وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو

  • کد خبر: ۴۸۰۵۱
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
در ادامه نگاهی داریم به سریال‌هایی که این روز‌ها مراحل تولیدشان درحالی پیگیری است تا به ترتیب نوبت پخش، روی آنتن شبکه‌های تلویزیون بروند.
شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - رسانه ملی از ابتدای شیوع کروناویروس، با توجه به ضرورت در خانه ماندن مردم و همچنین تعطیلی سینما‌ها و نامشخص بودن وضعیت تولیدات شبکه نمایش‌خانگی، فرصتی طلایی داشت تا با ساخت سریال‌ها و برنامه‌های متنوع، مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند، اما این رسانه به غیر از پخش دو سریال
«نون خ ۲» و «پایتخت ۶» که آن‌ها نیز به دلیل پایان نیمه‌کاره، با انتقاد‌های فراوانی روبه‌رو شدند و همچنین برنامه «عصر جدید»، نتوانسته آثار قابل قبولی را روی آنتن شبکه‌های خود ببرد. به طوری که براساس آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره برنامه‌های این رسانه از نگاه مخاطبان، ۷۵٫۴ درصد از مردم در شهریور امسال بیننده سیما بوده‌اند که این میزان پایین‌ترین حد اعلام‌شده در ۱۴ ماه اخیر است.
 
نکته درخور توجه دیگر در این نظرسنجی، نبود نام هیچ‌کدام از سریال‌های در حال پخش تلویزیون در میان ۱۰ برنامه پرمخاطب است. این درحالی است که برنامه «راز بقا» با میزان ۲۳ درصد بیینده، در رتبه سوم قرار دارد. با این حال، شاید فهرست بلند و بالای سریال‌هایی که در ژانر‌های مختلف در دست ساخت هستند، بتواند اندکی مخاطبان را امیدوار کند تا در ماه‌های بعدی با برنامه‌های بهتری روبه‌رو شوند. در ادامه نگاهی داریم به سریال‌هایی که این روز‌ها مراحل تولیدشان درحالی پیگیری است تا به ترتیب نوبت پخش، روی آنتن شبکه‌های تلویزیون بروند.


سریال‌های آماده پخش

 

نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو

 
با پایان ماه محرم و صفر مجموعه‌های تلویزیونی جدیدی آماده پخش شده‌اند. یکی از آن‌ها سریال طنز «صفر بیست‌و‌یک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری است که پخش آن از ۵ آبان در شبکه سه سیما آغاز شده است. سریالی نودقسمتی که با توجه به محتوای طنز آن و گروه بازیگرانی، چون سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، امیرحسین رستمی و سروش جمشیدی یکی از امید‌های تلویزیون برای جذب مخاطب محسوب می‌شود.
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

دیگر سریالی که زمان پخش آن مشخص شده، «خانه امن» است. این مجموعه قرار است از روز شنبه ۱۰ آبان روی آنتن شبکه یک برود. شبکه یک پیش از این سریال «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل را پخش کرده بود که نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند. حال باید دید این شبکه با «خانه امن» که روایتی از یک پرونده جاسوسی- امنیتی است و لایه‌هایی از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را در ۵۰ قسمت به تصویر می‌کشد، ناکامی‌اش را می‌تواند جبران می‌کند. در این مجموعه بازیگرانی، چون حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحی‌پور، امین زندگانی و سیما تیرانداز به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه دو نیز برای این روز‌ها پخش فصل سوم سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان را در نظر گرفته است. این مجموعه که قرار است به‌زودی جایگزین سریال «بوم و بانو» شود به اتفاقات دوران جوانی ۲ شخصیت اصلی داستان یعنی هاشم و سهراب با بازی دارا حیایی و کیسان دیباج می‌پردازد که رفاقتشان از دوران کودکی و در پرورشگاه آغاز شده است. حسین پاکدل، علیرضا آرا، پوریا پورسرخ و لیلا بلوکات از دیگر بازیگران «از سرنوشت» هستند.


