فرماندار مشهد خبر داد: تکمیل ظرفیت ۶۰ درصدی هتل‌های مشهد هشدارها درباره ناترازی تولید و مصرف برق دوباره جدی شد | خاموشی‌ها ادامه می‌یابد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان| تتر، بیت‌کوین سبز استخراج می‌کند قیمت جدید برنج اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۴) قیمت طلا امروز در مشهد چقدر است؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۴) صنایع انرژی‌بر چقدر به تکلیف قانونی ساخت نیروگاه برق عمل کرده‌اند؟ پیش‌بینی بازار سهام در روز‌های آینده | جهش نرخ ارز نخواهیم داشت (۱۲ تیر ۱۴۰۴) بررسی قیمت خودرو در بازار آزاد (۱۲ تیر ۱۴۰۴) قیمت دینار عراق در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی چقدر است؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۴) قیمت پرفروش‌ترین موبایل‌های سامسونگ در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۴) + جدول قیمت شکر در ایام محرم چقدر است؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۴) پیش‌ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو از امروز (پنجشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۴) آغاز شد + جدول و مشخصات خودرو‌ها آغاز عرضه ارز اربعین ۱۴۰۴، به‌زودی | ۲۰۰ هزار دینار به هر متقاضی خرید تعلق می‌گیرد دفترچه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اصلاح شد | آخرین مهلت ثبت نام چه روزی است؟ کاهش ناترازی برق به ۱۴ هزار مگاوات رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۴) در دومین هفته تیرماه، چه بر سر بورس آمد؟ مبلغ و جزئیات خرید با کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های مختلف چقدر است؟ + فیلم صادرات خراسان رضوی در آستانه بحران است | کاهش ۱۲ درصدی صادرات کشور در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۴ قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۲ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد سقف افزایش نهایی قیمت خودرو حدود ۱۵ درصد است نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۴) | صعود دوباره طلا به کانال ۹۲ هزار تومان ضرورت نگرش جدید در حوزه سیاست‌های شهرسازی پس از جنگ ۱۲روزه پرواز‌ها از فرودگاه مشهد به ۲۱ مسیر خارجی برقرار شد (۱۲ تیر ۱۴۰۴) جزئیات حمایت شبکه بانکی از بازار سرمایه و سهامداران اعلام شد (۱۲ تیر ۱۴۰۴) کاهش قیمت نفت به ۶۰دلار با تداوم ثبات در منطقه تشکیل مرکز رسیدگی آنی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی | به‌زودی شهرک‌های صنعتی جدید در استان تأسیس می‌شوند شهرک‌های صنعتی ویژه صادرات در استان احداث می‌شوند | گره‌گشایی از مشکل شهرک‌های صنعتی، یک‌بار برای همیشه انحصار خودروسازان عامل اصلی رکود بازار خودرو است نرخ بلیت اتوبوس افزایش نیافته است | مردم گران‌فروشی‌ها را گزارش دهند
سرخط خبرها

صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند

  • کد خبر: ۴۹۹۴۳
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد بر این باور است ما بازار ۸۰ میلیونی در صنعت پوشاک داریم که متأسفانه تولیدکنندگان با نگاه سنتی این بازار را دست‌کم گرفته‌اند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد، جواد حسین‌پور حجار، با تأکید بر این مطلب گفت: بازار پوشاک در دوره‌ای چندین‌ساله شاهد رکود است، حتی اگر تورم داریم حوزه پوشاک تورم واقعی را تجربه نکرده است، به این علت که جنس پوشاک یک جنس فصلی است و به‌گونه‌ای است که باید در یک بازه زمانی به فروش برسد، به‌ویژه پوشاک زنانه و بچگانه که تابع مد است، به این معنی که عمر ماندگاری کالایی مثل پوشاک که در تبعیت مد و تغییر فصل است، بسیار کوتاه است و حتما باید در یک بازه کوتاه فروخته شود. برای همین تولیدکننده و فروشنده باید محصول را سریع بفروشند و نمی‌توانند جنس را به امید ارزش‌افزوده نگه دارند.

