قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود
سرخط خبرها

‎چگونه خرید اینترنتی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟

  • کد خبر: ۵۰۶۶۸
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
‎چگونه خرید اینترنتی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟
‎رئیس پلیس فتای خرسان رضوی گفت: شهروندان برای خرید اینترنتی مطمئن، از سایت‌های معتبری که نشان enamad دارند، خرید کنند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، باتوجه‌به ادامه‌دارشدن بیماری کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی، کسب‌وکارهای اینترنتی و خریدوفروش کالا ازطریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی رونق گرفته است. به‌گفته پلیس فتا بیشترین تخلفات و کلاهبرداری‌های مجازی هم مربوطبه همین موضوع یعنی خریدهای اینترنتی است. اما باید به چه نکاتی توجه کنیم تا خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشیم؟

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی دراین‌باره می‌گوید: اولین نکته‌ای که یک کاربر در خرید اینترنتی باید در نظر داشته باشد، خرید ازفروشگاه‌های اینترنتی معتبر است.

سرهنگ جهانشیری در پاسخ به اینکه راه تشخیص یک سایت معتبر چیست، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضویفروشگاه‌هایی را دارای مجوز می‌داند که نشان enamad داشته باشند. سایت‌هایی دارای این نشان هستند که مراحل احراز هویت وصلاحیت را طی کرده باشد و تمام شاخص‌های مدنظر سایت معتبر را داشته باشند.

‎چگونه خرید اینترنتی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟

وی افزود: سایت‌هایی که enamad دارند، نشانی سایت اینترنتی معتبر با این نشان دیده می‌شود و وقتی که بر روی این نشان کلیککنیم، مشخصات این فروشگاه از جمله مکان آن و اقلام مجاز به فروش، شماره تماس و اعتبار نمادش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازوکار خریدهای اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی تعریف نشده است، تأکید کرد: اگر خرید از طریق شبکه‌هاییمثل واتس‌اپ، اینستاگرام و... انجام شود، میزان ریسک آن به‌دلیل اینکه سازوکاری برای آن تعریف نشده، بالاست. با استناد به یک عکسنمی‌توان اقدام به خرید کرد، چون ممکن است شبکه اجتماعی با یک آی‌دی جعلی یا شماره تماس مجازی ایجاد شده باشد. در نتیجهتشخیص اصالت سایت در وهله اول بسیار مهم است.

وی افزود:  در خریدهای اینترنتی بازهم در نظر بگیرند که enamad ایجادشده جعلی نباشد و حتما بر روی آن کلیک کنید تا مشخصاتآن سایت حتی در سامانه صمت مشاهده شود تا خریدی مطمئن انجام دهید.

 

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که می‌توانیم مطمئن شویم سایت عملکرد درستی دارد، این است که کالاهای مجوزدار می‌فروشد.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در صورت خرید از سایتی مثل دیوار، این را باید در نظر گرفت که فقط به دیدن عکس کالا بسندهنشود و حتما باید معامله حضوری باشد و‌ اصالت کالا تأییدشده باشد. نکته مهم‌تر اینکه حتما مشخصات خریدار با مشخصات کارتملی آن مطابقت داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه در صورت خرید از شبکه‌های اجتماعی و واریز وجه و نفرستادن کالا چه اقدامی باید انجام داد، تأکید کرد: همان‌طور که گفته شد، سازوکار خرید از شبکه‌های اجتماعی تعریف‌نشده است و مسلما ریسک زیادی دارد. شهروندان در صورتمواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها می‌توانند به پلیس فتا مراجعه کنند و با داشتن دلایل کافی مراحل قضایی شکایت خود را طی کنند.

وی در پایان افزود: امروز فضای سایبری ایجاب می‌کند هر شهروند خودش پلیس باشد و با مدیریت اطلاعات کاربری و حساب‌هایبانکی‌اش، دست افراد سودجو را کوتاه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->