واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

درباره سریال «نجلا» و حاشیه‌های آن که به جذب مخاطب کمک نکرد

  • کد خبر: ۴۷۹۱۹
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
  • ۳۳
درباره سریال «نجلا» و حاشیه‌های آن که به جذب مخاطب کمک نکرد
«نجلا» درام مذهبی ۱۷ قسمتی شبکه سوم سیما شب گذشته به پایان رسید. مجموعه‌ای که با شیوه روایت و پرداختش بعد از «زمین گرم»، «ایلدا» و چند سریال دیگر در دوران پساکرونایی، حکایت از عصری جدید در عرصه سریال‌سازی سیمای ملی دارد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز - فارغ از اینکه تمام آثار ساخته‌شده بعد از شیوع کرونا، خوب یا بد از کار درآمده است، باید واقعیتی را قبول کرد؛ اینکه سیمای ملی بعد از همه‌گیری کروناویروس یا به اجبار یا خودخواسته به سمت استفاده از چهره‌های جدید و جوان در عرصه فیلم‌سازی تلویزیونی رفته است.
 
سریال «نجلا» به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور، شب گذشته و بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان به پایان رسید تا حالا بهتر و بیشتر بتوان درباره آن صحبت کرد. مجموعه‌ای که اگرچه با حواشی‌خوانی رسانه‌ای برای توجه به آن، تلاش فراوانی شد، اما حقیقت آن است که هرگز نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد و در زمره آثار درجه ۲ سریال‌سازی سیما باقی ماند.

درباره سریال «نجلا» که دیشب به پایان رسید و حاشیه‌های آن هم به جذب مخاطب کمک نکرد
 

فرسنگ‌ها فاصله با «مدار صفر درجه»

در «نجلا»‌ی خیرا... تقیانی‌پور که یک تئاتری تمام‌عیار است و شاید این اولین تجربه جدی کارگردانی تلویزیونی او باشد، در وهله اول با لهجه جنوبی و موقعیت جغرافیایی، روبه‌رو هستیم. کارگردان جوان از چه رو و با چه هدفی، کیلومتر‌ها دورتر از زادگاهش تهران، آبادان را برای ساخت اولین ساخته تلویزیونی خود انتخاب می‌کند، موضوعی است که بر همه پوشیده است. با این همه، چالش سخت آقای کارگردان، استفاده درست از لهجه است. شاید یکی از جدی‌ترین دلایل استقبال‌نکردن مخاطبان سیما از «نجلا»، لهجه آبادانی غلطی بود که به طور غلو شده و فارغ از تکنیک‌‎های مرسوم گفتاری محلی از سوی بازیگران غیرجنوبی فیلم ادا می‌شد. لهجه‌ای که با لهجه عربیِ بازیگران عرب‌زبان سریال، درمی‌آمیخت و مخاطب را گیج می‌کرد و از تماشای فیلم منصرف.
 
 
درباره سریال «نجلا» که دیشب به پایان رسید و حاشیه‌های آن هم به جذب مخاطب کمک نکرد
 
شاید این تصور وجود داشته باشد که لهجه جنوبی ایران و عربی آن‌قدر پیچیدگی و دشواری دارد که کارگردان راه گریزی از آن نداشته است، اما حقیقت این است که نمونه مشابه و ناقض این را می‌توان کتاب «مدار صفر درجه» نوشته احمد محمود دانست. اگرچه شاید در مقام قیاس نتوان یک اثر تصویری را با یک اثر مکتوب مقایسه کرد، اما کتاب «مدار صفر درجه»، نمونه خوبی از شیوه ادای نوشتاری برای لهجه آبادانی است. لهجه شیرینی که در کتاب مذکور به راحتی می‌توان آن را ادا کرد و حتی اگر هیچ شناختی از لهجه آبادانی نداشته باشید، باز هم می‌توانید بعد از خواندن چند صفحه از کتاب، ناخودآگاه خود را از نظر لهجه و فرهنگ با مردمان خونگرم جنوب کشور همسان ببینید.


قصه خوبی که بد خوانده شد

گروه نویسندگان «نجلا»، مهدی حمزه، حسین امیرجهانی و هادی قربانی اگرچه خط داستانی جذاب و پُرکششی را ترسیم کرده بودند، اما همچون ضعف بسیاری از فیلم‌نامه‌نویسان ایرانی که شاید متأثر از سیاست‌های سیمای ملی ماست، پایانی خوبی برای آن ننوشتند. «نجلا» ماجرای دختر و پسر عاشق‌پیشه‌ای است که در دل بحران‌های سال ۵۸ درگیر اتفاقاتی می‌شوند که آن‌ها را به خاک عراق می‌کشاند. قصه‌ای که اگر از سوی کارگردان آن خوب خوانده می‌شد شاید می‌توانست پُر از تعلیق‌های تصویری باشد که آن را به سمت اثری درخور پیش ببرد. با این حال، قصه خوب «نجلا» پرداخت مناسبی نداشت مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گیرد.


