قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۴ بهمن ۱۴۰۳) | لیموشیرین در میادین تره بار مشهد کیلویی ۲۵ هزار تومان قانون ثبت مالکیت معنوی راه را برای سودجویان باز گذاشته است عرضه بنزین سوپر در این جایگاه‌های سوخت تهران و کرج (۴ بهمن ۱۴۰۳) + مسیریابی ترامپ برای خودروسازان جهانی نقشه کشید | زنگ خطر به صدا درآمد پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۳) آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار میوه و تره بار از فردا (۴ بهمن ۱۴۰۳) | با گرانفروشان برخورد قانونی می‌شود بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در مشهد افتتاح شد | نوآوری و فناوری در خدمت کشاورزی+ویدئو منطقه ویژه اقتصادی معدنی مشترک با افغانستان در سنگان خواف ایجاد می‌شود زمان عرضه سکه‌های بهار آزادی تاریخ ۱۴۰۴ اعلام شد سمند LX در مشهد ۳۰۰ میلیون تومان | قیمت خودرو‌های داخلی (چهارشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳ بهمن ۱۴۰۳) | این خودرو‌ها را با کمتر از یک میلیارد تومان بخرید سهام عدالت متوفیان مشمول کدام سهامداران می‌شود؟ برای مبالغ بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، قبض برق میلیونی صادر می‌شود طرح فروش و پیش ثبت نام فیدلیتی الیت بهمن موتور از امروز (چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳) + جدول ویدئو | روایت رهبر انقلاب از گلایه‌های یک تولیدکننده در نمایشگاه پیشگامان پیشرفت | «من شرمنده شدم!» مالیات خودرو و موتورسیکلت اعلام شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) + بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی آخرین قیمت دلار توافقی امروز (چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳) چند؟ دلار حواله کاهشی شد جهش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ بهمن ۱۴۰۳) زمان خرید عرضه اولیه «شمس» مشخص شد | چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟ رشد ۱.۵ میلیونی قیمت سکه در مشهد (۳ بهمن ۱۴۰۳) رئیس شورای شهر مشهد در صحن علنی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کامل پیمانکار و شهرداری برای اتمام فاز یک خط ۳ مترو+ویدئو واردات خودرو کارکرده با مدل ۲۰۲۰ و قبل از آن ممنوع اعلام شد طلا رکورد شکست | طلا وارد کانال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) قطع برق امسال هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال به شیلات خراسان رضوی خسارت زد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۳ بهمن ۱۴۰۳) | قیمت بعدی بیت‌کوین چند است؟ رشد ۲۷ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۰ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ ثبت سفارش واردات خودرو‌های نو و کارکرده توسط اشخاص آغاز شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد ۴ نمونه از خصوصی‌سازی‌های موفق را معرفی کرد نرخ تورم دی ماه ۳۲ درصد شد
سرخط خبرها

صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند

  • کد خبر: ۴۹۹۴۳
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
صنعت پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کند
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد بر این باور است ما بازار ۸۰ میلیونی در صنعت پوشاک داریم که متأسفانه تولیدکنندگان با نگاه سنتی این بازار را دست‌کم گرفته‌اند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد، جواد حسین‌پور حجار، با تأکید بر این مطلب گفت: بازار پوشاک در دوره‌ای چندین‌ساله شاهد رکود است، حتی اگر تورم داریم حوزه پوشاک تورم واقعی را تجربه نکرده است، به این علت که جنس پوشاک یک جنس فصلی است و به‌گونه‌ای است که باید در یک بازه زمانی به فروش برسد، به‌ویژه پوشاک زنانه و بچگانه که تابع مد است، به این معنی که عمر ماندگاری کالایی مثل پوشاک که در تبعیت مد و تغییر فصل است، بسیار کوتاه است و حتما باید در یک بازه کوتاه فروخته شود. برای همین تولیدکننده و فروشنده باید محصول را سریع بفروشند و نمی‌توانند جنس را به امید ارزش‌افزوده نگه دارند.

