فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم
سرخط خبرها

بازتاب جهانی شوخی‌های کاربران ایرانی با انتخابات آمریکا

  • کد خبر: ۴۹۱۰۷
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بازتاب جهانی شوخی‌های کاربران ایرانی با انتخابات آمریکا
این‌بار شوخی‌های کاربران ایرانی مرز‌های جغرافیایی را هم درنوردیده است، به‌طوری‌که شوخی‌های آن‌ها با انتخابات آمریکا در صفحات بازیگر مطرح هالیوودی و همچنین برخی سیاست‌مداران آمریکایی بازنشر می‌شود.
ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز - به جرئت می‌توان کاربران ایرانی فضای‌مجازی را از خوش‌ذوق‌ترین کاربران جهان دانست. آن‌ها پیش از این نیز ثابت کرده بودند توانایی آن را دارند که هر خبری را سوژه طنز کنند و به هر اتفاقی از زاویه طنز نگاه کنند. اما این‌بار شوخی‌های کاربران ایرانی مرز‌های جغرافیایی را هم درنوردیده است، به‌طوری‌که شوخی‌های آن‌ها با انتخابات آمریکا در صفحات بازیگر مطرح هالیوودی و همچنین برخی سیاست‌مداران آمریکایی بازنشر می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که کاربران ایرانی درباره انتخابات آمریکا به آن توجه کرده‌اند، بحث شمارش آهسته آرای انتخابات در برخی ایالت‌ها همچون نواداست. یکی از معروف‌ترین شوخی‌ها دراین‌زمینه روی بریده‌ای از فصل دوم سریال «نون خ» به‌کارگردانی سعید آقاخانی تدوین شده است. این ویدئو آن‌قدر بازنشر شد که اکانت طنز رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس آمریکایی، نیز آن را در توئیتر خود منتشر کرد. همچنین ویدئویی از تنبک‌نوازی ۲ نوازنده ایرانی بار‌ها در توئیتر فعالان سیاسی مهم آمریکا بازنشر شده است. این ویدئو نیز با نگاهی طنز، به کندبودن روند شمارش آرا در ایالات نوادا اشاره می‌کند.
 
شوخی‌های کاربران ایرانی با انتخابات آمریکا بازتاب جهانی داشته است

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی توئیت‌های طنزی که به شمارش آهسته آرای انتخابات آمریکا اشاره می‌کند. کاربری دراین‌باره نوشت:
 
«نوادا می‌خواد بذاره دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری با این دوره یهو نتایج رو اعلام کنه تا دوباره‌کاری نشه!»
 
یا کاربر دیگری که شمارش آهسته آرا در نوادا و خوش‌بینی بیش از اندازه برخی دیگر از کاربران را در توئیتی این‌گونه به نقد کشید:
 
«رفتم سوپرمارکت، یه هزاری گذاشتم روی میز گفتم ۴ تا ردبول بده و یه بسته مارلبوروی تاچ، بقیه‌ش هم مال خودت. گفت هنوز آرای نوادا رو نشمردن، برو یه ساعت دیگه بیا.»
 
برخی توئیت‌های طنزآمیز نیز نگاهی نقادانه داشتند به برخی شهروندان که بیش از اندازه پیگیر وضعیت نتیجه انتخابات آمریکا هستند. کاربری دراین‌باره نوشت:
 
«الان خود ترامپ بخواد ببینه چندچنده، زنگ می‌زنه از ایرانیا می‌پرسه.»
 
یا کاربر دیگری که توئیتی به این شرح دارد:
 
«تا دیروز بجنورد و بیرجند رو قاطی می‌کردین، الان برای من نوادا و پنسیلوانیا می‌کنید؟»
 
یا کاربر دیگری که نوشت:
 
«یعنی حاضرم شرط ببندم آمریکایی‌ها الان دارن چرت بعد نهارشون رو می‌زنن، بعد ما نشستیم پای سیستم نتایج لحظه‌ای می‌بینیم.»

برخی کاربران نیز شوخی‌هایشان را به‌سمت ملانیا ترامپ، همسر ترامپ، نشانه گرفتند. کاربری دراین‌باره نوشت:
 
«هیچ‌کس الان جای ملانیا ترامپ نیست، نمی‌دونه فردا شب زن رئیس‌جمهوره و براش غذا می‌آرن یا خودش باید کتلت درست کنه. خدا واسه هیچ زنی نیاره این دل‌شوره رو!»
 
یا کاربر دیگری که توئیتی به این شرح دارد:
 
«الان ملانیا پیام داده به ترامپ: رفتن همه، ولی نترس، من که طرف‌دار توام. راستی شارژ ساختمون رو باید بدیم!»
 
یا کاربر دیگری با پیش‌بینی باخت ترامپ در انتخابات آمریکا این‌گونه نوشت:
 
«فرداشب زن جو بایدن زنگ می‌زنه به ملانیا بپرسه زردچوبه‌های کاخ سفید رو کجا گذاشته، ملانیا هم جواب می‌ده: ببین عزیزم این کابینت ادویه‌ست. برنج هم این زیر گذاشتم. گل‌ها رو یه روز درمیون آب بده!»
 
در پایان خالی از لطف نیست که نگاهی بیندازیم به توئیت این کاربر:
 
«یه ایده بکر به سرم زده، وقتی شمارش آرا تموم شد، هرکدوم از کاندیدا‌ها که باختن صدای نقی معمولی رو بذارم روشون که داره می‌گه من باختم، بدم باختم، فقط بذارید برم من، قطعا جواب می‌ده.»
 
این دیالوگ‌های نقی معمولی بار‌ها و بار‌ها به هر بهانه‌ای بر روی ویدئو‌هایی صداگذاری شده و این کاربر به طعنه این توئیت را منتشر کرده است، اما جالب است بدانید با آنکه شمارش آرا تمام نشده است، واقعا برخی کاربران صدای نقی‌معمولی را بر روی ویدئویی از ترامپ منتشر کردند!
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->