چشمان نجلا

«نجلا» نه تنها در هسته بازیگران اصلی خود یک بازیگر آبادانی یا جنوبی هم نداشت بلکه نقش اصلی آن را دختری اهل تهران و با معیار‌های زندگی پایتخت ایفا می‌کرد. سارا رسول‌زاده، بازیگر نقش «نجلا» متولد تهران است و در کارنامه هنری او ایفای نقشی کوتاه در مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» و حضوری جدی در «عاشقانه‌ها»، سریال شبکه خانگی را می‌توان نام برد.
 
 
درباره سریال «نجلا» که دیشب به پایان رسید و حاشیه‌های آن هم به جذب مخاطب کمک نکرد
 
 
رسول‌زاده صرفا به خاطر چشمانش که به درستی با نام «نجلا» شخصیت اصلی داستان که به معنی «زنی با چشمان فراخ» است برای این سریال انتخاب شده است. بازیگری که بعد از سال‌‎ها دوری از جعبه جادویی با نقشی متفاوت و دشوار به روی آنتن رفت، اما در حساس‌ترین زمان‌های فیلم، مانند یک آماتور ظاهر شد. به عنوان مثال «نجلا»‌ی داستان در سکانس کلیدی اعتراف به سفر کربلا برای پیدا کردن فرزندش حسین و تعریف معجزه اباعبدا... الحسین (ع) درهنگام تولد پسرش، آن‌قدر ضعیف ظاهر می‌شود که در منولوگ چند دقیقه‌ای، نه تنها قطره‌ای اشک در چشمانش ندارد بلکه زاری تصنعی او هم خوب از کار در نمی‌آید.
 
به عبارتی او در اندازه یک نابازیگر در این سکانس ایفای نقش می‌کند که نه موسیقی خوب فیلم و نه بازی عمیق حسام منظور هم به او کمکی نمی‌کنند. البته نباید از این مسئله هم غافل شد که کارگران در بازی گرفتن از ستاره‌هایی، چون حسام منظور هم در این اثر ناتوان بوده است. منظور که در چند سال اخیر، با آثاری، چون «بانوی عمارت» و «برادرجان» در تلویزیون جای خود را باز کرده، در «نجلا» نتوانست به اندازه‌های قبلی خود نزدیک شود. استفاده بد از لهجه و زبان بدن شاید بدترین اتفاقی بود که برای یک تئاتری تمام عیار، زیر نظر یک کارگردان جوان و البته تئاتری می‌توانست رقم بخورد.


حاشیه‌های «نجلا»

یکی از اتفاقاتی که در طول سریال «نجلا» سرو صدای زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت، ماجرای نطق جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بود. این نماینده، در حالی خواستار توقف پخش این سریال شده که تطابق‌نداشتن فیلم با واقعیت فرهنگ مردم آبادان را موجب اختلاف‌پراکنی در جامعه دانسته بود. ادعایی که پیش‌تر بار‌ها در آثار مشابه سیمای ملی که با قومیت‌های مختلف سر و کار داشت، از سوی برخی از بهارستان‌نشین‌ها مطرح شده بود و عمدتا کسی به آن وقعی نمی‌نهاد! با این همه، پاسخ کارگردان جوان، تهیه‌کننده و حتی گروه بازیگران این اثر نشان از آن داشت که گویی این حاشیه‌سازی، خودساخته و حاصل روابط‌عمومی سریال بود تا «نجلا» در شب و روز‌های پایانی صفر، مورد توجه مردم قرار بگیرد. اتفاقی که البته تا حدودی رقم خورد، اما در واقع هیچ‌گاه «نجلا»، «مدار صفر درجه» احمد محمود نشد.
 
