تفاهم‌نامه هیئت بوکس خراسان رضوی با آستان قدس

  • کد خبر: ۴۷۵۰۷
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
تفاهم‌نامه هیئت بوکس خراسان رضوی با آستان قدس
برخی اخبار منتشرشده در هفته‌های اخیر در فضای مجازی حاشیه‌هایی را برای هیئت بوکس خراسان رضوی به همراه داشت که در این نشست، رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی درباره آن‌ها اظهارنظر کرد
بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ و درست در روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در ایران، امیرحسین اخوان با رأی نه‌چندان قاطع مجمع و کسب ۹ رأی از ۱۶ رأی اعضا، توانست سکان هدایت بوکس خراسان‌رضوی را بر عهده بگیرد. حضوری که از بد روزگار با تعطیلی تمامی فعالیت‌های ورزشی در سراسر کشور همراه شد و رئیس جدید و تیم مدیریتی‌اش در هیئت بوکس با در‌های بسته روبه‌رو شدند.
 
با این همه، هیئت بوکس خراسان‌رضوی بعد از چندماه تعطیلی با باز شدن دفتر هیئت و اجازه فعالیت دوباره دست‌کم بخش‌های اداری هیئت‌های ورزشی دست‌به‌کار شد و فعالیت‌های فرهنگی را در زمینه‌های مختلف انجام داد. با این همه، جامعه بوکس همچون بسیاری از رشته‌های ورزشی پربرخورد از برگزاری دوباره مسابقات و ازسرگیری فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش محروم ماند.
 
روز گذشته رئیس جدید هیئت بوکس در حالی نشست خبری را در محل هیئت و دفتر کارش برگزار کرد که انتظار پاسخگویی چندانی در بخش حرفه‌ای و قهرمانی از او نمی‌رفت. زیرا در طول مدت هشت‌ماهه حضورش در هیئت، کرونا تمام فعالیت‌ها را تعطیل کرده بود. با این حال، برخی اخبار منتشرشده در هفته‌های اخیر در فضای مجازی حاشیه‌هایی را برای این هیئت به همراه داشت که در این نشست، رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی درباره آن‌ها اظهارنظر کرد؛ از ماجرای تفاهم‌نامه با آستان‌قدس بگیرید تا داستان خط خوردن شوریان از تیم ملی بوکس!


تفاهم‌نامه‌ای که روی کاغذ نیامده است

خبر تفاهم میان هیئت بوکس خراسان‌رضوی و تربیت‌بدنی آستان‌قدس بر سر اختصاص یکی از سالن‌های مجموعه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی به رشته بوکس در هفته گذشته آن‌قدر حاشیه‌ساز بود که رئیس این هیئت در نشست خبری خیلی صریح با سؤال خبرنگاران در این‌باره روبه‌رو شد. امیرحسین اخوان در این‌باره گفت: یکی از افتخارات هیئت بوکس استان و می‌توانم بگویم بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ بوکس خراسان‌رضوی همین تفاهم‌نامه با آستان‌قدس است.
 
همان‌طور که می‌دانید، آستان‌قدس تاکنون هیچ‌گاه در میان رشته‌های ورزشی فعال در مجموعه تربیت‌بدنی‌اش بوکس نداشته است و با رایزنی ما، بعد از آنکه قرار شد سالن شماره ۸ را به‌طور رایگان در اختیار هیئت بوکس قرار دهند تا ما در آنجا رینگ بوکس بزنیم و از آن استفاده کنیم، بنا شد یک کد رشته بوکس در سایت آستان برای علاقه‌مندان به این ورزش ایجاد شود تا برای حضور در کلاس‌های بوکس ثبت‌نام کنند؛ مثل دیگر رشته‌های ورزشی که در مجموعه تربیت‌بدنی آستان‌قدس فعال هستند و کلاس‌های آموزشی دارند. اخوان تصریح کرد: البته قرار است درصدی از هزینه کلاس‌ها هم به‌عنوان درآمد در اختیار هیئت قرار بگیرد و به‌عبارتی ما درآمدزایی هم کرده‌ایم.
 
این گفته اخوان درحالی شاه‌بیت جلسه دیروز این هیئت بود که شنیده می‌شود تفاهم‌نامه‌ای میان مؤسسه تربیت‌بدنی آستان‌قدس رضوی و هیئت بوکس استان امضا نشده و همه‌چیز یک صحبت ضمنی در یک جلسه بوده است! حتی گفته می‌شود تفاهم‌نامه احتمالی بعد از آنکه روی کاغذ بیاید، باید برای تأیید و گرفتن مجوز اصلی به بنیاد کرامت آستان‌قدس رضوی برود که با توجه به سابقه رویکردی مجموعه آستان‌قدس به رشته‌ای مثل بوکس، بعید است تصویب شود.


قهرمان‌پروری و گله از کارشکنی‌ها

خط خوردن محمد شوریان، تنها ملی‌پوش مشهدی بوکس، یکی دیگر از موضوع‌های اصلی نشست خبری رئیس این هیئت بود. جایی که اخوان از خط خوردن شوریان بی‌اطلاع بود و بعد از اعلام آن از سوی خبرنگاران و تماس تلفنی که از اداره‌کل ورزش‌وجوانان با او گرفته شد، با این پاسخ روبه‌رو شد: «حقیقت آن است که شوریان مشکلات خانوادگی داشت و بیماری‌ای که برای والدین او به وجود آمده بود، سبب شده است تا نتواند به اردو برود. ما هم در این وضعیت نمی‌توانیم او را تحت فشار قرار بدهیم که به اردوی تیم ملی برود، وگرنه ۲ هفته پیش از سوی فدراسیون نامه دعوت او به اردو به هیئت زده شده بود.»
 
امیرحسین اخوان درباره قهرمان‌پروری و برنامه‌های هیئت برای این مهم گفت: در گذشته ورزش‌کار شایسته اعزام به مسابقات قهرمانی کشور بوده است، اما نمی‌بردند! این یک درد است. زمانی هیئت بوکس فقط در مجموعه شهید بهشتی خلاصه می‌شد و شهرستان‌ها مرخص بودند. در مدتی که آمده‌ام، به شهرستان‌ها رفتم و سر زدم. این سر زدن برای چلوگوشت و چلوکباب نیست. ما در بوکس داور سطح بالا کم داریم. چون در گذشته کار نشده است. الان خیلی‌ها می‌گویند ما از سال ۹۱ در کلاس شرکت کرده‌ایم، ولی مدرک نداده‌اند! اگر قرار باشد عملکرد برخی دوستان را به چالش بکشیم، مدارکش موجود است. وی افزود: ما باید برای قهرمان‌پروری در بوکس این استان زمینه‌هایش را فراهم کنیم.
 
من به‌دنبال این هستم که اردوی تیم ملی را در مشهد برگزار کنیم تا در کنارش ۴ تا بوکسور هم با ملی‌پوشان تمرین کنند و بالا کشیده شوند. یا ۲ تا مربی از مشهد در کنار مربیان تیم ملی به مسابقات اعزام شوند و تجربه کسب کنند. یا داورمان امتیاز بگیرد و بتواند در مسابقات کشوری قضاوت کند. هدف از برگزاری اردوی تیم ملی باید پیشرفت بوکس استان باشد. ما حتی اگر نتوانیم از برگزاری اردو این امتیازات را بگیریم، دست‌کم امکانات سخت‌افزاری می‌گیریم و می‌گوییم آقای فدراسیون! حالا که اردوی تیم ملی را در مشهد برگزار می‌کنی، ۴ تا کیسه بوکس یا چندتا رینگ برایمان به مشهد بیاورید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->