عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی ناتمام ماند

  • کد خبر: ۴۷۳۷۸
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی ناتمام ماند
بحرین و رژیم صهیونیستی در مراسمی که در منامه برگزار شد، بیانیه‌های مشترکی را برای رسمی‌کردن روابط جدید خود امضا کردند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ بحرین و رژیم صهیونیستی در مراسمی که در منامه برگزار شد، بیانیه‌های مشترکی را برای رسمی‌کردن روابط جدید خود امضا کردند. به گزارش «فرانس ۲۴»، یک هیئت اسرائیلی به رهبری میر بن شبات، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی، در سفری یک‌روزه به منامه رفت تا توافق‌نامه عادی‌سازی روابط میان این دو کشور را که در تاریخ ۱۵ سپتامبر در کاخ سفید امضا شده بود، رسمیت ببخشد. به گزارش «الجزیره»، در این دیدار استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز حضور داشت.
 
در این مراسم ۷ تفاهم‌نامه میان بحرین و رژیم صهیونیستی به امضا رسید. به نقل از یک مقام بحرینی مطلع، توافقات این دو کشور، حوزه‌های تجارت، خدمات هوایی، ارتباطات، امور مالی، بانکی و کشاورزی را پوشش می‌دهد. همچنین در این دیدار گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، درخواست رسمی افتتاح سفارت در منامه را به عبداللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود، ارائه کرد.

سفر مقامات رژیم صهیونیستی به بحرین برای رسمی‌کردن روابط دو کشور، اعتراضاتی را به همراه داشت. به گزارش «اسپوتنیک»، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارا... یمن، در توئیتی، عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. علاوه‌بر‌این، در هنگامه آماده‌باش امنیتی و اقدامات سرکوبگرانه دولت بحرین، مردم این کشور در اعتراض به سفر هیئت اسرائیلی به منامه تظاهراتی به راه انداختند.

به گزارش «میدل ایست آی»، براساس گزارش رسانه‌های داخلی بحرین، ادامه مخالفت‌ها در این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، برنامه‌های عادی‌سازی کامل روابط را به تأخیر انداخت. مقامات رژیم صهیونیستی تأیید کردند که اعتراضات مردمی در بحرین، امضای توافقی شبیه به آ‌نچه رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی انجام داده بود، را میسر نکرده است و دو کشور، تنها بیانیه‌هایی را برای آغاز روابط دیپلماتیک امضا کرده‌اند. این نوع بیانیه‌ها به تأیید سازمان ملل نمی‌رسند؛ زیرا آن‌ها از قدرت قانونی یک توافق کامل بهره‌مند نیستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->