زبان و ادبیات زنده است؛ نویسندگان باید خود را به‌روز نگه دارند انجمن موسیقی تئاتر به دنبال آثار نو + فراخوان حضور «باشو، غریبه کوچک» در پنجاهمین جشنواره فیلم تورنتو «محمد رسول‌الله»؛ فیلمی با مخاطب جهانی «فاتحه‌ای در کمین یک سکته»؛ رونمایی از کتاب جدید محمد دانشور در نگارخانه آسمان تتلو عفو‌ رهبری می‌گیرد؟ | ولادت پیامبر (ص) و‌ روز سرنوشت ساز برای آقای خواننده رقابت سریال‌سازان بزرگ در نمایش خانگی «اپرای عروسکی حافظ» با صدای علیرضا قربانی روی صحنه می‌رود ویدئو | درخواست جناب‌خان از رییس جمهور | بیمارستان سوختگی چه شد؟ پژوهشگران برجسته در هیئت انتخاب سمینار تئاتر آیینی قرار گرفتند وقتی سریال‌ها در تلویزیون امن‌اند، اما در تلوبیون خطرناک! بهنام تشکر در نمایش «بار هستی» به روی صحنه می‌رود گزارشی از نمایشگاه شعر و نقاشی «و خون هنوز زنده است» در هنرخانه درخت | فریاد کلمات در تلفیق شعر و نقاشی آموزش داستان نویسی | گسل‌های آدمیزادی (بخش پنجم) درباره حسن عمید مؤلف پرفروش ترین لغت نامه فارسی | فرهنگِ ۱۵۰هزاردلاری زمان پخش «مسابقه بزرگ ۱۰۰» با اجرای هادی حجازی‌فر آمیتاب باچان و شاهرخ خان در فیلم «دون» هم‌بازی شدند
سرخط خبرها

نمایشنامه‌نویس مشهدی: کرونا ضربه آخر را به تئاتر زد

  • کد خبر: ۴۹۸۳۰
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
نمایشنامه‌نویس مشهدی: کرونا ضربه آخر را به تئاتر زد
الان همه منتظرند اتفاق خوبی بیفتد، در عین حال همه ناامید هستیم و بعید می‌دانیم تا یک سال دیگر اتفاق خاصی بیفتد.
امیری|به گزارش شهرآرانیوز، میلاد کاشانی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در مشهد و نویسنده نمایشنامه «رومئو و ژولیت» است که نمایش تولیدشده بر اساس آن، سال ۹۷ در جشنواره تئاتر درخشید.
 
او اکنون مشغول کارکردن روی نمایشنامه‌ای با موضوع مهاجرت است. متنی که اگر کرونا و مسائلش پیش نمی‌آمد، الان درحال اجرا بود.
 
او می‌گوید: این متن را پیش‌تر نوشته بودم و قرار بود خودم کارگردانی کنم. تمریناتی هم در حوزه هنری و پارک ملت داشتیم، اما همه مکان‌های هنری تعطیل شد. تماشاخانه‌های خصوصی هم تعطیل شدند. الان درعمل کاری نمی‌کنیم. خود من فقط روی یک متن کار می‌کنم.
 
کاشانی می‌گوید: الان همه منتظرند اتفاق خوبی بیفتد، در عین حال همه ناامید هستیم و بعید می‌دانیم تا یک سال دیگر اتفاق خاصی بیفتد.
 
به عقیده او این کرونا نیست که وضعیت تئاتر مشهد را خراب کرده است، بلکه پیش از کرونا هم تئاتر وضعیت خوبی نداشت: در سال‌های گذشته با به وجود آمدن گرانی‌ها، بسیاری از افراد تئاتر را از سبد خانواد خود کنار گذاشتند و آن جمعیتی که دغدغه تئاتر یا نگاه دیگری به این هنر داشت، رو به افول بود. گروه تئاتری که در جشنواره معتبری شرکت می‌کرد، ممکن بود اوضاع خوبی داشته باشد، اما وضعیت برای گروه‌های کوچک‌تر یا تازه‌کار به‌هیچ‌وجه مناسب نبود. به‌نظر من کرونا فقط ضربه آخر را به تئاتر زد.
 
کاشانی بیان می‌کند الان هیچ کاری از دستش برنمی‌آید تا دست‌کم درآمدش را به دست آورد. او می‌گوید: اگر خودرو داشتم می‌رفتم در تاکسی اینترنتی کار می‌کردم، مثل خیلی از دوستان و همکارانم که الان این کار را می‌کنند. برخی هم که فروشنده و شاگرد مغازه شده‌اند. بیمه هم نیستیم. این حرف‌ها، هم زیاد است و هم گفتنش بی‌فایده؛ مثنوی هفتاد من کاغذ است.
 
او که در چندماه گذشته یک کلاس نویسندگی مجازی در کانون تئاتر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کرده است، در پایان می‌گوید: نوشتن را شاید بشود به شکل مجازی آموزش داد، اما هیچ بُعد دیگر تئاتر را نمی‌شود به‌صورت مجازی کار کرد، بنابراین طبیعی است که خیلی‌ها بیکار مانده‌اند و تماشاخانه‌های خصوصی درحال ورشکستگی هستند.
این نمایشنامه‌نویس جوان از اینکه در چنین شرایطی هیچ‌کدام از مسئولان هم هیچ حرفی نمی‌زنند، دل‌گرمی نمی‌دهند و کامل سکوت کرده‌اند، گله دارد و می‌گوید: الان چند ماه از کرونا می‌گذرد و هیچ‌کس حرفی نمی‌زند. نمی‌دانم آیا باید بنشینیم و از پاافتادن خودمان و دیگران را به چشم ببینیم؟!
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->