در دست ساخت

 

نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو

 

از مجموعه‌های مهم درحال تولید سیما می‌توان به «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی اشاره کرد. این مجموعه سی قسمتی که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد، دومین تجربه راعی در زمینه سریال سازی بعد از ساخت مجموعه «صنوبر» در سال ۸۳ محسوب می‌شود. به تازگی لاله اسکندری یکی از بازیگران اصلی «جشن سربرون» به کرونا مبتلا شده و همین موضوع نیز تغییراتی را در برنامه‌های تولید این فیلم ایجاده کرده است. با این حال، به گفته حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال، فیلم‌برداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه دارد. «جشن سربرون» که از مجموعه‌های الف فاخر تلویزیون محسوب می‌شود مهر سال گذشته کلید خورد و احتمالا تصویربرداری آن تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

سریال پلیسی معمایی «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی نیز با پایان فیلم‌برداری و ضبط سکانس‌های خارج از کشور در استانبول ترکیه، این روز‌ها مراحل پس از تولید خود را پشت سر می‌گذارد تا در ۱۷ قسمت آماده پخش شود. به گفته محمد خزاعی تهیه‌کننده این سریال پلیسی، عدالت‌خواهی، نفوذ و مفاسد اقتصادی، محور اصلی موضوعات این سریال هستند. محمد کاسبی، سیدجواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهنوش بختیاری و سحر قریشی، ازجمله بازیگران «دادستان» هستند ده نمکی پیش از این سریال «دارا و ندار» در سال ۸۸ و مجموعه «معراجی‌ها» را در سال ۹۳ برای تلویزیون ساخته بود.
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

دیگر سریالی که تصویربرداری آن، به پایان رسیده، «بیگانه‌ای با من است» نام دارد که هم‌اکنون مراحل تدوین و صداگذاری‌اش را پشت سر می‌گذارد. این سریال به کارگردانی آرش معیریان، درامی خانوادگی است که داستانش در سال ۷۰-۶۹ می‌گذرد. بهروز مفید، تهیه‌کننده این مجموعه در گفتگو با خبرگزاری صبا، زمان احتمالی پخش سریال را آذر امسال و پیش از پایان پخش فصل سوم مجموعه «از سرنوشت» از شبکه دو اعلام کرده است. شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه از بازیگران «بیگانه‌ای با من است» هستند.
 
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

جواد شمقدری نیز که آخرین بار سال ۸۱ سریال «فرستاده» را برای تلویزیون کارگردانی کرده بود بعد از ۱۸ سال سریال «نفوذ» را می‌سازد. «نفوذ» این روز‌ها مراحل تولیدش را پشت سر می‌گذارد تا دی امسال روی آنتن تلویزیون برود. این مجموعه در فصل اول خود، تاریخ انقلاب را از بهمن ۱۳۵۷ تا آبان ۱۳۵۸ در ۴۲ قسمت نشان می‌دهد. «نفوذ» از حضور بازیگران ایرانی، چون احمد نجفی، حمید گودرزی، شهره لرستانی و ماشاا... شاه‌مرادی و همچنین بازیگران خارجی بهره گرفته است.
 
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

سریال «فرشتگان بی‌بال»، سریال اجتماعی و خانوادگی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، فصل دوم سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی و سریال ملودرام اجتماعی «شرم» به کارگردانی احمد کاوری، از دیگر مجموعه‌های درحال ساخت تلویزیون هستند.
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

این روز‌ها ساخت فصل سوم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و مجموعه «هشت آباد (نوروزرنگی)» به کارگردانی علی مسعودی برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ نیز آغاز شده‌اند. همچنین مجموعه «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری که احتمالا ساختش چندسال به طول بینجامد مراحل تولیدش را پشت سرمی‌گذارد.