این فعال حوزه صنعت پوشاک یادآور شد: شیوع کرونا درد دوچندانی علاوه بر رکود بر این صنف وارد کرد و در کنار آن زائران زیادی را که هر سال در شهر مشهد حضور داشتند، از دست دادیم. اما بحثی در پوشاک وجود دارد که می‌تواند علاج این درد باشد، اینکه واحد‌های تولید پوشاک باید به‌سمت برندینگ حرکت کنند و به‌سمت مهندسی کارکردن بروند و از دنیای سنتی خارج شوند و بحث نوآوری و ارائه خدمات به مشتری را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی افزود: اگر این باید‌ها را سرلوحه کارشان قرار ندهند، قطعا کارشان بدتر خواهد شد. در دورانی هستیم که مردم سلایقشان تحت‌تأثیر دنیای فضای مجازی متفاوت شده است و از قیمت‌ها و طرح‌ورنگ‌ها اطلاع و حق انتخاب دارند. این وسط اگر برندی هوشمندانه حرکت کند، بازار فروش بهتری خواهد داشت. اما متأسفانه تولیدکننده‌های ما همچنان تولید سنتی دارند و ذهنشان درگیر تورم، رکود و تحریم است، درحالی‌که باید در دل این مشکلات و شرایط موجود، روش فروش را تغییر داد.
 
حسین‌پور حجار بر این باور است که ما بازاری ۸۰ میلیون‌نفری در ایران داریم که با این حجم مصرف‌کننده، صادرات در حوزه پوشاک معنی ندارد، ولی متأسفانه تولیدکننده‌های ما بازار ۸۰ میلیونی را دست‌کم گرفتند و به‌فکر صادرات هستند. در همین مشهد تعداد برند‌های پوشاکی مثل مانتو به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. نمی‌شود با سنتی‌فکرکردن، صاحب مشتری شوید و این غیرممکن است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد تصریح کرد: همچنان ۸۰ درصد واحد‌های پوشاک با تفکر سنتی کار می‌کنند. ما حتی واحد صنعتی بزرگ پوشاک در ایران نداریم و فقط رنگ‌ولعابشان صنعتی است. در صنعت پوشاک دنیا برای حفظ مشتری می‌جنگند، چون پوشاک جزو صنایع پول‌ساز و پردرآمد در است، ولی می‌بینیم یک تولیدکننده بافت، در خانه تولید می‌کند و می‌خواهد با فلان برند رقابت کند که این خنده‌دار است و به‌یقین از بازار روز عقب می‌ماند. پوشاک یک صنعت است و نگاه صنعتی و متولی صنعتی می‌خواهد. من معتقدم مشکل بازار پوشاک این است که تولیدکننده‌ها و فعالان این حوزه نگاه سنتی به بازار دارند. ۸۰ میلیون ایرانی به‌عنوان یک بازار بزرگ برای تولیدکننده است و نباید دست‌کم گرفته شود.

به گفته وی مردم جامعه ما به‌دنبال جنس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه و مد روز هستند و فروشگاهی می‌خواهند که کف استاندارد‌ها را داشته باشد، ولی متأسفانه کمتر تولیدکننده‌ای به این امر توجه کرده است.

حسین‌پور حجار، صاحب برند اطمینان، در ادامه یادآور شد: داستان کارکردن در بازار پوشاک نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید. اگر قدرت تغییر و تطبیق با شرایط موجود را نداشته باشید، محکوم به شکست هستید و از صحنه رقابت حذف می‌شوید. برای عبور از این بحران‌ها باید قدرت تغییر و تطبیق داشته باشیم.

وی در ادامه درباره محدودیت زمانی در روز‌های کرونایی اظهار کرد: در محدودیت ساعتی که برای اصناف مشخص شده است، چاره‌ای به‌جز تمکین نداریم. درست است که من به‌عنوان یک فعال صنفی از لحاظ اقتصادی لطمه می‌خورم، اما جان انسان‌ها مهم‌تر است و چاره‌ای نداریم. کارکردن در بازار نیازمند تعامل در بازار است و اینکه شما قدرت تغییر داشته باشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->