رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

جمهوری‌خواهان دست به دامان «ایمی برت» می‌شوند

  • کد خبر: ۴۸۲۴۲
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
جمهوری‌خواهان دست به دامان «ایمی برت» می‌شوند
با حضور ایمی برت در دیوان عالی کشور آمریکا، جمهوری‌خواهان در‌تلاش هستند پرونده بررسی رأی‌گیری پستی در ایالت پنسیلوانیا را مجددا به جریان بیندازند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ با حضور ایمی برت در دیوان عالی کشور آمریکا، جمهوری‌خواهان در‌تلاش هستند پرونده بررسی رأی‌گیری پستی در ایالت پنسیلوانیا را مجددا به جریان بیندازند. درگیری‌های قانونی می‌تواند بر نحوه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بگذارد. در شیوه‌ی رأی‌گیری پستی، این احتمال وجود دارد که برخی از آرا، به‌دلیل نقض مهر باطله تمبر پست یا مسائل این‌چنینی در مرحله نخست باطل شمرده شود؛ بنابراین بسیاری به‌دنبال به‌دست‌آوردن زمان کافی برای اصلاح آرا در ایالت‌های مختلف آمریکا هستند.
 
مانور‌های قانونی در آخرین لحظات در هر دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، امری معمول است؛ اما درگیری‌های دادگاهی در سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است، چراکه ایالت‌ها در‌پی شیوع ویروس کرونا، برخی از قوانین رأی‌گیری را تغییر داده‌اند. عصر روز دوشنبه، دیوان عالی کشور، کمی پیش از انتصاب ایمی برت، درخواست دموکرات‌ها را درباره شمارش آرای ویسکانسین رد کرده بود.
 
دموکرات‌ها در این ایالت به‌دنبال لغو رأی دادگاه بدوی بودند که براساس آن، شمارش آرا فقط در‌صورت دریافت تا روز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در تاریخ ۳ نوامبر صورت می‌گرفت. پس از آن، حزب جمهوری‌خواه در ایالت پنسیلوانیا، که برای پیروزی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ بسیار حیاتی است، از دادگاه عالی درخواست کردند که درباره پرونده مربوط‌به مهلت شمارش آرا، تجدید‌نظر کند.
 
آن‌ها همچنین خواستار شمارش آرایی بودند که دارای نواقص پستی است. علاوه‌بر‌این، در کارولینای شمالی، جمهوری‌خواهان از دادگاه عالی درخواست کرده‌اند قوانینی را برای تمدید زمان شمارش آرای پستی که تا روز انتخابات فرستاده شده‌اند، تا ۹ روز پس از تاریخ ۳‌نوامبر تصویب کند. کارشناسانِ قوانین انتخاباتی درمورد پرونده‌های جمهوری‌خواهان برای افزایش مهلت شمارش آرا معتقد‌ند که دلایل متعددی وجود دارد که باعث رد درخواست‌های این حزب شود.
 
یکی از دلایل واضح این است که دادگاه عالی معمولا در این زمان اندک تا روز انتخابات، قوانین را تغییر نخواهد داد. همچنین انجام این کار، سوالاتی را درباره سیاست‌زدگی دیوان عالی کشور مطرح خواهد کرد؛ زیرا ایمی برت، قاضی موردعلاقه ترامپ، فقط هشت روز پیش از انتخابات به این سمت منصوب شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->