خبرهای خوب شهردار مشهد برای مردم: رونمایی از ۸ دستگاه اتوبوس جدید و نوسازی و بهره‌برداری از ۴۹ دستگاه تاکسی ون ایجاد شرایط ویژه در تامین مالی پروژه های شهری مشهد مقدس پکن: واشنگتن پشت ۶۰۰ حمله سایبری | آمریکا بزرگترین تهدید سایبری علیه کشور ماست یک نماینده مجلس: مهاجران افغانستانی به زودی با قطار به کشورشان بازمی‌گردند ۲۹ میلیون مترمکعب، نیاز آبی سالیانه فضای سبز مشهد | ۳۰ درصد آب بوستان‌ها از پساب تأمین می‌شود فیروزه‌پوشان رضوی در پناه گنبد‌های زرد کاظمین+ عکس آمادگی مشهد الرضا برای میزبانی از زائران رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر (۱۰ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد: هفت راهبرد رهبر انقلاب سرلوحه کار مدیریت شهری است ویدئو| حال و هوای کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد در شب ورود به خاک عراق قدردانی شهردار مشهد از پرداخت بدون تأخیر حقوق و کارانه پرسنل آغاز رسمی خدمات‌رسانی نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف از ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ ویدئو | خادمان مشهدالرضا (ع) در مسیر نجف تاریخچه‌ای از مدرسه‌های تاریخی اطراف حرم امام رضا (ع) | «بهزادیه»، «باقریه» و مشتی خاطره از‌یاد‌رفته شهر امیدیه در خوزستان، گرم‌ترین نقطه زمین شد (۹ مرداد ۱۴۰۴) فرماندار مشهد: چراغ‌های راهنمایی در چهارراه‌ها به باتری مجهز می‌شوند | رفع چالش گره‌های ترافیکی در زمان قطع برق رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حال خوب مردم، دغدغه مدیریت شهری است | حاشیه شهر در اولویت شهرداری باشد شهردار مشهد مقدس از تکمیل پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب تا دو هفته دیگر خبر داد | مردم منتظر خبر‌های خوب از پروژه‌های بزرگ باشند منطقه ۳، سبزتر از همیشه | آیین بهره‌برداری از بوستان قدس و ۳۳ معبر آسفالت‌شده در منطقه ۳ برگزار شد + فیلم برق‌گرفتگی هر سال جان ۵۰ نفر را در خراسان رضوی می‌گیرد هوای کلان‌شهر مشهد «ناسالم» شد | هشدار به گروه‌های حساس (پنجشنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۲ هفته دیگر؛ پایان پروژه حق تقدم عابرپیاده حدفاصل میدان فردوسی تا تقاطع خیام

  • کد خبر: ۴۹۷۶۷
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
۲ هفته دیگر؛ پایان پروژه حق تقدم عابرپیاده حدفاصل میدان فردوسی تا تقاطع خیام
ترافیک سنگین این روز‌های میدان فردوسی تا خیام، چهره خیلی از رانندگانی را که از این مسیر عبور می‌کنند، در هم می‌کشد. برخی از شهروندان با ارسال پیام‌هایی به روزنامه، خواستار رسیدگی مسئولان شهری به این موضوع شدند.
الهام مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ بخش عمده گلایه‌های شهروندان مربوط‌به کندن خیابان‌های این محدوده است.

در بخشی از پیام‌های شهروندی آمده است: «کار کنده‌کاری تقاطع بولوار خیام و فردوسی از چند روز و چند هفته، گذشته است. این کنده‌کاری، ترافیک وحشتناکی برای مردمی که قصد عبور از این چهارراه را دارند، درست کرده است. لطفا به حق و حقوق مردم رسیدگی کنند.»

 

ترافیک تقاطع‌های مشهد چرا شروع شد؟

اگرچه ترافیک برخی از تقاطع‌های مشهد مثل چهارراه خیام یا تقاطع محدوده آزادشهر، این اواخر بیشتر به چشم شهروندان مشهدی آمده است، اما ماجرایش از چند وقت قبل شروع شده و به اجرای کلان‌پروژه «حق تقدم عابران پیاده» و ضرورت اصلاح و ایمن‌سازی تقاطع‌های شهر برمی‌گردد. این طرح با تأکید سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی، و با هماهنگی شهرداری و پلیس راهور، در تعدادی از تقاطع‌های مهم مشهد در‌حال اجراست.

 

۲ هفته آینده تمام!

سخنگوی معاونت عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، ترافیک حدفاصل میدان فردوسی تا تقاطع خیام را به همین پروژه مرتبط می‌داند و می‌گوید: گلایه‌های مردم را درباره ترافیک این محدوده می‌پذیریم، اما دلیل این ترافیک، اجرای پروژه‌ای است که در آینده به نفع عابر پیاده و رانندگان خواهد بود.
مجید بخت‌آزما زمان اتمام پروژه اصلاحی این چهارراه را دو هفته آینده می‌داند و تأکید می‌کند: با‌توجه‌به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، مشکل ترافیک سنگین تقاطع خیام تا دو هفته آینده و با اتمام این پروژه، برطرف خواهد شد.

 

۳۶ هزار مصدوم در ۲ سال

او به ضرورت اجرای این پروژه اشاره و اضافه می‌کند: مطابق آماری که پلیس راهور، پزشکی قانونی و اورژانس مشهد ارائه کرده‌اند، در دو سال اخیر در تصادفات مشهد ۳۶ هزارنفر مجروح شده‌اند. نکته حائز اهمیت این آمار، آن است که سهم عمده‌ای از این مجروحان به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت اختصاص دارد.
بخت‌آزما به استناد همین آمار ادامه می‌دهد: با توجه‌به این آمار، شهرداری مشهد کلان‌پروژه حق تقدم با عابران پیاده را اجرایی کرد تا با اصلاحات هندسی، شرایط را برای تردد عابران پیاده ایمن‌تر کند.
آن‌طور‌که او می‌گوید، این پروژه تنها به اصلاحات هندسی محدود نمی‌شود و شهرداری مشهد بر فرهنگ‌سازی نیز تأکید دارد. او در ادامه، فرایند اجرای پروژه حق تقدم با عابران پیاده را این‌طور توضیح می‌دهد: اولویت این پروژه تقدم عابران از گذر عرضی است و قرار است درتقاطع‌های متعددی اجرایی شود.

 

۴۲ تقاطع مشهد ایمن‌سازی شده‌اند

برای تغییر رفتار ترافیکی شهروندان، رعایت حق تقدم عابر پیاده و کاهش تصادفات باید اقدامات فرهنگی و زیرساختی هم زمان انجام شود. در شهر مشهد پنج استراتژی شامل ایجاد زیرساخت‌ها، پررنگ‌کردن خط‌کشی عابر پیاده، نصب تابلو و ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده، ارائه آموزش به شهروندان در قالب تشویق، الزام، نظارت و سنجش اقدامات انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->