، آن تصمیم را خیلی قاطع انجام می‌داد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور ادامه داد: امروز خیلی خوشحالیم که از نسل فرماندهان بزرگ دفاع مقدس حضور سردار قالیباف را در یک سنگر مهم برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب شاهد هستیم. موج امید و نشاط نسبت به ایشان و مجلس فراهم شده و امیدواریم این امیدی که مردم به شما بسته‌اند، با مدیریت جهادی و برگرفته از سیره عملی شهدا پاسخگو باشید و دل رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم با کوشش شما شاد شده و دشمن را روسیاه، مأیوس و منزوی ببینیم و آرمان‌های انقلاب را در چله دوم روز به روز برجسته‌تر و شکوفاتر ببینیم.

 

مرتضوی گفت: ما در گام دوم انقلاب محتاج خودسازی هستیم و سیره عملی شهدا کمک نسل جوان و امروز ماست؛ بنابراین برای پرداختن به جامعه باید نوع مدیریت، نوع تصمیم و نفس حضور شما در کنار مردم یاد و خاطره دفاع مقدس و امید را در دل همگان ایجاد کرده است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: اگر خودسازی و تلاش شما برای ایجاد یک جامعه اسلامی و سالم شکل گیرد، امید است که تمدن جهانی اسلام رقم بخورد.

 

امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر شهدا به اسلام و مسلمین خدمت کنیم 

در بخش دیگری از این مراسم مولانا مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف، تصریح کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر شهدا به اسلام و مسلمین خدمت کنیم. شهدای وحدت دو کلمه است که هر دو کلمه، یعنی هم کلمه شهید و شهادت و هم کلمه وحدت از کلمات پرمعنا، پرفضیلت و پرمحتوا که محبوب عندالله هستند.

 

مولوی مطهری افزود: از مهمترین و گران‌بهاترین اموری که انسان را به تعالی می‌رساند، شهادت است چرا که شهید جان ارزشمند خود را برای دفاع از دین خدا و حفظ تمامیت ارضی کشورش را نثار می‌کند.

 

مدیر حوزه علمیه احناف خواف عنوان کرد: از آنجا که شهیدان با ارزش‌ترین چیز، یعنی جانشان را برای راه خدا و خدمت به خلق خدا فدا می‌کنند، بنابراین خداوند نیز بهترین و بالاترین مقام جنت را برای شهیدان قرار داده است.

 

وی با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) بیان کرد: مادر شهیدی در زمان رسول خدا (ص) خدمت حضرت رسید و گفت آیا از فرزندم به من چیزی نمی‌گویید که سرنوشتش چه شده؟ فرزندم در روز بدر به شهادت رسیده بود. پیامبر (ص) فرمود‌ای مادر حارث در بهشت مقامی است به نام جنت‌الفردوس که فرزند تو در آنجاست و پیامبر اعظم (ص) نیز با این بشارت مادر شهید را خوشحال کرد.

 

مدیر حوزه علمیه احناف خواف در تشریح جایگاه والای شهیدان اضافه کرد: همچنین در روایتی دیگر حضرت رسول (ص) فرمود با اولین قطره خون شهید گناهانش بخشیده می‌شود و زیباترین لحظه برای شهید لحظه شهادت است.

 

وی تصریح کرد: در خصوص کلمه وحدت با توجه به آیات قرآنی و روایات پیامبر اکرم (ص) یکی از عوامل پیروزی‌های بزرگ اسلام که در صدر اسلام نیز در مقابل انحرافات دینی بود، وحدت و الفت بود.

 

مولوی مطهری بیان کرد: وحدت‌ها بسیارند؛ وحدت بر اساس تعصبات قبیله‌ای، وحدت بر اساس منافع طبقاتی، وحدت بر اساس عوامل جغرافیایی و...، اما قرآن کریم آن وحدتی را مایه پیروزی می‌داند که وحدت دل‌هاست. اساس و محور وحدت دل‌ها کیست؟ چه زمانی این وحدت ایجاد می‌شود؟ آنچه که وحدت را ایجاد می‌کند، چنگ زدن به قرآن است. یکی از آن محور‌های که وحدت دل‌ها را مستحکم می‌کند، اعتصام به حبل‌الله است و دیگر یادآوری نعمت وحدت است که این نیز با بیان فواید وحدت در بین مردم میسر است.

 

وی با اشاره به تأکیدات امام و رهبری در خصوص مساله وحدت ادامه داد: همه پیشرفت‌ها نتیجه وحدت و شهادت است؛ بنابراین اگر وحدت و شهادت نباشد، عزت و آبرو هم نیست. اما سومین چیزی که باعث استحکام وحدت است، تاکید بر وحدت است و همه ما و مسئولان باید به وحدت تاکید داشته باشند.

 

مولوی مطهری چهارمین چیزی که وحدت را که باعث استحکم وحدت است را اجتناب از اعمال تفرقه‌انگیز برشمرد و گفت: وحدت آن نیست که شیعه سنی شود یا سنی شیعه شود بلکه آنچه مهم است، این است که احترام به مقدسات حفظ شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->