این فعال حوزه صنعت پوشاک یادآور شد: شیوع کرونا درد دوچندانی علاوه بر رکود بر این صنف وارد کرد و در کنار آن زائران زیادی را که هر سال در شهر مشهد حضور داشتند، از دست دادیم. اما بحثی در پوشاک وجود دارد که می‌تواند علاج این درد باشد، اینکه واحد‌های تولید پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کنند و به‌سمت مهندسی کارکردن بروند و از دنیای سنتی خارج شوند و بحث نوآوری و ارائه خدمات به مشتری را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی افزود: اگر این باید‌ها را سرلوحه کارشان قرار ندهند، قطعا کارشان بدتر خواهد شد. در دورانی هستیم که مردم سلایقشان تحت‌تأثیر دنیای فضای مجازی متفاوت شده است و از قیمت‌ها و طرح‌ورنگ‌ها اطلاع و حق انتخاب دارند. این وسط اگر برندی هوشمندانه حرکت کند، بازار فروش بهتری خواهد داشت. اما متأسفانه تولیدکننده‌های ما همچنان تولید سنتی دارند و ذهنشان درگیر تورم، رکود و تحریم است، درحالی‌که باید در دل این مشکلات و شرایط موجود، روش فروش را تغییر داد.
 
حسین‌پور حجار بر این باور است که ما بازاری ۸۰ میلیون‌نفری در ایران داریم که با این حجم مصرف‌کننده، صادرات در حوزه پوشاک معنی ندارد، ولی متأسفانه تولیدکننده‌های ما بازار ۸۰ میلیونی را دست‌کم گرفتند و به‌فکر صادرات هستند. در همین مشهد تعداد برند‌های پوشاکی مثل مانتو به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. نمی‌شود با سنتی‌فکرکردن، صاحب مشتری شوید و این غیرممکن است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد تصریح کرد: همچنان ۸۰ درصد واحد‌های پوشاک با تفکر سنتی کار می‌کنند. ما حتی واحد صنعتی بزرگ پوشاک در ایران نداریم و فقط رنگ‌ولعابشان صنعتی است. در صنعت پوشاک دنیا برای حفظ مشتری می‌جنگند، چون پوشاک جزو صنایع پول‌ساز و پردرآمد در است، ولی می‌بینیم یک تولیدکننده بافت، در خانه تولید می‌کند و می‌خواهد با فلان برند رقابت کند که این خنده‌دار است و به‌یقین از بازار روز عقب می‌ماند. پوشاک یک صنعت است و نگاه صنعتی و متولی صنعتی می‌خواهد. من معتقدم مشکل بازار پوشاک این است که تولیدکننده‌ها و فعالان این حوزه نگاه سنتی به بازار دارند. ۸۰ میلیون ایرانی به‌عنوان یک بازار بزرگ برای تولیدکننده است و نباید دست‌کم گرفته شود.

به گفته وی مردم جامعه ما به‌دنبال جنس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه و مد روز هستند و فروشگاهی می‌خواهند که کف استاندارد‌ها را داشته باشد، ولی متأسفانه کمتر تولیدکننده‌ای به این امر توجه کرده است.

حسین‌پور حجار، صاحب برند اطمینان، در ادامه یادآور شد: داستان کارکردن در بازار پوشاک نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید. اگر قدرت تغییر و تطبیق با شرایط موجود را نداشته باشید، محکوم به شکست هستید و از صحنه رقابت حذف می‌شوید. برای عبور از این بحران‌ها باید قدرت تغییر و تطبیق داشته باشیم.

وی در ادامه درباره محدودیت زمانی در روز‌های کرونایی اظهار کرد: در محدودیت ساعتی که برای اصناف مشخص شده است، چاره‌ای به‌جز تمکین نداریم. درست است که من به‌عنوان یک فعال صنفی از لحاظ اقتصادی لطمه می‌خورم، اما جان انسان‌ها مهم‌تر است و چاره‌ای نداریم. کارکردن در بازار نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->