اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

هفته نخست مسابقات لیگ آزادگان امروز برگزار می گردد

  • کد خبر: ۵۰۴۲۱
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
هفته نخست مسابقات لیگ آزادگان امروز برگزار می گردد
دیدار‌های هفته نخست لیگ‌یک فوتبال ایران از امروز در شهر‌های مختلف شروع می‌شود؛
به گزارش شهرآرانیوز؛ مسابقاتی که قرار است مانند لیگ برتر حرفه‌ای شود و تیم‌های حاضر در این مسابقات نیز باید کم‌کم استاندارد‌های باشگاه‌های حرفه‌ای را داشته باشند. اتفاقی که در عمل نیازمند نظارت‌های دقیق و نگاهی ویژه به این مسابقات است.


یک لیگ با چندین و ‌چند مدعی

تمامی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به صعود امیدوارند؛ هرچند برخی آماده‌تر و امیدوارتر. برخی تیم‌ها مثل ملوان انزلی و مس کرمان که سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، به نظر می‌رسد دورخیز خوبی برای بازگشت به لیگ برتر داشته‌اند. البته تیم‌های پارس جنوبی جم و شاهین هم که سال قبل در لیگ برتر بازی می‌کردند، حالا برای اعاده‌حیثیت هم که شده، باید بازی‌های قابل‌قبول و در‌خور‌شخصیتی از خود نشان دهند. از دیگر‌جاذبه‌های لیگ‌یک امسال، بازگشت دوباره تیم فوتبال چوکای تالش است. تالشی‌ها که فصل قبل با هدایت فرشاد پیوس موفق شدند از لیگ ۲ به این مرحله برسند، حالا بسیار امیدوارند تا یک بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگردند.


اتفاق‌های عجیب لیگ‌یک؛ از نداشتن ورزشگاه استاندارد تا بلاتکلیفی مالکیتی!

مسابقات لیگ‌یک فوتبال ایران از امروز شروع خواهد شد، اما این لیگ با چالش‌های زیادی مواجه خواهد بود. به‌جز مشکلات مالی بسیاری از تیم‌ها که در فصول گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم، در فصل آینده شاهد یک چالش جدید و عجیب نیز خواهیم بود؛ اینکه برخی تیم‌های صعود‌کرده به لیگ‌یک ورزشگاه استاندارد برای حضور در مسابقات ندارند. ۳ تیم تازه‌صعود‌کرده چوکای تالش از استان گیلان، استقلال ملاثانی از استان خوزستان و شهرداری آستارا از استان گیلان به‌دلیل نداشتن ورزشگاه مناسب و استاندارد مجبور‌ند در شهر‌های دیگر استان به‌مصاف حریفان خود بروند. در‌واقع این تیم‌ها حق میزبانی در ورزشگاه‌هایی را که فصل گذشته در آن بازی کرده‌اند، ندارند و باید ورزشگاهی جدید برای خود انتخاب کنند.
 
چوکا که قهرمان لیگ دسته‌دوم فصل گذشته است و ورزشگاه خانگی‌اش زمانی به قلعه‌عقاب‌ها نیز معروف بود و در آن ورزشگاه با تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس هم بازی کرده است، اکنون به‌دلیل کوچک‌بودن زمین چمنش نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد! چوکا قرار است در شهر رشت و ورزشگاه سردار جنگل میزبان حریفان خود باشد. استقلال ملاثانی که از یکی از شهر‌های استان خوزستان خود را به لیگ‌یک رسانده است نیز در شهر و ورزشگاه خانگی فصل گذشته خود حق میزبانی ندارد و باید در ورزشگاه تختی اهواز میزبان حریفان در لیگ‌یک باشد. شهرداری آستارا هم در تلاش است که ورزشگاه خانگی فصل گذشته‌اش را برای میزبانی آماده کند و احتمالا در ۲ هفته اول مسابقات در ورزشگاه تختی انزلی به‌مصاف حریفان خواهد رفت.
 
با توجه به شرایط کرونا و غیبت تماشاگران به نظر می‌رسد که این تیم‌ها خیلی با مشکل بزرگی مواجه نیستند؛ زیرا تمامی ورزشگاه‌ها خالی از تماشاگر است، اما اگر شرایط کرونا بهبود پیدا کند، آیا هواداران این تیم‌ها از غیبت تیم محبوبشان راضی خواهند بود؟! یا اگر کرونا نبود آیا هواداران این تیم‌ها حاضر می‌شدند به‌همین‌راحتی از دیدن بازی‌های خانگی تیمشان محروم شوند؟! مشکل بزرگ دیگری که برخی تیم‌های لیگ‌یک در فصل آینده با آن مواجه هستند، بلاتکلیفی مالکیتی و مدیریتی است. شاخص‌ترین تیم در‌این‌زمینه کارون اروند خرمشهر است؛ تیمی که امتیازش را به داماش گیلانیان فروخت و به‌دلیل اینکه خریداران به تعهدات مالی خود عمل نکردند، امتیاز به تیم کارون اروند بازگشت.
 
با‌این‌حال هنوز وضعیت کارون اروند برای حضور در مسابقات خیلی مشخص نیست! شاید اصلا خرمشهری‌ها نخواهند دوباره این تیم را روانه مسابقات کنند و از‌سوی‌دیگر داماش گیلانیان که فینالی پرسروصدا مقابل پرسپولیس را همین دوسه‌سال پیش برگزار کرد، اکنون دیگر در لیگ دسته‌دوم هم حضور ندارد. این وضعیت به‌هیچ‌عنوان زیبنده مسابقات لیگ‌یک ما نیست، لیگی که قرار است باشگاه‌هایش به استاندارد‌های حرفه‌ای نزدیک و نزدیک‌تر شوند، اما در عمل می‌بینیم که در برخی از این تیم‌ها حتی از اصول اولیه فوتبال آماتور نیز فاصله گرفته ایم!

برنامه بازی‌های این هفته: ملوان انزلی - قشقایی شیراز / گل‌ریحان البرز - مس کرمان / هوادار تهران - نود ارومیه / فجرشهید سپاسی شیراز - خوشه طلایی ساوه / رایکا بابل - استقلال ملاثانی / آرمان گهر سیرجان - پارس جنوبی جم / شاهین شهرداری بوشهر - شهرداری آستارا / استقلال خوزستان - بادران تهران / خیبرخرم آباد - چوکا تالش
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->