ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

«ستاره هشتم» در انتظار نیمه نهایی مسابقه عصر جدید

  • کد خبر: ۴۸۷۵۳
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
«ستاره هشتم» در انتظار نیمه نهایی مسابقه عصر جدید
درباره «ستاره هشتم» تیم دختران مشهدی که در نیمه‌نهایی «عصر جدید» اجرا می‌کنند
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بزرگ‌ترین تیم ورزشی است که نیمکت ذخیره هم ندارد؛ ۳۵ نفر از ۸ رشته ورزشی مختلف و از ۴ دهه با یکدیگر هم تیمی هستند، دختران دهه‌۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰. ورزشکارانی مشهدی در گروهی به نام «ستاره هشتم» قرار است روی صحنه بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی ایران، نمایشی اجرا کنند که تا‌به‌حال هیچ تیمی از دختران حتی در دنیا نیز به‌خاطر ریسک بالا آن را اجرا نکرده‌اند.
 
دهم خرداد بود که اجرای متفاوت دختران قهرمان مشهدی در برنامه استعدادیابی تمام نگاه‌ها را به‌سمت گروه «ستاره هشتم» جلب کرد؛ گروهی متشکل از دختران قهرمان و ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی همچون ژیمناستیک، ووشو، طناب‌زنی و رزمی که توانستند در نمایشی دیدنی بلیت طلایی و صعود مستقیم به نیمه‌نهایی را از داوران این مسابقه دریافت کنند.
 
۱۵۰ روز از زمان گذشته و در این مدت دختران هر هفته تمرینات خود را ادامه داده‌اند تا برای مرحله نیمه‌نهایی و اجرای مهم آن آماده شوند. قرار بود در هفته اخیر برای این اجرا راهی تهران شوند، اما اوج‌گرفتن شرایط بحرانی شیوع بیماری در کشور، مثل رقابت‌های دیگر به تعویق افتاد و احتمالا تا ۱۵ روز دیگر بتوانند در برنامه عصر جدید اجرا داشته باشند. اما این طولانی‌شدن فاصله بین ۲ مرحله و مشخص‌نبودن زمان قطعی اجرای نیمه‌نهایی کار را برای یک تیم ورزشی سخت کرده و ممکن است با فرسایشی‌شدن تمرینات دشوار و کم‌شدن انگیزه روبه‌رو شوند.


زمان، کار را سخت می‌کند

رضا رودهی‌سرپرست، مربی و طراح تیم درباره وضعیت ویژه تیمش می‌گوید: از همان ابتدا که وارد عصر جدید شدیم، کرونا وجود داشت؛ اما خوشبختانه به‌خوبی رعایت کرده‌اند و در این مدت نیز می‌دانند که به‌خاطر گروه باید حواسشان بیشتر جمع باشد. برای شرکت در نیمه‌نهایی در تهران تست می‌دهیم. روز قبل از اجرای اصلی جواب تست می‌آید و فرصتی برای جایگزین‌کردن نداریم. اگر یک نفر تستش مثبت شود یا آسیب ببیند، ورزشکار دیگری باید نقش او را برعهده بگیرد که خودش نیز وظایفی دارد. او ادامه می‌دهد: تمرینات ما به‌شدت سخت و انرژی‌گیر هستند.
 
در ۱۰ ثانیه ۱۰ ورزشکار هم‌زمان باید نمایش داشته باشند و اگر فقط یکی از آن‌ها کم کاری کند یا بدنش کم بیاورد، آسیب‌های جدی به دیگر‌اعضای گروه وارد می‌شود. شاید خواننده یا هنرمندان انفرادی دیگر بتوانند در خانه یا استودیو به‌تن‌هایی تمرین کنند، اما ما به شکل تیمی حضور داریم و این موضوع کار ما را در این شرایط سخت‌تر می‌کند. هر‌چه جلوتر می‌رویم و زمان اجرا به تعویق می‌افتد، به ضرر تیم ما می‌شود؛ زیرا یک بازیکن حرفه‌ای نمی‌تواند بدنش را به‌مدت یک سال در اوج نگه دارد تا در رقابت شرکت کند و می‌بینم که بچه‌ها گاهی از نظر روانی خسته می‌شوند. این موضوع شیوع و تعطیلی‌ها هم قابل‌کنترل نیست و از دست همه خارج است. هرزمان بخواهند برگزار کنند یک هفته قبل از اجرا به ما اطلاع می‌دهند.