 
درباره سریال «نجلا» که دیشب به پایان رسید و حاشیه‌های آن هم به جذب مخاطب کمک نکرد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
3
چگونه روشني روز رو منكر شويم ...حكايت يادداشت بالاست
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
10
سلام. چه قضاوت غیر منصفانه ای ، من هر فیلمی نگاه نمی کنم اما معتقدم نجلا فیلم بسیار خوبی بود، قصه ای روانی داشت و اتقافا برعکس بعضی از فیلم ها و سریال های این چند سال شخصیت پردازی خیلی خوبی داشت، اجرای لهجه هم توسط بازیگرا واقعا اگر منصفانه ببینیم در حد قابل قبولی بود... حقیقتا به عنوان یک بیننده می خوام بدونم مثلا فیلم بانوی عمارت چه فایده و عایدی برای من بیننده داره، می خوام بگم حتی اگر فیلم نجلا رو صرفا از جهت عشق زمینیش ببینیم باز هم خیلی بهتر از بعضی فیلم های دیگه بود... اقای منطور هم واقعا اینجا خیلی بهتر از برادر و بانوی عمارت بازی کردن. اتفاقا من هر کسی و که دیدم نجلا رو نگاه می کرد. مطمئنم یکی از سریال های پر بیننده تلوزیون بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
8
سلام واقعا مطالب غیر منصفانه ای است و سریال نجلا یکی از پر بیننده ترین سریال هاست و سارا رسول زاده و حسام منظور خیلی خوب بازی کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
تو سریال نجلا همه لهجه هاشون عالی بود آقای منظور مثل همیشه عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
6
سریال نجلا خیلی خوب بود
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
6
من سریال نجلا رو دنبال می‌کردم و به نظرم از خیلی از سریالهای تلویزیون بهتر و جذاب تر بود و خیلی خوش ساخت بود.
اریانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
6
سلام خیلی هم سریال زیبا وخوبی بودواتفاقاحال دلمون رو خوب میکرد من هرکاری رونگاه نمیکنم امااین کار مربوط به ارادت به امام حسین وسرزمین افتاب بود وکلا هرجا دین ودینداری وعشق به اباعبدالله باشه باید کوبیده بشه چون کلا میخاید دین رومطرود کنید ولی حالا اگه یه فیلم دوزاری وسخیف ساخته بشه کامل تمام قد ازش دفاع میشه اتفاقامخاطب باید میپسندید که پسندید ودوسش داشت من خودم فوق لیسانس علوم تربیتی هستم وبرام مهمه که چه اثاری رو ببینم که فردا نگم حیف وقتمو تلف کردم وهیچی نصیبم نشد بارمعنوی اثر عالی بود اجرتون بااباعبدالله ........من خودم توجنوب ایران زندگی میکنم واقوام ابادانی دارم تقریبا لهجه هاشبیه بود ومشکلی نداشت ودم همشون گرم علی الخصوص مصطفی بااون خنده های شیرینش ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
2
عالی بود عااااااالی .‌
ابراهیمی
Austria
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
5
سلام میخواستم راجع به فیلم نجلا نظرمو بگم این فیلم عالی بود عالی هم بازیگران هم فیلم نامه و‌اینکه در این فیلم از همه موضوعات استفاده شده بود از جنگ از معرفت از خیانت از شادی از غم از عاشقی وخانوادگی و از همه موضوعات روز و حتی از رفتار و‌تیپ جذاب بازیگر اقای منظور که تیپ زمان قدیم رو برامون تداعی میکرد من بقدری بااین فیلم ارتباط برقرار کردم که از دیروز حالم خوب نیست بشدت دلتنگ شدم و همش بهانه دیدن فیلم و بازی اقای حسام منظور و همه بازیگران رو میگیرم همشون عالی بودن عالی و از همه مهمتر فیلم حالت خوب تمام شدواقعا خسته نباشید
شمسی
Austria
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
3
تشکر از کارگردان و تهیه کننده و بخصوص بخصوص انتخاب بازیگرای بسیار خوب و‌کار بلد این فیلم عالی بود من معمولا هیچ‌فیلمی نمیبینم و‌کمتر فیلمی جذبم میکنه ولی این فیلم عالی بود واقعا تو این روزهای پر استرس من لحظه شماری میکردیم فیلم رو ببینیم و توی اون مدت که فیلم پخش میشد اصلا نمی فهمیدم زمان کی میگذره و‌واقعا ارامش مطلق داشتم و حتی دوبار تکرارشو میدیدیم و لذت میبردیم این فیلم همه خوبیها رو داشت من بشدت از تمام شدن فیلم غصه خوردم و مثل بچه ها بهانه بازیگرا رو‌میگیرم اقای منظور و خانم سارا و خانم حاجیایان و دوست اقای عبدد عالی عالی عالی بودن این فیلم قطعا حال همرو خوب میکرد ما که دلمون برای فیلم تنگ‌شده
شمسی
