نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

سعید خانی، سرمربی تیم تازه‌‌تأسیس «ابومسلم شهربهشت»: پاییز ابومسلم را بهار می‌کنم

  • کد خبر: ۴۹۹۹۷
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
سعید خانی، سرمربی تیم تازه‌‌تأسیس «ابومسلم شهربهشت»: پاییز ابومسلم را بهار می‌کنم
گفت‌وگو با سعید خانی، سرمربی تیم تازه‌تأسیس مشهدی‌ها، که قرار است مشکی‌ها را احیا کند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره ۶ حالا جامه سرمربیگری به تن کرده و چه بهتر از آنکه بعد از یکی‌دو تجربه نه‌چندان‌جدی، عزمش را برای احیای تیمی جزم کند که امید یک شهر است. روز گذشته سعید خانی به‌عنوان سرمربی تیم تازه‌تأسیس «ابومسلم شهربهشت» انتخاب شد. کاپیتان سال‌های آخر ابومسلم در لیگ برتر که از قضا فوتبالش را در همین تیم تمام کرد، حالا از‌سوی مالک ابومسلم به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده تا مأموریت بهاری‌ساختن هوای پاییزی باشگاهی را داشته باشد که سال‌ها بعد از نابودی‌اش در فوتبال کشور، حسرت بزرگی را بر دل هوادارانش گذاشته است. سعید خانی در عصر یک روز پاییزی و پیش از آغاز رسمی هدایت ابومسلم در گفتگو با شهرآرا‌ورزشی از برنامه‌هایش برای بازگرداندن شور‌و‌اشتیاق روی سکو‌های ورزشگاه‌های شهر گفت...

 

* به‌یک‌باره ابومسلم. به‌یک‌باره سعید خانی...

- خودم هم تا‌چند‌وقت‌پیش نمی‌دانستم گزینه سرمربیگری ابومسلم هستم. البته ابتدا که شنیدم محمدرضا عباسی در تدارک احیای دوباره ابومسلم است، خیلی خوش‌حال شدم و آرزو کردم کاش این اتفاق بیفتد.

 

* و بعد مالک مشکی‌ها با شما تماس گرفت و فهمیدید قرار است این مأموریت به شما واگذار شود.

- همین‌طور است. راستش را بخواهید معتقدم با احیای ابومسلم، شور‌و‌نشاط دوباره به جوانان این شهر برمی‌گردد. بعد از ابومسلم خیلی تیم‌ها آمدند، تشکیل شدند و تلاش کردند جای خالی ابومسلم را در مدل هواداران فوتبال این شهر و استان بگیرند؛ اما موفق نبودند، چرا‌که ابومسلم جایگزین ندارد. حالا که این فرصت به وجود آمده است، امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و من هم بتوانم به این جریان کمک کنم.

 

* قرار است تیم از لیگ دسته‌دوم شروع کند؟

- متأسفانه امتیاز تیم لیگ‌دویی پیدا نشد. چند تیم بودند که می‌خواستند امتیازشان را بفروشند، اما در‌نهایت پشیمان شدند. این شد که با صحبت‌هایی که با مدیران ابومسلم داشتیم، تصمیم بر این شد تا از مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور کارمان را شروع کنیم و پله‌پله بالا بیاییم.

 

* امتیاز یک تیم مشهدی را در لیگ دسته ۳ گرفتید؟

- نه. هر ۴ نماینده قبلی خراسان (مهاجرنوین، آسمان کیا، شریعت‌نوین و خواف) در لیگ دسته‌سوم هستند. امتیاز تیمی خارج از استان را گرفتیم.

 

* پس ابومسلم پنجمین نماینده استان در لیگ دسته‌سوم است؟

- دقیقا. البته فکر می‌کنم ابومسلم، مهاجرنوین و شریعت‌نوین در مرحله دوم لیگ ۳ حاضرند و آسمان کیا و خواف باید در مرحله اول حاضر شوند.

 

* دستیارانتان را هم انتخاب کردید؟

- داوود دانش‌دوست، امید غلامی، ابوالفضل هیهات، شاهین بیوه‌گانی، سجاد تدین و رضا آریانیک به‌عنوان دستیاران من در ابومسلم خواهند بود. سعی کردم کادری جوان و باانگیزه را انتخاب کنم و در کادر فنی همدلی و اتحاد برای من خیلی مهم است. هدف اولم این است که با یکدلی و اتحاد کار کنیم و معتقدم این به ما خیلی کمک خواهد کرد.

 

* برای جذب بازیکنان چه برنامه‌ای دارید؟

- به‌شخصه می‌خواهم یک تیم بومی بسازم، چرا که معتقدم خراسان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه بازیکن دارد و حالا شاید در آینده از بازیکنان باتجربه خارج از استان هم بهره بگیریم.

 

* قراردادتان چند ساله است؟ ‍

- ما یک برنامه پنج‌ساله به باشگاه دادیم و از مدیران تیم اختیارات تام خواستم. همه جوره تلاشم را می‌کنم و به مدیران ابومسلم هم گفتم تا‌زمانی‌که برای تیم مفید باشم، کار خواهم کرد.

 

* تیم مدیریتی ابومسلم در گذشته سیاه‌جامگان را داشت و مربی بومی بعد از بالا‌آوردن تیم از لیگ ۲ تا لیگ برتر از تیم کنار گذاشته شد. شما بابت این مسئله به توافقی با مدیران ابومسلم رسیدید؟

- قرار ما این است تا‌جایی‌که تیم سیر صعودی دارد، با هم کار کنیم.

 

* به نظر شما برای اینکه ابومسلم شهربهشت به سرنوشت ابومسلم و سیاه‌جامگان دچار نشود، از کدام تجربیات گذشته باید درس گرفت و آن‌ها را تکرار نکرد؟

- معتقدم تجربیات گذشته خیلی به مدیران ما می‌تواند کمک کند تا مسیر درستی را انتخاب کنند. من می‌خواهم تیمی ماندگار را بسازم و زمینه‌سازی‌هایش صورت گرفته است. قلب مردم این شهر برای ابومسلم می‌تپد، اما نباید اشتباه‌های گذشته را تکرار کنیم. حالا هر‌چه می‌خواهد باشد؛ چه اشتباه در حوزه مدیریت، چه در حوزه جذب بازیکن، چه در بخش ارتباط با رسانه‌ها و چه هر مسئله دیگری.

 

* لیگ دسته‌سوم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. برای صعود از این مرحله تدبیری دارید؟

- راستش را بخواهید نگاه ما به لیگ ۳ و ۲ نیست. همه برنامه ما برای لیگ دسته‌یک و لیگ برتر است. ولی می‌دانیم که اولین قدم برای ما صعود از این مرحله است و برنامه‌های خاص خودمان را داریم. با شناختی که از فوتبال مشهد و استعداد‌هایی که در این خطه وجود دارد، مطمئنم می‌توانیم به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

 

* مسابقات از کی آغاز خواهد شد؟

- قرار است اگر شرایط کرونایی اجازه بدهد و مسابقات به تعویق نیفتد، مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور در اسفندماه امسال برگزار شود و از‌این‌بابت ما فرصت خوبی برای جمع‌کردن تیم و رسیدن به مرز آمادگی داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->