مجموعه‌هایی که وضعیت نامشخصی دارند

 

نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو

 

رسانه ملی چندین سریال آماده پخش و در دست تولید هم دارد که سرنوشت آن‌ها مشخص نیست. یکی از این مجموعه‌ها سریال «می‌جان» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده است. این سریال قرار بود ماه رمضان امسال روی آنتن برود، اما به دلیل شیوع کرونا فیلم‌برداری آن متوقف شد. بعد از آن اعلام شد فیلم‌برداری از تیر دوباره آغاز می‌شود، ولی تا این لحظه هیچ خبری رسمی درباره شروع کار دوباره این پروژه منتشر نشده است. یکی از بازیگران اصلی این مجموعه بهروز شعیبی سینماگر مشهدی است.
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

«کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور یکی از آثار آماده پخش تلویزیون است. این مجموعه که قرار بود زمستان سال گذشته از شبکه سه پخش شود، شب پیش از پخش اولین قسمتش از کنداکتور این شبکه حذف شد. آن زمان مرتضی میرباقری معاونت وقت سیمای رسانه ملی در مصاحبه‌ای دلیل این اتفاق را مشکل کیفی سریال دانست و پخش آن را دون شأن تماشاگر ایرانی مطرح کرد. باید دید با رفتن میرباقری و آمدن حمید شاه‌آبادی «کتونی زرنگی» از کمد صداوسیما برای پخش خارج می‌شود یا نه. «سرزمین مادری» با نام اولیه «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی نیز از سریال‌های توقیفی تلویزیون است که شاید با تغییر مدیریت بتواند بعد از ۷ سال شانس روی آنتن رفتن را پیدا کند.
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

مجموعه «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر دیگر مجموعه آماده پخش تلویزیون است. تصویربرداری این سریال اسفند سال گذشته به پایان رسید، اما مشخص نیست با گذشت هفت ماه از پایان کار، این مجموعه چه زمانی روی آنتن شبکه یک می‌رود.
 
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

سریال «ساموبندری» به کارگردانی ابراهیم فروزش نیز بار‌ها در جدول پخش تلویزیون قرار گرفته، اما درنهایت روی آنتن نرفته است. علت پخش نشدن این سریال که داستانش در فضای بوشهر روایت می‌شود هنوز مشخص نیست.


پروژه‌هایی درباره شهدا

تلویزیون چندین سریال با محوریت شهدا و افراد تأثیرگذار در جنگ تحمیلی را درحال ساخت دارد. از میان آن‌ها می‌توان به ساخت مجموعه «شهیدان باکری» به کارگردانی هادی حجازی‌فر اشاره کرد. حجازی‌فر خود در نقش شهید مهدی باکری به ایفای نقش خواهد پرداخت. چندی پیش نیز از گریم او در سریال رونمایی شد. این مجموعه در ۷ قسمت با پروداکشن سینمایی تهیه و تولید می‌شود.
 
 
نگاهی به تولیدات تلویزیون برای ماه‌های پیش‌رو
 

سریال «راز ناتمام» با موضوع زندگی شهید باهنر نیز مراحل پیش‌تولیدش آغاز شده است. بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم این مجموعه دی امسال در تهران کلید می‌خورد و در تیر ۱۴۰۰ روانه آنتن خواهد شد. تا این لحظه نام فرهاد جم به عنوان بازیگر نقش شهید باهنر و رامین راستاد به عنوان بازیگر نقش حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی اعلام شده است. زندگی شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای چندی است مقابل دوربین حسین تبریزی رفته است. به گفته مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده سریال، کاوه خداشناس از دوران لیسانس به بعد این شخصیت را بازی می‌کنند. فرحان فرحناک از هجده تا بیست‌وسه سالگی و برای پنج سالگی، هشت سالگی و سیزده سالگی هم بازیگرانی از چهارمحال و بختیاری، قم و تهران شناسایی شده‌اند.
 
همچنین گروه در تلاش است تا قبل از پایان سال، تصویربرداری به پایان برسد تا اوایل سال آینده مجموعه تلویزیونی شهید شهریاری به آنتن برسد. سیاوش حقیقی تهیه‌کننده و هادی حاجتمند کارگردان که از سینماگران مشهدی هستند نیز قصد دارند سریالی با موضوع شهدای غواص لشکر ۲۱ امام رضا (ع) خراسان و نقش آن‌ها در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ را تهیه کنند. نگارش فیلم‌نامه این سریال بر عهده ناصر مولوی وردنجانی است. همچنین مجموعه‌ای با محوریت دلاوری‌های شهید نادر مهدوی از سوی مهدی جعفری کارگردان «بیست و سه نفر» در مرکز سیمافیلم نیز به‌زودی تولید می‌شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->