بورس به مدت سه روز از فردا (یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل شد آغاز فعالیت عادی دستگاه‌های اجرایی از فردا (یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) | دورکاری با ابلاغ استانداران ممکن است نحوه فعالیت بانک‌ها، فردا (یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) چگونه خواهد بود؟ دستور وزیر کار بر حفظ روال عادی انجام امور و خدمت‌رسانی به مردم در وزارت رفاه برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی با محوریت بررسی وضعیت تأمین و توزیع کالا‌های اساسی (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) توقف پرواز‌ها تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تمدید شد مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور: مردم نگران نباشند، تردد اتوبوس‌های بین‌شهری برقرار است برگزاری نمایشگاه الکامپ به تعویق افتاد بورس تل‌آویو و آمریکا ریخت (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) + جدول آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) | فرار گسترده از دارایی‌های ریسک‌پذیر قیمت نفت در بازار جهانی امروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | نفت ۷ درصد افزایش یافت دستورالعمل فوری رئیس کل گمرک ایران (شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد لغو پرواز‌ها تا ساعت ۱۴ فردا (شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) تمدید شد جزئیات افزایش زمان پخت نانوایی‌ها در مشهد اعلام شد | کمبودی در تامین کالا‌های اساسی نداریم رئیس بانک مرکزی: شبکه بانکی کشور آماده خدمت‌رسانی به مردم است وضعیت حرکت قطارها پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت بازار سرمایه تا عصر فردا (شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) خدمات‌رسانی بنادر، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های راه آهن هیچ آسیبی به تأسیسات اصلی صنعت برق کشور وارد نشده است توقف خریدو‌فروش در صرافی‌های رمزارزی و پلتفرم‌های طلا تمامی زیرساخت‌های ریلی در وضعیت کاملاً ایمن قرار دارند | برقراری قطارهای فوق‌العاده در مسیر مشهد و تبریز خرید طلا در پلتفرم‌های آنلاین تا صبح یکشنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) غیرفعال شد وزارت جهاد کشاورزی: نگرانی درباره تامین کالای اساسی در کشور وجود ندارد هیچ مشکلی بابت سوخت‌رسانی در مشهد وجود ندارد | مردم بابت کمبود بنزین نگران نباشند (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) شرکت ملی پالایش: سوخت‌رسانی به پمپ بنزین‌ها بدون وقفه ادامه دارد مقابله با گرانفروشی و کاهش وزن چانه با فروش کیلویی نان کشت فراسرزمینی ایران در اراضی قزاقستان افزایش می‌یابد قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز (۲۲ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | آتش‌بازی ایران خودرو در بازار + جدول
سرخط خبرها

صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند

  • کد خبر: ۴۹۹۴۳
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد بر این باور است ما بازار ۸۰ میلیونی در صنعت پوشاک داریم که متأسفانه تولیدکنندگان با نگاه سنتی این بازار را دست‌کم گرفته‌اند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد، جواد حسین‌پور حجار، با تأکید بر این مطلب گفت: بازار پوشاک در دوره‌ای چندین‌ساله شاهد رکود است، حتی اگر تورم داریم حوزه پوشاک تورم واقعی را تجربه نکرده است، به این علت که جنس پوشاک یک جنس فصلی است و به‌گونه‌ای است که باید در یک بازه زمانی به فروش برسد، به‌ویژه پوشاک زنانه و بچگانه که تابع مد است، به این معنی که عمر ماندگاری کالایی مثل پوشاک که در تبعیت مد و تغییر فصل است، بسیار کوتاه است و حتما باید در یک بازه کوتاه فروخته شود. برای همین تولیدکننده و فروشنده باید محصول را سریع بفروشند و نمی‌توانند جنس را به امید ارزش‌افزوده نگه دارند.

این فعال حوزه صنعت پوشاک یادآور شد: شیوع کرونا درد دوچندانی علاوه بر رکود بر این صنف وارد کرد و در کنار آن زائران زیادی را که هر سال در شهر مشهد حضور داشتند، از دست دادیم. اما بحثی در پوشاک وجود دارد که می‌تواند علاج این درد باشد، اینکه واحد‌های تولید پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کنند و به‌سمت مهندسی کارکردن بروند و از دنیای سنتی خارج شوند و بحث نوآوری و ارائه خدمات به مشتری را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی افزود: اگر این باید‌ها را سرلوحه کارشان قرار ندهند، قطعا کارشان بدتر خواهد شد. در دورانی هستیم که مردم سلایقشان تحت‌تأثیر دنیای فضای مجازی متفاوت شده است و از قیمت‌ها و طرح‌ورنگ‌ها اطلاع و حق انتخاب دارند. این وسط اگر برندی هوشمندانه حرکت کند، بازار فروش بهتری خواهد داشت. اما متأسفانه تولیدکننده‌های ما همچنان تولید سنتی دارند و ذهنشان درگیر تورم، رکود و تحریم است، درحالی‌که باید در دل این مشکلات و شرایط موجود، روش فروش را تغییر داد.
 
حسین‌پور حجار بر این باور است که ما بازاری ۸۰ میلیون‌نفری در ایران داریم که با این حجم مصرف‌کننده، صادرات در حوزه پوشاک معنی ندارد، ولی متأسفانه تولیدکننده‌های ما بازار ۸۰ میلیونی را دست‌کم گرفتند و به‌فکر صادرات هستند. در همین مشهد تعداد برند‌های پوشاکی مثل مانتو به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. نمی‌شود با سنتی‌فکرکردن، صاحب مشتری شوید و این غیرممکن است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد تصریح کرد: همچنان ۸۰ درصد واحد‌های پوشاک با تفکر سنتی کار می‌کنند. ما حتی واحد صنعتی بزرگ پوشاک در ایران نداریم و فقط رنگ‌ولعابشان صنعتی است. در صنعت پوشاک دنیا برای حفظ مشتری می‌جنگند، چون پوشاک جزو صنایع پول‌ساز و پردرآمد در است، ولی می‌بینیم یک تولیدکننده بافت، در خانه تولید می‌کند و می‌خواهد با فلان برند رقابت کند که این خنده‌دار است و به‌یقین از بازار روز عقب می‌ماند. پوشاک یک صنعت است و نگاه صنعتی و متولی صنعتی می‌خواهد. من معتقدم مشکل بازار پوشاک این است که تولیدکننده‌ها و فعالان این حوزه نگاه سنتی به بازار دارند. ۸۰ میلیون ایرانی به‌عنوان یک بازار بزرگ برای تولیدکننده است و نباید دست‌کم گرفته شود.

به گفته وی مردم جامعه ما به‌دنبال جنس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه و مد روز هستند و فروشگاهی می‌خواهند که کف استاندارد‌ها را داشته باشد، ولی متأسفانه کمتر تولیدکننده‌ای به این امر توجه کرده است.

حسین‌پور حجار، صاحب برند اطمینان، در ادامه یادآور شد: داستان کارکردن در بازار پوشاک نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید. اگر قدرت تغییر و تطبیق با شرایط موجود را نداشته باشید، محکوم به شکست هستید و از صحنه رقابت حذف می‌شوید. برای عبور از این بحران‌ها باید قدرت تغییر و تطبیق داشته باشیم.

وی در ادامه درباره محدودیت زمانی در روز‌های کرونایی اظهار کرد: در محدودیت ساعتی که برای اصناف مشخص شده است، چاره‌ای به‌جز تمکین نداریم. درست است که من به‌عنوان یک فعال صنفی از لحاظ اقتصادی لطمه می‌خورم، اما جان انسان‌ها مهم‌تر است و چاره‌ای نداریم. کارکردن در بازار نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->