شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

توزیع واکسن کرونا از هفته‌ آینده

  • کد خبر: ۴۸۱۸۶
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
  • ۱
توزیع واکسن کرونا از هفته‌ آینده
از دوم نوامبر مصادف با ۱۲ آبان، در بیمارستان‌های انگلستان واکسن ویروس کرونا، ساخته‌ی شرکت چند ملیتی (انگلیسی- سوئدی) آسترازنکا توزیع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلستان، امیدوار است که کرونا تا کریسمس ۲۰۲۱ کنترل و تا حد قابل توجهی کاهش ‌یافته باشد. تاکنون هیچ واکسن واحدی برای استفاده‌ی جمعی، امن معرفی نشده بود. چندی پیش در یکی از آزمایشات واکسن کرونا ویروس که متعلق به شرکت دیگری بود، مَرد داوطلب فوت شد. او یک جوان ۲۸ ساله‌ی برزیلی بود. دولت انگلستان می‌خواهد برای اعتماد سازی مردم به واکسن ساخته شده، هزاران نفر از کارکنان خط مقدم (کادر درمان) را واکسینه کند.

 

همزمان با ورود شات‌های واکسن کرونا ویروس به بیمارستان‌های انگلستان، دولت در حال تهیه تدارکات امنیتی است و برای تامین امنیت با پلیس‌ محلی و ارتش، هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد. هنکاک با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نیمه‌ی اول سال آینده خوش بین است و می‌خواهد تا پیشرفت‌های قابل قبولی از جمله کنترل کرونا را انتظار دارد. بیمه‌ی خدمات درمانی انگلستان از اوایل دسامبر  واکسیناسیون افراد تحت پوشش بیمه را تقبل می‌کند.

 

دکتر آنتونی فاچی، کارشناس بیماری های عفونی کاخ سفید، پیش از این گفته بود که تا ابتدای ماه دسامبر روشن خواهد شد که واکسن کدام شرکت دارویی بی خطر است. گزارش‌ها حاکی از این هستند که تعداد ۳۴۰ میلیون  دوز واکسن کرونا ویروس در انبارهای انگلستان است؛ اما هنوز مشخص نشده است که هر نفر نیاز به چند دوز از این دارو دارد. پیش بینی‌ می‌شود برای ریشه کن کردن این بیماری، هر نفر نیاز به ۲ الی ۳ دوز واکسن کرونا داشته باشد. انگلستان ادعا دارد که این واکسن بهتر از دست خالی بودن در برابر کرونا است و در واقع این واکسن را حداکثر شانس در برابر ویروس کرونا می‌شناسد.

 

یکی از محققان این ویروس می‌گوید: «زندگی ما تا تابستان ۲۰۲۱ به حالت طبیعی بر نمی‌گردد و ممکن است تا ماه ژوئیه ملزم به استفاده از ماسک باشیم.»

 

منبع: ایرنا


بیشتر بخوانید:

 

نجات بیماران وخیم کرونایی با آسپرین

 

تغذیه مناسب در دوران کرونا چیست؟

 

دستورالعمل طب سنتی برای پیشگیری از آنفلوآنزا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali-2027
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
من که متوجه نمیشم.طرف میگه این واکسن بهتر از دست خالی بودن است.یعنی کاراییش کمه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->