پرسپولیس چطور متحول شد؟ امیری موثرتر از بیرانوند و عالیشاه مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره‌بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال (۶ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی العین و یوکوهاما مارینوس در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی ۲ بازی باقیمانده پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر | لیگ ایران در اوج هیجان و اضطراب پایان فصل برای اسدی پائز، ۱۴ بازیکن خود برای دیدار با کوبا را مشخص کرد لیگ ملت‌های والیبال - ۲۰۲۴ | ایران از کسب سهمیه المپیک دور شد + جدول طعنه سنگین هواداران استقلال به جواد نکونام | به جای تسلیم شدن، عذرخواهی کن! مجازی‌ها علیه نکونام متحد شدند| هشتگ اخراج از استقلال! ایران با ۱۴ مدال در پارادوومیدانی جهان به کار خود پایان داد
سرخط خبرها

۲ شکست پیاپی آویژه‌صنعت پارسا مشهد مقابل شهرداری قزوین در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۴۹۲۲۰
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۲ شکست پیاپی آویژه‌صنعت پارسا مشهد مقابل شهرداری قزوین در لیگ برتر بسکتبال
آویژه‌صنعت پارسا مشهد، نماینده خراسان رضوی، لیگ برتر بسکتبال را با ۲ شکست پیاپی رودرروی شهرداری قزوین آغاز کرد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز - تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا مشهد دومین دیدارش در لیگ برتر بسکتبال را با شکست تلخی دیگر به پایان رساند. شاگردان سرجان ایوانوویچ در‌حالی بار دیگر مقابل شورا‌و‌شهرداری قزوین تن به شکست دادند که روز قبل از آن هم برابر همین تیم در بازی دور رفت ۷۶‌بر‌۷۳ باخته بودند و این‌بار بازی را با شکستی سنگین‌تر و با نتیجه ۶۸‌بر‌۵۲ به حریف قزوینی واگذار کردند. لیگ برتر بسکتبال از ۱۵‌آبان به‌صورت متمرکز در تالار آزادی تهران آغاز شده و قرار است تیم‌ها هر ۲ هفته یک‌بار ۲ روز پشت‌سر‌هم ۲ دیدار را برگزار کنند.
 
آویژه، نماینده اول شهر مشهد در لیگ برتر بسکتبال، که سال گذشته نمایش خوبی داشت، در روز‌های هفدهم و هجدهم، ۲ دیدار هفته اول و دومش را باید مقابل شهرداری قزوین و اکسون تهران برگزار می‌کرد که به‌خاطر مثبت‌شدن تست کرونای اکسونی‌ها بازی مشهدی‌ها با این تیم لغو شد و با پیشنهاد فدراسیون و موافقت باشگاه‌ها ۲ باشگاه مشهدی و قزوینی بازی برگشتشان را نیز برگزار کردند. از‌سوی‌دیگر تیم رعد پدافند مشهد نیز که یک تیم نظامی است، به‌دلیل مثبت‌شدن تست کرونا بازیکنانش این هفته به میدان نرفت و باید دید با این شرایط ادامه لیگ برتر بسکتبال چگونه پیش خواهد رفت.


۴‌بر ۰ کوآرتر!

«باز هم پرتابشان گل نمی‌شود»؛ این پُر‌تکرارترین جمله‌ای بود که گزارشگر تلویزیونی دیدار دوم آویژه‌صنعت پارسا و شورا‌و‌شهرداری قزوین روز گذشته در سالن آزادی و در طول گزارش بازی به زبان آورد. نماینده مشهد در دومین دیدار خود در لیگ برتر بسکتبال نه‌تن‌ها نتوانست انتقام شکست روز اول برابر حریف قزوینی را بگیرد، بلکه با نمایشی ضعیف انتقاد‌ها را متوجه خود کرد. شاگردان سرجان ایوانوویچ در این دیدار ۶۸‌بر‌۵۲ بازی را باختند، اما شکست بزرگ‌تر برای آن‌ها زمانی بود که با نگاهی به تابلوی مسابقه متوجه می‌شویم که پارسا در این بازی هر ۴ کوآرتر را به حریف قزوینی واگذار کرده است. پارسا به‌ترتیب در کوآرتر اول ۱۵ بر‌۱۱، کوآرتر دوم ۱۶‌بر‌۱۴، کوآرتر سوم ۲۰‌بر‌۱۸ و کوآرتر چهارم ۱۷‌بر‌۹ بازی را به حریف خود واگذار کرد تا در‌نهایت دومین شکستش را در جدول مسابقات مقابل نامش ببیند. شکست سنگین و تحقیرآمیز تیم مشهد در‌حالی رقم خورد که شاید شاگردان سرجان ایووانوویچ صربستانی در طول بازی روز گذشته بیش از هر زمانی در طول یک‌سال‌و‌نیم گذشته شوت‌هایشان به سبد ننشست و ناکام بزرگ هفته بودند.


