مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد
سرخط خبرها

مشاغل برای دریافت وام کرونایی ۴ روز مهلت دارند

  • کد خبر: ۴۷۱۱۵
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
مشاغل برای دریافت وام کرونایی ۴ روز مهلت دارند
صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا، برای ثبت نام جهت دریافت تسهیلات تنها تا پایان مهر ماه مهلت دارند که طبق اعلام وزارت کار، این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از شیوع کرونا و به مخاطره افتادن وضعیت کسب و کار کشور اعلام شد که تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب و ۸۴۸ زیررسته ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند؛ همچنین در این واحدها ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

 

در این راستا دولت اعلام کرد که برای جلوگیری از ریزش نیروی کار و کاهش زیان‌های وارده به کسب و کارها، تسهیلاتی را از ۱۶ تا بیشاز ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد به صاحبان کسب و کارپرداخت خواهد کرد که در همین ارتباط دولت با معرفی سامانهhttps://kara.mcls.gov.ir/، به صاحبان کسب و کار اعلام کرد که برای دریافت وام هر چه زودتر با مراجعه به این سامانه، فرایند ثبت نام را انجام دهند.

 

ابتدا اعلام شد که اواسط مرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام کسب و کارها برای دریافت تسهیلات کرونایی است اما در ادامه با چند بار تمدید، پایان مهر ماه آخرین مهلت برای ثبت نام کسب و کارهااعلام شد که منصوری معاون وزیر کار در این ارتباط تاکید کرده است که این زمان دیگر تمدید نخواهد شد از این رو صاحبان مشاغل اگر تمایلی به دریافت تسهیلات دارند تنها تا ۵ روز دیگر می‌توانند ثبت نام کنند.

 

بر این اساس، طبق آخرین اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در فرآیند پرداخت تسهیلات کرونایی تاکنون ۷۰۴ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۵۴۴ هزار پرونده برای پرداخت به بانک معرفی شده است.

 

همچنین تاکنون ارزش تسهیلات پرداختی به ۲۹۲ هزار بنگاه آسیب دیده بیش از ۵.۸۰۰ میلیارد تومان شده است.

لازم به ذکر است که اگر تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان باشد، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، وام ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، وام ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن(واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، و وام از ۲۰۰ میلیون تومان بالاتر با ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات به عنوان ضمانت دریافت می‌شود.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->