جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد

  • کد خبر: ۴۹۰۶۶
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
  • ۱
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد
خبرگزاری سی‌ان‌ان آمریکا در خبری، رسما پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن با کسب ۲۸۴ رای الکترال به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. رسانه‌ها اکنون منتظر واکنش دونالد ترامپ به این خبر هستند. 

 

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد

 

خبرگزاری سی‌ان‌ان آمریکا نخستین رسانه‌ای بود که رسما خبر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. لازم به ذکر است که گفته می‌شود این رسانه به حزب دموکرات آمریکا نزدیک است. از سوی دیگر رسانه فاکس‌نیوز که نزدیکی بیشتری به حزب جمهور‌خواه دارد، هنوز این خبر را منتشر نکرده است.

ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرفت

دونالد ترامپ که به باشگاه گلف خود در ویرجینیا رفته در توییتی تاکید کرد که او با اختلاف زیاد برنده انتخابات است. ترامپ، از پذیرش پیروزی بایدن خودداری کرد و اظهار داشت که انتخابات هنوز با پایان خود فاصله دارد. او در بیانیه خود اعلام کرد که بایدن از آن رو با همراهی رسانه‌های متحدش خود را با عجله در موقعیت برنده قرار داده که نمی‌خواهد حقیقت افشا شود.
تیم حقوقی ترامپ نیز اعلام کرد بررسی ها نشان داد که مقامات دموکرات پنسیلوانیا رای پستی را بررسی نکردندو روش رأی گیری در پنسیلوانیا ناامن بود و برخی از اوراق رای گیری مشکوک بود. در همین راستا وکیل ترامپ نیز گفت: ستاد انتخاباتی ترامپ دوشنبه آینده در دادگاه شکایت خواهد کرد.

بیانیه ترامپ بعد از اعلام پیروزی بایدن در رسانه‌ها

همه ما می‌دانیم که جو بایدن برای اینکه به نادرستی خود را پیروز نشان دهد، عجله می‌کند و متحدان رسانه‌ای او نیز به شدت تلاش می‌کنند که کمکش کنند. آنها نمی‌خواهند حقیقت برملا شود. حقیقت ساده اینجاست که این انتخابات هنوز با تمام شدن فاصله زیادی دارد. جو بایدن رسماََ برنده هیچ ایالتی اعلام نشده، چه برسد به اینکه برنده ایالت‌های کلیدی که به بازشماری آراء رفته‌اند یا ایالت‌هایی که ستاد ما چالش‌های حقوقی مشروع ارائه داده که می‌تواند برنده نهایی را تعیین کند. برای نمونه در پنسیلوانیا، ناظران قانونی ما اجازه دسترسی معنادار برای نظارت بر روند شمارش آراء را پیدا نکردند. آراء قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی رئیس‌جمهور است، نه رسانه‌های خبری.

ستاد ما از روز دوشنبه پیگیرد قانونی پرونده ما در دادگاه را آغاز می‌کند تا مطمئن شود قوانین انتخاباتی کاملا رعایت شوند و پیروز حقیقی مشخص شود. مردم آمریکا شایسته انتخابات صادقانه هستند، این یعنی که شمارش تمام آراء قانونی و نه شمارش آراء غیرقانونی. این تنها راه برای مطمئن شدن از این است که افکار عمومی به انتخابات ما اعتماد کامل دارند. هنوز هم مبهوت‌کننده است که ستاد بایدن با اصول بنیادین مخالفت می‌کند و می‌خواهد رأی‌هایی شمرده شود که جعلی و ساختگی هستند یا توسط رأی‌دهندگان غیرواجد شرایط یا مُردگان انداخته شده‌اند. فقط حزبی که مشغول اقدام نادرست است، به صورت غیرقانونی ناظران را از اتاق شمارش آراء بیرون می‌کند و در دادگاه می‌جنگد تا مانع دسترسی آنها شود.

پس بایدن در حال مخفی کردن چه چیزی است؟ من تا زمانی که مردم آمریکا آرائ درستی را که لایق آن هستند شمارش شود و تا زمانی که دموکراسی بطلبد، توقف نمی‌کنم.

مقامات کشورها پیروزی بایدن را تبریک گفتند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت.

وزیر امور مالی آلمان نیز پیروزی جو بایدن در انتخابات را تبریک گفت.

نخست وزیر انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت و برای همکاری نزدیک دو کشور اعلام آمادگی کرد.

جو بایدن سیاستمدار ۷۸ ساله آمریکایی است. او پیش از این طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، تحت ریاست‌جمهوری باراک اوباما چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بوده و از ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ به مدت ۳۶ سال در کسوت سناتور نماینده ایالت دلاور در مجلس سنا آمریکا بوده است. بایدن که یک دموکرات است و در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ برای کسب کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرده بود، اما موفق نشده بود.

کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا کیست؟

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد

کاملا دوی هریس، چهل و نهمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و اولین معاون رئیس‌جمهور زن و اولین معاون رئیس‌جمهور رنگین‌پوست است. وی از سال ۲۰۱۷ تا کنون به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا مشغول به کار بود. او که از اعضای حزب دموکرات است، دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافت.

هریس پیشتر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به عنوان ۲۷امین دادستان ناحیه سانفرانسیسکو فعالیت کرده، سپس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان ۳۲امین دادستان کل ایالت کالیفرنیا فعالیت کرد. نکته مهم درباره ورود او به مجلس سنا، حمایت باراک اوباما و جو بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2017 بود.

 

این خبر تکمیل می‌شود...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رصا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
1
سگ زرد برادر شغال است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->