برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

هفته وحدت؛ از فرصت تا فرصت برتر

  • کد خبر: ۴۸۳۶۵
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
هفته وحدت؛ از فرصت تا فرصت برتر
غلامرضا بنی اسدی - روزنامه نگار
نه‌فقط باید از تهدید به‌سمت فرصت حرکت کرد که باید از فرصت هم به‌سوی فرصت برتر، گام‌ها را تنظیم کرد. نگاه من به تفاوت تاریخی تولد حضرت رسول سرمد و رحمت (ص) از منظر دوم است. فرصتی است که باید به فرصت برتر تبدیل شود. اهل سنت، ۱۲ ربیع را زادروز حضرت محمد می‌دانند. مبارک فرصتی است این تا بیشتر به آموزه‌های خاتم پیامبران، بیندیشیم و درس گیریم و به‌کار بندیم تا به اعجاز این «کاربست»، بن‌بست‌ها بشکند. شیعه، ۱۷ ربیع را به میلاد پیامبر مهر و معرفت، عید می‌داند.
 
این هم خجسته نوروزی است برای نو شدن روز‌ها و حرکت‌ها و به‌سمت تعالی رفتن‌ها، اما این دو فرصت سعید را به فرصتی اسعد باید ارتقا داد به نام «هفته وحدت». تعارف هم نباید پنداشت و به شعار تنها هم نباید برگزار کرد و فقط هم در جشن نباید نشست که هفته وحدت، «هفته حرکت» است. زمان غلبه بر سکون و رکود و مرگ. چه به قول استاد صفایی‌حائری (ره)، اسلام راکد به کفر می‌رسد و کفر راکد به اسلام و مگر سلمان‌ها و ابوذر‌ها جز به حرکت، به مقصد اسلام رسیدند و از این‌سو مگر کم بودند و هستند راکدمغز‌هایی که به کفر رسیدند؟ این خط از خوارج تا داعش ادامه دارد؛ چیزی که شیعه و سنی باید به هوشیاری و مواجهه منطقی، آن را از دامن اسلام بزداید و به جهان امروز بگوید که «توحش داعش» هیچ نسبتی با اسلام محمدی و مکتب پرمهر و بخشندگی و کرامت پیامبر ندارد.
 
اتفاقا «حرکت» امروز در این مسیر باید سازمان یابد و نظام‌مند از حقیقت اسلام دفاع کند. آنچه در فرانسه اتفاق افتاد و دولتیان آن دیار پشت حرکت حرمت‌شکنانه شهروند خود ایستادند به نام آزادی بیان، می‌تواند ما را به تامل در منظر نخست این نوشته وادارد تا از تهدیدی که دشمنان می‌سازند، به فرصت همگرایی و همراهی ذیل «کسای نبوی» برسیم و بدانیم که برای مسلمانان هیچ دوستی بهتر از خود مسلمانان نمی‌توان یافت و دوستی دول غرب، همواره سرشار از دشمنی با اعتقادات ماست. آنچه در فرانسه اتفاق افتاد، نه اولین بود و نه آخرین خواهد بود که پیش از این بار‌ها حقد و کینه خود را به انواع مختلف اظهار کرده‌اند و بعد از این هم، چون آن حقد و کینه در افزایش است، باز چنین خواهند کرد که از دشمن جز دشمنی نمی‌توان انتظار داشت.
 
توقع از مسلمانان است که به هر مذهب و مرام، خود را به اخلاق و سیره نبوی، غنی‌سازی کنند و با رفتاری الگو، به جهان بگویند که پروردگان مکتب محمد رسول‌اند. مستکبران که می‌دانند چه می‌کنند و چه می‌گویند، اما آحاد مردم و شهروندان عادی که بهره‌مند از انصاف هستند، باید اسلام را در رفتار نیک‌اندیشان و محمدی‌رفتاران مسلمان ببینند و تراز گیرند، نه در آنچه داعش به جهان عرضه می‌کند. این ماموریت جهانی امروز مسلمانان است تا اسلام را و رسول خدا را از غربت این غبار‌های شوم به‌در آورند و هفته وحدت می‌تواند و باید آغازی مبارک برای این حرکت باشد. چنین باد به لطف خدای رسول!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->