توسعه روستا‌های مجاور، راه‌حل حاشیه‌نشینی در مشهد قلندرشریف: شهرداری طی دو، سه دوره اخیر بیشترین درآمد را در بخش‌های مختلف داشته است | مشهد به مرکز دیپلماسی شهری تبدیل شده است کشف پرونده سرقت ۱۲۰ میلیاردی از یک خانه مسکونی در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) دبیریان: برگزاری نمایشگاه «مشهد اینوکس-فاینکس» گامی مؤثر در جهت تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد شهری است شهروند خبرنگار | نمایی از مرزعه کلزا در نیشابور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تزریق نشاط و امید به شهروندان هدف اصلی ماست + فیلم اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت + فیلم نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز! باران بهاری در مشهد آلودگی هوا را شست (۲۰ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

عملیات عمرانی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد تا بهمن ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۴۹۰۹۰
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
  • ۱
عملیات عمرانی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد تا بهمن ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد اعلام کرد: طرح تقدم عابر پیاده در بیش از ۶۰ تقاطع شهر مشهد، به‌صورت هم‌زمان در حال اجراست و با سرعتی که تا امروز پیش می‌رود، فازِ عمرانی و عملیاتی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده تا بهمن‌ماه تمام می‌شود.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده از مهرماه امسال آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: امسال براساس آن چیزی که مشخص شده، قرار است این‌طرح در ۶۷ چهارراه منتخب شهر مشهد که پیش از این‌انتخاب شده‌اند انجام شود.
وی افزود: فعالیت عمرانی در این‌تقاطع‌ها به دلیل بالارفتن سرعت کار به‌صورت هم‌زمان درحال اجراست.


اعتبار ۳۳ میلیاردی برای اصلاح ۶۷ تقاطع

وی با اشاره به جزئیات دیگر این‌پروژه ادامه داد: اعتباری که برای فعالیت‌های عمرانی کلان‌پروژه تقدم عابر پیاده در نظرگرفته شده چیزی در حدود ۳۳ میلیارد تومان است. کاظمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم این‌پروژه تا قبل از پایان سال به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا کار در این ۶۷ چهارراه تا ۲۲ بهمن‌ماه تمام شود. البته ممکن است در برخی از تقاطع‌ها با مشکلاتی مواجه شویم که این‌زمان به تأخیر بیفتد، اما بیشتر این‌اصلاح‌های هندسی و دیگرفعالیت‌های عمرانی تا همان تاریخ اعلام‌شده به پایان خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تفاوت اصلاح هندسی و آشکارسازی خطوط در تقاطع‌های مختلف براساس میزان تردد و ترافیک آن‌ها گفت: کاری که برای چهارراه‌های پرتردد و پرخطر انجام می‌شود، با تقاطعی که برحسب ارزیابی‌ها کم‌خطر شناخته شده، کاملا متفاوت است. به عنوان نمونه در تقاطع خیام که چهارراه پرتردد و پرخطری است، خطوط عابرپیاده رنگی نخواهد بود و «تایل‌فرش» خواهد شد و برای تقاطعی دیگر با حجم تردد کمتر وضعیت فرق می‌کند.

فاز اجرایی کلان‌پروژه طرح تقدم عابرپیاده از مهرماه امسال به صورت رسمی آغاز شد؛ طرحی که براساس گفته‌های مدیران سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، قرار است همکاری مشترکی باشد بین این‌سازمان، معاونت فنی و عمران و ترافیک شهرداری و پلیس راهور خراسان رضوی. با اتمام فاز مطالعاتی و هم‌زمان با آغاز گام آموزشی و ترویجی در بیش از ۴۰ تقاطع مشهد توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، فعالیت‌های عمرانی این‌طرح که همان اصلاح هندسی بخشی از معابر و آشکارسازی و تغییر خطوط عابر پیاده است، توسط معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شروع شد و هنوز ادامه دارد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد آغاز شود و به مرحله اجرا برسد این‌بود که مردم آن‌چنان که باید و شاید توجهی به ماجرای عبور امن عابران پیاده از گذرگا‌ه‌هایی که برای آن‌ها ساخته شده است نداشتند. از طرف دیگر بعضی از زیرساخت‌های شهری برای این‌عبور امن و بدون استرس مهیا نبود. در‌همین‌رابطه در ۴۰ تقاطع شهر مشهد ایستگاه‌های ترویجی و آموزشی ویژه عابران و رانندگان ایجاد شده است و در بیش از ۷۵ بیلبورد و استرابورد شهری هم اکران‌های عمومی با همین موضوع در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
سلام طرح سنگین چین نسبت به این نوع رنگ خیلی بهتره بیاید چهارراه لشگر رو ببینید همه ی رانندگان معترضند که اصلا خط عابر دیده نمی شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->