سناریوی دختران در دنیا هم تک است

رودهی درباره اجرای نیمه‌نهایی این دختران و شانس صعود به مرحله بعد خاطرنشان می‌کند: همه‌چیز به خودشان و اجرا در روز نیمه‌نهایی بستگی دارد. برد و باخت، دو‌روی سکه است؛ اما با دید مثبت و موفقیت نگاه می‌کنیم. تمام حرکاتی که قرار است اجرا کنند، توسط دختران در دنیا زده نشده است. شاید در برنامه‌های تلنت دنیا، آقایان این حرکات را انجام داده باشند؛ اما برای اولین‌بار دختران ستاره هشتم این نمایش را اجرا خواهند کرد. حتی در عصر جدید هم این سطح از اجرا را ندیده‌ایم. ما ترکیبی از ۸ رشته هستیم، ملی‌پوش راگبی تا دوومیدانی و جودو و تنیس‌روی‌میز در ترکیب ما قرار دارند و این سناریوی ترکیبی کار ما را جذاب کرده و به‌همین‌خاطر هرگز نمی‌توان آن را با اجرا‌های گذشته در عصر جدید مقایسه کرد. به کاری که انجام می‌دهیم، افتخار می‌کنیم؛ زیرا دخترانی در این شهر وجود دارند که می‌توانند کاری جهانی کنند.


۵۰ درصد راه با مردم است

او حمایت مردم از دختران ستاره هشتم را مهم‌ترین قدم در این مرحله می‌داند و می‌گوید: سال قبل با گروه پسران خورشید، ضعف ما بحث تبلیغات و رأی مردمی بود. همیشه گفته‌ام که ۵۰ درصد اجرا روی صحنه است و ۵۰ درصد دیگر رأی مردم. اگر بخواهم بگویم سال گذشته پسران خورشید چرا حذف شدند، دلیلش این است که رقبا شهر‌های خود را به عنوان حامی به‌همراه داشتند. چون در تمام شهر تبریز بنر رقیب ما وجود داشت و کل یک شهر پشت‌سر نماینده آن بود. خانم عبادی نیز همین وضعیت را داشت. تا زمان اعلام نتایج نهایی هم می‌دانستیم که برای جمع‌کردن رأی مردمی کاری انجام نداده ایم و نمی‌توانیم توقعی داشته باشیم.


شهر از ستاره هشتم حمایت کند

سرپرست تیم ستاره هشتم تصریح می‌کند: داستان حمایت از تیم دختران شهر را باید حل کنیم. در تلنت‌های دنیا نیز این اتفاق می‌افتد. حتی یک تیم ورزشی در تلنت آمریکا قهرمان شد، به‌همین‌خاطر در حال لینک‌زدن با نهاد‌های مختلف هستیم. آموزش‌وپرورش به‌صورت جدی قرار است از ما حمایت کنند. سال قبل خیلی از مشهدی‌ها یا طرف‌داران تیم نمی‌دانستند فرایند رأی‌گیری به چه شکل است یا چه زمانی باید رأی می‌دادند. در‌حالی‌که زمان آن گذشته بود و هیچ اطلاعی نداشتند. اگر بدانیم شهرمان پشت‌سر ما‌ست و حمایت می‌کند، دیگر ما روی صحنه اجرا نگران رأی مردمی نیستیم و فقط به بهترین اجرا فکر می‌کنیم. از مردم می‌خواهیم کمک کنند تا از دختران شهرشان حمایت کنند. قول می‌دهیم با اجرای مرحله نیمه‌نهایی برتری خود را ثابت کنند.


همه همدل برای یک هدف

مونا محبتی، کاپیتان یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیاست. متولد‌۸۱ است و از ۸ سال پیش طناب‌زنی را آغاز کرده و حالا یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های رشته خودش محسوب می‌شود. از بزرگ‌تر‌شدن تیمش در بین ۲ مرحله خبر می‌دهد و اینکه ورزشکارانی از طریق فراخوان به آن‌ها اضافه شده‌اند. او می‌گوید: براساس سناریوی جدید بچه‌های جدید اضافه شدند و تیم تکمیل شده است. نمایش جدید ما جذاب‌تر خواهد بود و بچه‌ها باتجربه‌تر شده‌اند. در هفته ۲ روز تمرین داریم و در این مدت حرکات سناریوی مرحله نیمه‌نهایی را تمرین و مرور می‌کنیم تا اجرای بی‌نقصی داشته باشیم.

او درباره لباس‌های دختران ستاره هشتم نیز می‌گوید: براساس تجربه دوره‌های گذشته مشخص شد باید لباسی طراحی کنیم که هنگام اجرا در تلویزیون به مشکل برنخوریم. اوایل شلوار‌ها کار را برای ما سخت می‌کرد، به‌ویژه طناب‌ها به آن‌ها گیر می‌کردند. فکر می‌کردیم امکان ندارد با این لباس‌ها حرکات را انجام دهیم؛ اما به‌مرور عادت کردیم و الان هیچ مشکلی با این لباس‌ها نداریم. بچه‌ها یکدل هستند و همه برای رسیدن به یک هدف ماه‌هاست تلاش می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->