دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره برد و باخت زنان در کاخ سفید

  • کد خبر: ۴۹۲۲۷
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
درباره برد و باخت زنان در کاخ سفید
درباره «کاملا هریس» که سودای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ را دارد و «ملانیا ترامپ» که گویا قصد دارد از همسر شکست‌خورده‌اش جدا می‌شود
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ ۱۲ سال پیش، وقتی در روز‌هایی مثل این، باراک‌اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برگزیده شده بود، بعضی‌ها می‌گفتند چند دهه پیش از آن روزها، سیاه پوستان حق نشستن روی صندلی اتوبوس‌ها در حضور سفیدپوستان را نداشتند و ورودشان به خیلی از اماکن عمومی ممنوع بود. حالا اولین رنگین پوستی که معاون رئیس جمهور آمریکا شده است هم تا چند ماه دیگر وارد کاخ سفید خواهد شد، البته با یک تفاوت بزرگ.
 
خانم کاملا هریس، اولین زن در تاریخ سیاسی آمریکاست که به سمت معاون رئیس جمهور می‌رسد. موفقیتی که نه فقط به دلیل سابقه سال‌ها تلاش زنان در تاریخ آمریکا و شکست و پیروزی‌ها در این راه مهم است، بلکه باتوجه به سن وسال و آینده سیاسی جو بایدن، مقام معاون رئیس جمهور را از نظر‌های دیگر هم بسیار مهم می‌کند. دلایلی که باعث شده در خیلی از اخبار رسمی و فعالیت‌های مجازی کاربران، ستاره این روز‌ها نه جو بایدن که کاملا هریس باشد و در اردوگاه بازنده هم سرخط حواشی، نه با دونالد ترامپ که با ملانیا و ایوانکا ترامپ باشد.


شیرینی پس از تلخی!

خانم هریس در اولین جملات نطق پیروزی اش گفت که بسیار به یاد مادرش افتاده است، به یاد تمام زنان سیاه پوست و به یاد تلاش‌های زنان در تاریخ آمریکا! او به نوعی خود را وارث سال‌ها تلاش زنان برای رسیدن به مقام‌های اجرایی مهم می‌داند که درست پس از یکی از زن ستیزترین مقامات سیاسی بلندپایه کنونی دنیا به قدرت رسیده است. ۴ سال پیش هیلاری کلینتون تا نزدیکی لمس شیرینی انتخاب به عنوان اولین زن رئیس جمهور تاریخ آمریکا پیش رفت که بازی آرای الکترال کار را به نفع دونالد ترامپ برگرداند و با وجود بیشتربودن تعداد آرای مردمی کلینتون، این ترامپ بود که به کاخ سفید رفت.
 
اما خانم هریس که رقیب بایدن بود و از قضا در دوره انتخابات درون حزبی به او حملات سختی هم کرده بود، هم به دلیل زن بودن و هم رنگین پوست بودن برای معاونت جو بایدن انتخاب خوبی به نظر می‌رسید. البته خانم هریس همان طور که گفته شد، خودش ادعای ریاست جمهوری در آینده دارد و یکی از قوی‌ترین نمایندگان کنگره آمریکا و البته به دلیل عقاید سوسیالیستی و چپ گرایانه اش از جنجالی‌ترین نمایندگان است. اما جدا از این حواشی، عمده تمرکز‌ها روی خانم هریس و کارنامه و البته برنامه‌های آینده او به این دلیل است که به علت سن بالای آقای بایدن و احتمال بیماری یا حتی مرگ او و البته به دلیل ناتوانی کامل او در اداره همه امور، معاون او به احتمال یکی از پرقدرت‌ترین معاونان تاریخ آمریکا خواهد بود.
 
بعضی ناظران همین روز‌ها که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، خانم هریس پنجاه وشش ساله را نامزد سال ۲۰۲۴ می‌دانند، چون بایدن هشتادودوساله در سال ۲۰۲۴ به احتمال، دیگر نامزد نخواهد شد و عمده حمله جمهوری خواهان به خانم هریس هم به همین علت است. خانم هریس در همین چند هفته با رفتار‌های مجازی اش در واقع یک کلاس استفاده درست از اینستاگرام و توئیتر برای سیاست مداران برگزار کرده است.
 
از مهم‌ترین لحظات منتشرشده از خانم هریس، ویدئوی لحظه‌ای است که در آن هریس خبر برنده شدن بایدن را مستقیم به او می‌دهد. او نطق‌های درخشانی هم می‌کند و گاهی با تدوین‌های درست و استفاده از فنون سینمایی آن را در اینستاگرام منتشر می‌کند، از جمله زمانی که در جملاتی احساسی، درست پس از پیروزی گفت: «اولین معاون زن هستم، اما آخری نخواهم بود. بسیاری از دختران با دیدن من دریافته اند که می‌توانند روزی رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور شوند.»


در حاشیه!

همیشه برنده‌ها در متن هستند و بازندگان در حاشیه. این قانون رسانه است، اما زوج جنجالی ملانیا و دونالد ترامپ در همین روز‌های پرالتهاب پس از انتخابات هم جنجالی روی جنجال‌های گذشته گذاشته اند و خبر جدایی زودهنگام ملانیا از ترامپ نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این اتفاق را شاید خیلی‌ها می‌توانستند باتوجه به رفتار‌های ملانیا با همسرش و بی محلی‌های علنی او در حضور رسانه‌ها پیش بینی کنند، اما به طبع بانوی اول آمریکا بودن و طلاق گرفتن به این راحتی‌ها نبود.
 
اما این روز‌ها که دختر آقای رئیس جمهور، ایوانکا، با برادران و پدرش درحال قمار بر سر بازی تقلب هستند و همه توانشان را به کار گرفته اند تا شاید راهی برای ماندن در قدرت پیدا کنند، همسر دورگه آقای ترامپ انگار پس از ۱۵ سال، هوس بازگشت به دوره پیش از ازدواج با این پیرمرد پرحاشیه را کرده است!
به هر حال برایند این روز‌های فضای رسانه‌ای آمریکا و حواشی مجازی این روزها، نشان می‌دهد که زنان در ۲ سوی انتخابات آمریکا اگر نقشی بیشتر از مردان نداشته باشند، نقش کمتری ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->