نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد ۴ ساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
سرخط خبرها

یک کارگر روزمزد هزینه زندگی خود را از کجا تأمین کند؟!

  • کد خبر: ۴۹۲۶۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
یک کارگر روزمزد هزینه زندگی خود را از کجا تأمین کند؟!
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: عمده کارگران آسیب‌دیده در شرایط کرونا در حوزه گردشگری، زیارت، خدمات و حمل‌ونقل فعالیت می‌کردند.


طنین همتی|شهرآرانیوز، ابوی درباره وضعیت دریافت وام کرونا از سوی کارفرمایان اظهار کرد: قرار شد به شرط اینکه کارفرماها کارگران خود را حفظ کنند، وام حدود 18 میلیون تومانی دریافت کنند، ولی به‌دلیل اینکه شرایط پرداخت با پیچیدگی همراه بود، علاقه‌ای برای دریافت وام نداشتند و تعداد افرادی که این وام را دریافت کردند، اندک است.


وی در ادامه گفت: یکی از شروط برای دریافت وام به کارفرما، حفظ نیروی انسانی در کارگاه بود که به‌طبع خیلی از این کارگاه‌ها باتوجه‌به شرایط کرونا و مشکلاتی که داشتند، نتوانستند کارگرشان را حفظ کنند. عمده کارگرانی که در مشهد آسیب دیدند، کارگرانی بودند که در حوزه زیارت، خدمات، گردشگری و حمل‌ونقل کار می‌کردند و همچنان آسیبشان ادامه‌دار است.
ابوی یادآور شد: باتوجه‌به اعتباری که در کمیته امداد امام خمینی به این بخش آسیب‌دیده اختصاص داده شد، افراد می‌توانند درآمدزایی کنند و فارغ از جایی که کار می‌کردند، شغلی را راه بیندازند و بتوانند از این طریق امرارمعاش کنند.


وی افزود: بخشی از این پرداخت تسهیلات به مرکز نیکوکاری کار و تلاش که زیر نظر انجمن کارگران کار کردند، اختصاص داده شد و ما هم به افراد نیازمند و آسیب‌دیده فراخوان دادیم که ثبت‌نام کنند تا برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شوند.


دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار کرد: عمده مشکلی که کارگران در این بخش دارند، این است که اوراق مهارت‌آموزی آن‌ها مرتبط با جایی است که فعالیت می‌کردند و پاسخگوی شروع یک کار مستقل نیست و وام خوداشتغالی مرتبط با حرفه‌ای که گذراندند، نیست. همین امر باعث شد عمده کارگرهای ما هم نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: کارگرهای روزمزد مشکلاتشان دوچندان است. مشکلی که ما در حوزه کارگران روزمزد داریم، این است که برای کارگرهای سر گذر کار نیست و یک مشکل دوچندان برای آن‌ها شده است.


این مقام مسئول اضافه کرد: تصمیم به تعطیلی‌ها و کاهش ساعت کاری و ملزم‌کردن مردم به درخانه‌ماندن، درنهایت به کارگر هم آسیب می‌زند، چون کارفرما توانایی پرداخت هزینه‌اش را ندارد و مجبور می‌شود او را اخراج کند. یک کارگر در این شرایط هزینه زندگی خود را از کجا می‌خواهد تأمین کند و کارگر فصلی در این وقت سال، با این شرایط از کار باز می‌ماند و به‌عبارتی متولیان در این اوضاع فکری به حال این قشر نکرده‌اند.


ابوی در ادامه افزود: حتی افرادی که مشمول دریافت حق بیمه ناشی از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شدند هم معدودند و پرداختی‌های سازمان برنامه و بودجه به آن‌ها هم مدون نبوده است. اگر ما در این شرایط بحرانی به این قشر ضعیف جامعه کمک نکنیم، چه زمان می‌خواهیم کمک کنیم؟!


به‌گفته وی یک کارفرما 80 درصد فروش خدماتش از طریق نیروی انسانی‌اش است و وقتی محدودیت کرونایی و ساعت کاری می‌گذاریم، واحد صنفی‌ای که می‌بیند درآمد ندارد، نیروی انسانی را تعدیل می‌کند. کارگران ما همگی مشکل دارند، ولی کارگران روزمزد ما مشکلاتشان چندین برابر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->