رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

بازخوانی اظهارات چهره‌های سیاسی درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر ایران

  • کد خبر: ۴۹۱۰۱
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
بازخوانی اظهارات چهره‌های سیاسی درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر ایران
اگرچه در سطح کلان سیاست‌های آمریکا با آمد و رفت رؤسای جمهور مختلف تغییر نمی‌کند، در تغییر مشی و رفتار آن‌ها می‌توان تفاوت‌هایی را ملاحظه کرد. با‌توجه‌به این مهم، می‌توان نگاهی به اظهارات تنی چند از فعالان سیاسی کشور داشت؛ زیرا آن‌ها با علم به فرموده رهبری، معتقدند تغییر رویکرد آمریکا می‌تواند تغییر رفتار ایران را نیز به‌دنبال داشته باشد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دیر یا زود، در نهایت تا یک ماه آینده، نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص و ساکن کاخ سفید مشخص می‌شود. با توجه به موقعیت ویژه آمریکا در نظام بین‌المللی، انتخابات در این کشور، در بسیاری از کشور‌های دنیا رصد می‌شود. اگرچه در سطح کلان سیاست‌های آمریکا با آمد و رفت رؤسای جمهور مختلف تغییر نمی‌کند، در تغییر مشی و رفتار آن‌ها می‌توان تفاوت‌هایی را ملاحظه کرد. با توجه به این مهم، می‌توان نگاهی به اظهارات تنی چند از فعالان سیاسی کشور داشت؛ زیرا آن‌ها با علم به فرموده رهبری، معتقدند تغییر رویکرد آمریکا می‌تواند تغییر رفتار ایران را نیز به دنبال داشته باشد.
 
 

سیاست سلطه‌طلبانه آمریکا با تغییر رئیس جمهور در آن کشور تغییر نخواهد کرد

سیدعباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه کشورمان، در گفتگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران در پاسخ به سوالی درخصوص اثرات نتایج انتخابات آمریکا بر کشورمان گفت: سیاست سلطه‌طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رئیس جمهور در آن کشور تغییر نخواهد کرد، ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه‌ها و رویکرد‌های جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود. سیاست‌های اصولی ایران نیز که مبتنی‌بر مقابله با سلطه و مقاومت در برابر فشار‌های غیرقانونی است مسلما تحت تأثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت، اما طبیعی است که درصورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی نیز شیوه‌ها و راه حل‌های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تأمین منافع خود و برای مقابله با هر گونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد کرد.


اگر بایدن رئیس جمهور شود به برجام بازمی گردد

فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ایسنا، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود، چون آن‌ها استراتژی واحدی درقبال جمهوری اسلامی داشته و آن را در ۴۰سال گذشته دنبال کرده‌اند تنها ممکن است تاکتیک‌ها تغییر کند. احتمالا اگر بایدن رئیس جمهور شود به برجام بازمی‌گردد و این به واقعیت نزدیک است، چون سیاست اوباما را طی می‌کند و اوباما هم در طول رقابت‌های انتخاباتی تمام‌قد از او حمایت کرد.


مهم شیوه رفتار دولت‌مردان آمریکاست

رحمت‌ا... فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز در مجلس، در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج انتخابات آمریکا تأثیری در سیاست‌های ایران ندارد، گفت: اگر دولت‌مردان آمریکا نیز در رفتار‌ها و سیاست‌های زورگویانه و خصمانه خود علیه ملت ایران تجدید نظر کنند، ما نیز می‌توانیم در سیاست‌های خود تجدید نظر کنیم. به هر حال اینکه چه فردی رئیس جمهور آینده آمریکاست، برای ما تفاوتی ندارد؛ مهم شیوه رفتار دولت‌مردان آمریکاست.


مشکل دشمن داخلی و رانت‌خوار‌ها هستند

محمد غرضی، فعال سیاسی، در گفتگو با «اعتمادآنلاین» گفت: ما علاوه‌بر دشمن خارجی با دشمن داخلی هم مواجه‌ایم؛ دشمن داخلی آن‌هایی هستند که در دولت و دستگاه‌های دیگر حضوری فعال دارند و بدون زحمت زیادی حقوق عامه را به نفع خودشان مصادره می‌کنند. به همین دلیل حتی با آمدن بایدن هم فشار‌های مردم کم نخواهد شد و با همان مشکلات دوره ترامپ درگیر خواهیم بود.


توجه به عوامل خارجی نشانه ناامیدی از دست‌اندرکاران داخلی است

بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه، در گفتگو با «اعتمادآنلاین» درباره پیگیری اخبار انتخابات آمریکا در ایران گفت: اینکه مردم در این چند هفته اخبار انتخابات آمریکایی‌ها را به امید پیروزی نامزد دموکرات رصد می‌کردند نشانه تسلیم ملت دربرابر این کشور نیست. بعد از اینکه ترامپ پای خروج آمریکا از برجام را امضا کرد و توافق مهم هسته‌ای را بر هم زد، موقعیت اقتصادی مردم ایران دچار چالش‌های کاملا جدی شد که همین موجب شده است ایرانی‌ها منتظر روی کار آمدن بایدن باشند تا بلکه دولت آینده ایالات متحده دوباره به توافق هسته‌ای بپیوندد و درنتیجه، فضای مخدوش اقتصاد ایران ترمیم پیدا کند.

وی افزود: عده‌ای هم عقیده دارند که درصورت خلف وعده احتمالی جو بایدن، جامعه ایرانی دچار نوعی سرخوردگی خواهد شد. در پاسخ به این ذهنیت باید گفت که متأسفانه امور در این چند سال به نوعی اداره شده که سرخوردگی، ناامیدی و شکاف اجتماعی به صورت امری مرسوم درآمده است. این سرخوردگی موجب ریزش سرمایه‌های اجتماعی شده و ربط چندانی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->