چگونه از اینفلوئنسر‌ها بازخورد مناسب‌ترى دریافت کنیم؟

  • کد خبر: ۴۷۳۴۳
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
چگونه از اینفلوئنسر‌ها بازخورد مناسب‌ترى دریافت کنیم؟
برای معرفی یا فروش بیشتر محصولات و خدمات، بهترین اینفلوئنسر برای شما چه کسی خواهد بود؟ چطور متوجه می‌شوید به اندازه مبلغی که می‌پردازید خروجی مناسب دریافت کرده‌اید و چطور باید با اینفلوئنسر‌ها تعامل کرد؟
عماد پو رشهریار | شهرآرانیوز - برای بیشتر دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی، روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، از دوستانتان بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند یا از طریق بهینه کردن محتوا برای موتور‌های جست‌وجو، مخاطب به دست بیاورید. در کنار همه این‌ها می‌توانید از یک اینفلوئنسر اینستاگرامی بخواهید در ازای مبلغی شما را معرفی کند.

اینفلوئنسر‌ها افرادی هستند که به‌واسطه ویژگی خاص یا محتوایی متفاوت در شبکه‌های اجتماعی به مخاطب‌های زیاد دست پیدا کرده‌اند و اغلب از طریق درج تبلیغات در صفحات خود درآمد کسب می‌کنند. اما برای معرفی یا فروش بیشتر محصولات و خدمات، بهترین اینفلوئنسر برای شما چه کسی خواهد بود؟ چطور متوجه می‌شوید به اندازه مبلغی که می‌پردازید خروجی مناسب دریافت کرده‌اید و چطور باید با اینفلوئنسر‌ها تعامل کرد؟
 
 
دورکاری برای بازاریابان دیجیتال همیشگی می‌شود

 

به دنبال بزرگ‌ترین اشتراک در میان مخاطبان باشید؟

اینفلوئنسر مناسب برای شما صفحه یا فردی است که از نظر مخاطب با شما یکسان باشد. برای این کار، ابتدا باید مخاطب خود را به طور کامل و دقیق تشریح کرده باشید. پرسونای مشتری در این مسیر به شما کمک زیادی خواهد کرد. بعد باید به سراغ صفحه هدف بروید. بررسی کنید مخاطب این صفحه چه کسانی هستند. می‌توانید جدولی آماده کنید و نام صفحات مورد نظر خودتان را در آنجا درج کنید. گاهی ممکن است به دلیل همین اشتراکات مخاطب، یک اینفلوئنسر با ۷۰-۸۰ هزار مخاطب و حتی کمتر، نتیجه بهتری برای شما به همراه داشته باشد تا یک صفحه چندمیلیونی. اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته بسیار توسعه یافته است، اما هرچه تعداد این صفحات بیشتر می‌شود، اهمیت میکرو اینفلوئنسر‌ها یا افرادی که مخاطبان محدودتر، اما خاص‌تر دارند بیشتر می‌شود.
 
 
دورکاری برای بازاریابان دیجیتال همیشگی می‌شود
 

به دنبال فروش نباشید مگر ...

مخاطبان صفحات پربازدید به تماشای آگهی‌های مختلف عادت کرده‌اند. برای آن‌ها مهم نیست شما یک فروشنده لباس خیلی خاص هستید یا یک خدمت متفاوت ارائه می‌کنید. شما آگهی‌دهنده‌ای هستید که تنها وقت او را تلف کرده‌اید. اگر هم محتوای شما با محتوای مالک صفحه به‌شدت همسو باشد شاید دیده نشوید و در میان حجم بزرگ داده‌های اینفلوئنسر پنهان بمانید. به طور ویژه، اینفلوئنسر‌ها در نقطه فروش کم‌تأثیرند، اما تا جایی که بخواهید می‌توانید در حوزه آگهی برند از اینفلوئنسر‌ها انتظار داشته باشید.
 
اگر به دنبال فروش یا معرفی یک پروموشن خاص (مثل تخفیف فصلی) هستید می‌توانید از اینفلوئنسر‌ها استفاده کنید، اما بهتر است نام و برند شما از صاحب صفحه بزرگ‌تر باشد یا بار‌ها در آن صفحه معرفی شده باشید. برای نمونه، یک تارنمای نمایش فیلم و سریال که بار‌ها و بار‌ها نام و خدماتش در رسانه‌های مختلف معرفی شده است از اینفلوئنسر‌ها فقط برای یادآوری برخی قابلیت‌ها یا فرصت‌های خاص استفاده می‌کند. میکرواینفلوئنسر‌های هدفمند باز هم در نقطه فروش می‌توانند اثرگذاری بسیار بیشتری داشته باشند.
 
 

به خلاقیت اینفلوئنسر اعتماد کنید

مهلک‌ترین اقدام برای یک راهبرد اینفلوئنسرمارکتینگ تأکید بر انتشار یک محتوای خاص و از پیش تولیدشده از سوی شما در صفحات مختلف است. وقتی صفحه هدف را شناسایی کردید، برنامه، پیام و هدف خود را برای او به طور کامل شرح دهید. هرچه می‌توانید، جزئیات بیشتری در اختیار آقا یا خانم اینفلوئنسر قرار دهید نتیجه بهتر خواهد بود. اما در نهایت، اجازه بدهید خود او با زبان خودش پیام شما را به مخاطبانش ارائه دهد. اگر به هر دلیل نتیجه نهایی مدنظر شما نبود یا فکر کردید که نمایش آن محتوا به کسب‌وکار شما لطمه می‌زند، مطمئن باشید در انتخاب اینفلوئنسر اشتباه کرده‌اید.
 
 

ارواح در کمین سرمایه شما هستند

بسیاری از صفحات پرمخاطب، به‌ویژه در اینستاگرام، کیفیت بسیار نازلی دارند به این معنی که ممکن است از بر فرض ۵۰۰ هزار مخاطب یک صفحه تنها ۲۰ هزار نفر مخاطب جدی باشند. روش‌های مختلفی برای افزایش غیرواقعی مخاطبان یک صفحه وجود دارد، اما گاهی ممکن است بدون استفاده از هیچ‌یک از این مدل‌ها هم آن صفحه مخاطب بی‌ارزش داشته باشد. مخاطب گوست یا روح به مخاطبی گفته می‌شود که به هر دلیل با صفحه دنبال‌شده تعاملی ندارد و بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام به‌تدریج این صفحه را نمی‌بیند. برای اینکه گرفتار این ارواح نشوید، می‌توانید میزان لایک و نظرات را بررسی کنید. در همان جدولی که به نامزد‌های اینفلوئنسر تهیه کرده‌اید برگردید و جلو هرکدام نسبت ساده میزان تعامل (لایک و نظر) به تعداد مخاطبان را محاسبه کنید.
 
 
دورکاری برای بازاریابان دیجیتال همیشگی می‌شود
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->