تفاوت پرتاب‌های آماتور و حرفه‌‎ای

اسلم‌دانک ایسین، ستاره خارجی شهرداری قزوین، گزارشگر تهرانی را به هیجان می‌آورد. عنایت آتشی که دیگر بعد از سال‌ها گزارش بسکتبال یک گزارشگر نیست و مربی و کارشناس هم تلقی می‌شود، از تفاوت پرتاب‌های آماتور و حرفه‌ای می‌گوید؛ چیزی که ضعف وحشتناک آویژه‌ای‌ها در دیدار روز گذشته بود. شاگردان سرجان به‌مثابه یک تیم کاملا آماتور توپ‌ها را به‌سمت سبد شوت می‌کردند که حاصلش از‌دست‌رفتن یکی پس از دیگری پرتاب‌‎ها و امتیاز‌ها بود.


جنس خارجی خوب، جنس خارجی بد

آسمان‌خراش‌های خارجی ۲ تیم تفاوت‌ها را در دیدار شب گذشته آویژه‌صنعت پارسا و شهرداری قزوین رقم زدند. ایسین و گرانت، ستاره‌های بلامنازع تیم قزوینی در دیدار دوم برابر آویژه بودند. درست در طرف مقابل یفتیچ و پوریویچ، ستاره‌های کم‌فروغ آویژه بودند که به طرز بچگانه‌ای پرتاب‌هایشان نه‌تن‌ها به سبد نمی‌نشست، بلکه در مواردی حتی به سبد نمی‌رسید! بار‌ها شماره‌۲۴ صربستانی با آن مو‌های زردرنگ منحصر‌به‌فردش توپ را به‌سمت سبد حریف پرتاب کرد، اما توپ حتی به سبد هم نرسید! در مقابل مالکوم گرانت آمریکایی از هر جایی اراده به شوت‌زنی می‌کرد، پرتاب‌های سه‌امتیازی‌اش به هدف می‌نشست. شاید همین تفاوت کیفیت، نتیجه پایانی را رقم زد. نماینده خراسان حالا بیشتر از هر زمانی حسرت از‌دست‌دادن کورین را می‌خورد که اگر فقط چندهزار‌دلار بیشتر خرج او می‌کرد، می‌توانست به‌جای این ۲ بازیکن صربستانی به کار سرجان بیاید.


فرصت ۲۵‌روزه پارسا برای تجدید‌قوا

با اعلام فدراسیون بسکتبال و به‌خاطر برگزاری دیدار‌های تیم ملی بسکتبال، لیگ برتر تا ۲۵ روز دیگر تعطیل می‌شود؛ تعطیلاتی که به سود پارسایی‌ها خواهد بود، اما این نگرانی را نیز به وجود می‌آورد که هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و حتی فدراسیون برنامه بازی‌ها را هم اعلام نکرده تا تیم‌ها رقبایشان را بشناسند. با‌این‌همه آویژه‌ای‌ها که شروع بدی در لیگ داشتند، حالا می‌توانند از این فرصت برای ترمیم ضعف‌ها و تقویت قوتشان دست‌به‌کار شوند. فرصتی که سرجان و تیمش باید از آن به‌بهترین‌نحو استفاده کنند تا نماینده مشهد بار دیگر بتواند درخشش فصل قبل را تکرار کند.


ایوانوویچ: بد بودیم، باختیم

سرمربی صربستانی تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد که به‌اذعان بسیاری از کارشناسان بسکتبال فصل گذشته یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم مشهد بود، حالا بعد از دومین شکست در شروع لیگ جدید گفت: بد بودیم و بازی را باختیم. سرجان ایوانوویچ که تیمش بعد از باخت خفیف روز اول مقابل شهرداری قزوین، امیدوار به جبران نتیجه بود، در دیدار دوم شکستی تحقیرآمیز را متحمل شد. سرجان در‌این‌باره اظهار کرد: بعد از شکست روز اول از نظر ذهنی نتوانستیم خودمان را آماده کنیم و در بازی دوم بسیار بد عمل کردیم و باید به تیم قزوین بابت بازی خوب و پیروزی‌شان تبریک بگویم. وی درباره فشرده‌بودن بازی‌ها تصریح کرد: حالا که ۲ بازی را باختیم، اگر چیزی بخواهیم بگوییم، بهانه تلقی می‌شود. به‌هر‌حال این یک قانون است و برای همه تیم‌ها قانون یکسان است و باید به آن احترام گذاشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->