اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی هفته آینده (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است
سرخط خبرها

خراسان رضوی سالانه ۷۰ هزار تن تخم مرغ مازاد دارد

  • کد خبر: ۴۸۰۷۷
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
خراسان رضوی سالانه ۷۰ هزار تن تخم مرغ مازاد دارد
رئیس اداره کل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی سالانه ۷۰ هزار تن تخم مرغ مازاد دارد، کمبودی در آینده نخواهیم داشت.
طنین همتی|شهرآرانیوز، علی نیا در این باره اظهارکرد: استان خراسان یگانه استانی است که حتی سالانه ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ مازاد دارد. ضمن اینکه قیمت تخم‌مرغ افزایش داشت، ولی اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان، تخم‌مرغ را با نرخ مصوب در استان توزیع کرد. یعنی اتحادیه بیش از ۳۵۰ تن تخم‌مرغ با نرخ مصوب در استان توزیع کرد و اکنون نیز آمادگی دارد که هر میزان نیاز استان باشد، با نرخ مصوب توزیع کند.

وی در پاسخ به این سوال که مرغداران از افزایش قیمت نهاده و نبود آن به میزان کافی و عرضه آن به قیمت آزاد در بازار که منجر به کشتار مرغ تخم گزار گلایه داشتند، تصریح کرد:  اکنون در سامانه بازارگاه امکان ثبت میزان نیاز مرغداران مرغ تخم‌گذار ایجاد شده و خود مرغدار به میزان جوجه‌ریزی‌ای که انجام شده است، مجاز به خرید مستقیم است. با این شرایط، فکر نمی‌کنم مشکلی در تأمین تخم‌مرغ استان داشته باشیم. ضمن اینکه آماری که خود اتحادیه اعلام کرد، تولید روزانه بیش از ۳۰۰ تن تخم‌مرغ است که این عدد چشمگیر است و ان‌شاءاللّه در آینده کمبودی نخواهیم داشت.

به‌گفته وی: امسال تاکنون بیش از حدود ۱۷۰ هزار تن نهاده مثل ذرت، سویا و جو بین دامداران توزیع کردیم که این میزان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۰۰ هزار تن بود، ۷۰ هزار تن افزایش یافت. در حوزه تأمین گوشت مرغ، سال گذشته تا اوایل تیرماه حدود ۳۸۰۰ تن مرغ از مرغداران استان خریدیم و باتوجه‌به اینکه قیمت دام سنگین پایین آمده بود، قرارداد‌هایی با دامداران بسته شد که تقریبا ۵۳۰ تن گوشت قرمز خریده شد.

علی نیا یادآورشد: از اول امسال هم توزیع مرغ منجمد تا پایان مهرماه چیزی حدود ۲۰۰۰ تن در استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۸۰ تن بود، رشد چشمگیری داشت. تاکنون ۸۰۰ تن نیز گوشت قرمز توزیع شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته جلو هستیم که در مجموع ۲۸۰۰ تن گوشت قرمز مرغ توزیع شده بود.

وی با بیان اینکه ذخایر ما در استان به میزان کافی است و جایی برای نگرانی نیست، افزود: افزایش قیمت براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار است و آمادگی توزیع داریم. الان هم حدود ۱۶۰۰ تن سهمیه مرغ استان درحال توزیع است که قیمت مرغ توزیع‌شده در سردخانه پشتیبانی ۱۴ هزار تومان و قیمتی که به مصرف‌کننده می‌رسد، ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: تا آخر سال نیز بحث تأمین نهاده‌ها را در حوزه ذخایر استراتژیک داریم. اکنون هم پشتیبانی امور دام کشور نهاده خریده است که به حوزه استان حمل و ذخیره‌سازی می‌شود. مشکلی در تأمین جو نداریم؛ مشکل در تأمین کنجاله سویا و ذرت است و قولش داده شده و درحال حمل است که در انبار‌ها توزیع می‌شود.

وی درباره اعلام گرانی نهاده دام از سوی دامداران گفت: برای حل این مشکل اعلام آمادگی می‌کنیم که با دامداران دام سنگین قرارداد پیش‌خرید ببندیم، به‌این‌صورت که به اندازه ۲۵ درصد قراردادشان پول نقد و نهاده در اختیارشان قرار دهیم تا ۶ ماه بعد به پشتیبانی امور دام گوشت تحویل دهند و کمک خوبی برای فروش دام باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->