Austria
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
1
تشکر از کارگردان و تهیه کننده و بخصوص بخصوص انتخاب بازیگرای بسیار خوب و‌کار بلد این فیلم عالی بود من معمولا هیچ‌فیلمی نمیبینم و‌کمتر فیلمی جذبم میکنه ولی این فیلم عالی بود واقعا تو این روزهای پر استرس من لحظه شماری میکردیم فیلم رو ببینیم و توی اون مدت که فیلم پخش میشد اصلا نمی فهمیدم زمان کی میگذره و‌واقعا ارامش مطلق داشتم و حتی دوبار تکرارشو میدیدیم و لذت میبردیم این فیلم همه خوبیها رو داشت من بشدت از تمام شدن فیلم غصه خوردم و مثل بچه ها بهانه بازیگرا رو‌میگیرم اقای منظور و خانم سارا و خانم حاجیایان و دوست اقای عبدد عالی عالی عالی بودن این فیلم قطعا حال همرو خوب میکرد ما که دلمون برای فیلم تنگ‌شده
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
3
یکی از سریال های شیرین و دوست داشتنی که به دل مردم می نشست و روا نیست بی انصافی به خرج داد واقعا فیلم دلچسبی بود
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
5
خیلی سریال نجلا رو دوست داشتم و برای دیدن سریال لحظه شماری می کردم. کار فاخری بود.
ز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
3
واقعا سریال خوب و با محتوایی بود
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
3
این بی انصافیه که این طور این سریال رو تحلیل می کنید از نظر سریال فوق العاده و با مفهومی بود بازی نجلا درجه یک بود اسم نابازیگر درست نیست روی این بازیگر گذاشت عالی بود لهجه ها هم خوب بودند حسام منظور اتفاقا لهجه شیربن ابادانی رو خوب تلفظ می کردند مثلا بازیگرای که به قول شما کاربلدند کیا هستند من خیلی خیلی لذت بردم بخصوص که مربوط به کربلا می شد بیشتر دنبال کردم و خیلی هم با صحنه هاش اشک ریختم چون امسال اربعین هم قسمت نشد بریم خیلی این سریال اروممون کرد من ممنون هستم از گارکردان این سریال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
2
این صحبت ها در باره ی این سریال اشتباه بود و من خیلی این سریال را دوست داشتم.
من طرفدار فیلم ها و سریالهای کمدی هستم و این سریال هم کمدی بود هم عاشقانه و هم مذهبی .
پس لطفاً متن را بازنویسی کنید چون هم سریال عالی بود هم بازیگران .
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
1
به نظر من سریال واقعا خوب بود من اصلا تلویزیون نمیبینم مگر اینکه چیز خاصی باشه بیشتر سریال های خارجی می بینم ولی این سریال رو دنبال میکردم حتی از تلوبیون می دیدم چون سریال واقعا اولا روی مسیر اصلی خودش متمرکز بود که همون عشق بود و با محیطی که توش اتفاق میوفتاد ارتباط خوبی برقرار میکرد من حتی بابام ناراحت شد که چرا این سریال زود تموم شد چون بهش عادت کرده بودیم همه باهم مینشستیم و می دیدیم .فکر میکنن اگر ایراد بگیرن یعنی خیلی سطح بالا و با سوادن. مقایسه ی یه کتاب با اون حجم بالا با یه سریال با این تعداد قسمت کم کار واقعا مسخره ایه. امیدوارم هر چرت و پرتی رو انتشار ندین توی سایتتون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
من که اصلا این طور فکر نمی کنم. نجلا خیلی خوب ساخته شد. و فیلم عالی ای بود. به نظرم که حسام‌منظور از دو تا فیلم های قبلیش بهتر بود. کارگردانی و نویسندگی هم عالی. این تحلیل هم برا خودتون نگه دارید.
گلسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
سلام.
من سريال نجلا رو خيلي خيلي دوست داشتم حيف که اين سريال تموم شد
بازي خانوم رسول زاده و آقاي منظور عالي بود خيلي دوسشون داشتم.
ممنونم از سريالي خوبي که براي ما ساختين.
خانوم رسول زاده خيلي خيلي دوستون دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
ده درصدشو نقد حسابی میکردی خیلی بهتر از این نقد مغرضانه بود اتفاقا خانم رسول زاده بسیار زیبا بازی کردند
حدبثه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
1
من این فیلم را خیلی دوست داشتم هر فیلمی که آقای حسام منظور باشه عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
خیلی مشخصه که هدف نوشته هاتون هدفمند و از کینه و بدجلوه کردن فیلمه چون دقیقا برعکس این چیزایی که گفتین فیلم بسیار دلنشین و بازیگران و کارگردان و فیلمنامه و ... عالی بودن و بین مردم هم بسیار استقبال شد. من که اصلا تلویزیون نمیبینم کل قسمت هاشو دانلود کردم بس که قشنگ بود.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
بسیار سریال خوبی بود هم حسام و هم سارا بسیار عالی کار کردند. خوب است قسمت هم داشته باشد.
Fereshte
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
1
تا اونجایی که یادم میاد هیچ وقت در هیچ سایتی نظر نذاشتم ولی حالا لازم دونستم به عنوان یک نویسنده جواب قضاوت مغرضانه ومریض کسی که این متن رو نوشته بدم من عاشق جنوب ومردمشم ...طبق معمول همیشه که فیلمی جدید بالهجه وگویش مردم محلی یک شهر ساخته میشه همیشه عده ای مو از ماست کش وجود دارن که حتی اگه اهل شهر مذکور نباشن از کاسه ی آش داغتر میشن..همیشه حواشی خودراضی کنی درمورد فیلمها میسازند نمونه اش پایتخت وفراموش میکنند که این فیلمها برای سرگرمی همین مردم هستن به شخصه اصلا برنامه های صداوسیما رو نمیبینم وهیچ علاقه ای هم ندارم مگر در مواردی خاص که از زبان کسی تعریف زیادی شنیده باشم و اون سریال رو دنبال کنم اون هم درتلبیون علی رغم اینکه شبکه های ایرانی درخانه ی ما وجود نداره ...بعد از بانوی عمارت وپایتخت..نجلا سومین اثر از تلویزیون هست که هرشب درانتظار دیدنش بودم واز سریال های خوب هست که بازیگران اون با بازی خوبشون نقش هارو بطوری بازی کردن که درمدت پخش من عاشق مردم جنوب ولهجه ی زیباشون شدم حتی اگه به غلط ادا شده باشه ...من هم شمالی هستم ولی با پخش سریال پایتخت گارد نگرفتم بهتره نظرات مغرضانه وفیلم ستیزانه خودمون رو برای خودمون نگه داریم وبه نظر عده ی زیادی از مردم که فیلم رو دوست دارن احترام بزاریم ...درضمن بازی آقای منظور مثل همیشه عالی بود همچنین خانم رسول زاده وآقای مصطفی ساسانی
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
از نظر مک این سریال بهترین سریال است اما یک مشکلی وجود دارد سریال کوتاه است اگر فصل دوم این سریال را منتشر کنید بسیار خوب می‌شود
ممنون از سازندگان این سریال ..
Sami
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
عالی بود واقعا زیبا وجذاب بود
من واقعا عاشق این فیلم شدم
معرکس
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
1
سلام ، به نظر بنده سریال نجلا،از نظر داستان عالی و شباهت زیاد به آبادان قدیم، یکی از بهترین سریال های تلوزیونی است که در چند سال اخیر پخش شده ، و تنها خرده ای که می توان از آن گرفت کوتاه بودن آن است و می طلبد که فصل دومی داشته باشد.
ناشناس
Austria
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
1
این به اصطلاح نقد فقط زاییده ذهن یک انسان با عقده‌های شدیده که همه رو میکوبه که بگه من هستم!!!
حسام منظور و رسول‌زاده و بقیه بازیگران بسیار خوش و اثر گذار درخشیدن. داستان عالی و جذاب بود و با این سفسطه‌ها چیزی از ارزش این کار کم نمیشه.
razi
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
0
نجلا سریال فوق العاده جذابیه و قصه عشق بین عبد و نجلا خیلی جذاب و تازه بود من تا حالا همچین قصه جذابی رو از تلوزیون ندیده بودم امیدوارم فصل دومش هم مثل فصل اول پر قدرت ساخته بشه
نجلا بهترین سریال بود لطفا برای این سریال جذاب حاشیه سازی نکنید و به علاوه بازی تمام بازیگرانش از عبد و نجلا تا عطا و شیرین عمه عالی بود
خسته نباشند❤❤
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
واقعا دستتون درد نکنه بابت ساخت این سریال خانم رسول زاده و آقای منظور واقعا خوب بازی کردن
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
ب نظرم که فیلم عالی هست من بی صبرانه منتظرشروع شدن این سریال هستم.این اراجیف چیه میگید
پابرجا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
0
این فیلم خیلی باحال لطفا 3 شم بسازید
ترو خدا بسازید لطفا
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
0
فیلمش عالی بود والله حتی تکرارش هم نگاه می‌کنم ولحظه شماری می‌کنم کی فیلم شروع بشه وتو خونه سکوت مطلق هست به احترام فیلم نجلا همه ۲۰ هستند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->